برخی نکات درباره مشکل رطوبت جهت کفپوش لمینیت

برچیدن لمینیت
7

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش ” موردی را درباره نفوذ آب به زیر کفپوش لمینیت منزلشان مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر مصرف کنندگان این کفپوش مفید و آموختنی باشد, متن کاملا پرسش و پاسخ را اینجا هم باشتراک میگذاریم.

جنس HPL مغز لمینیت, برخلاف نسل اول ورقهای نئوپان به گونه ایست که امکان نفوذ رطوبت بدان در کوتاه مدت تقریبا وجود ندارد.

پرسش :

وقتی بعد از مسافرت به خانه برگشتیم به خاطر بارندگی شدید وباز نبودن آبراه سقف چکه کرده و همه ی پارکت ها کاملا داخل آب خیس خوردن بعدیک روز بوی رطوبت از خونه میاد وبا وجود روشن کردن شوفاژ ها پارکت ها خشک نشده اند چکار باید بکنیم ؟

پاسخ :

ضمن تشکر از حسن اعتماد شما,

یک ) از پرسش شما چنین بر می آید که منظورتان باید کفپوش لمینیت باشد. زیرا اصولا ” پارکت ” به نوع چوبی این کفپوش ساختمانی اطلاق میشود.

هرچند چوب مورد استفاده برای ساخت کفپوش پارکت, پیشتر بدین منظور فن آوری شده و از نظر پوشش هم کارهای خاصی بر روی آن انجام میشود, تاثیرات رطوبت بر پارکت و کفپوش لمینیت بسیار متفاوت است. در اینمورد قبلا مطالبی در ” بهفرم کفپوش ” منتشر کرده ایم که نیازی به تکرارشان نیست.

دو) نه تنها برای رفع بوی بد, بلکه جهت جلوگیری از دیگر آسیب های ساختمانی, بهداشتی و ایمنی ماندگاری رطوبت در لایه های کف, لازم است ابتدا کلیه تایلهای کفپوش لمینیت را جمع آوری نمائید. اینکار بهتر است با هماهنگی یک استادکار صورت گیرد که کاملا به نصب این نوع کفپوش آشنا باشد. درباره نحوه جمع آوری اصولی تایلهای کفپوش لمینیت نیز در “این سایت” بهفرم کفپوش ” قبلا یادداشتهای متعددی تقدیم شده است.

برای برچیدن لمینیت هم باید از استادکارانی استفاده کرد که در نصب آن مهارت دارند.

به این ترتیب به کف ساختمان فرصت میدهید تا کاملا خشک ( مغز خشک ) شده و از رطوبت عاری گردد. برای این کار لازم است در و پنجره ها را نیز برای چند روز باز کنید تا تبادل هوا بصورت آزاد و کامل صورت گیرد.

سه) اگر در جمع آوری تایل های کفپوش لمینیت دقت کافی صورت گیرد و ضمنا جنس کفپوش لمینیت هم مرغوب و استاندارد باشد, باحتمال زیاد میتوانید از همین تایلها مجددا استفاده کنید. ما درباره استفاده مجدد از کفپوش های مستعمل نیز پیشتر چندین یادداشت در ” بهفرم کفپوش ” منتشر کرده ایم که میتوانید آنها را به آسانی یافته و مطالعه نمائید.

چهار) تجربه نشان میدهد که بیشترین حوادث در مواقعی روی میدهد که ما برای انجام کار یا . . . رفتن به جائی عجله داریم. بهمین جهت بیشترین سوانح نیز در محیط های کار در ساعات پایانی و اواخر هفته و در آستانه تعطیلات روی میدهند. در این مواقع که ذهن درگیر مسائل گوناگون است, میزان دقت در کارها پائین آمده و احتمال اشتباه افزایش می یابد.

بیشترین نفوذ رطوبت از راه درز بین تایلهای لمینیت است که بجهت فرزکاری فاقد روکش لمینیت است.

اما به هر جهت و علیرغم تمام تمهیدات گاه از حادثه گریزی نیست. در چنین مواقع مهمترین کار, حفظ خونسردی, مطالعه کامل پیرامون مسئله, برنامه ریزی و تدارک صحیح و عدم هرگونه از شتابزدگی در کارهاست که میتواند باعث دوباره کاری, تخریب های ناخواسته و بیجا و . . . تحمیل هزینه های مادی و روحی غیرضرور گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.