درباره مسائل کفپوش لمینیت – 2

رفع خراش سطحی لمینیت
274

درباره مسائل کفپوش لمینیت – 2

برخی ویژگیهای خاص کفپوش لمینیت

هدف از بازنشر این مجموعه یادداشتهای سایت ” بهفرم کفپوش ” ارائه منسجم مجموعه اطلاعاتی درباره ” مشخصات “ , ” زیرسازی “, ” نصب “, ” نظافت ” , ” نگهداری ” و ” جابجائی ” انواع کفپوش لمینیت می باشد. این مطالب قبلا بصورت پراکنده در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده  است.

یادداشتهای ” بهفرم کفپوش ” مرتبط با مسائل حقوقی و . . . زیبائی شناسی لمینیت, نیاز به بازنشر ندارد. ضمنا در اینجا تنها به مواردی از مباحث فوق خواهیم پرداخت که مختص این پارکت است. در شماره نخست این مجموعه به ” کلیاتی درباره ساختمان و ویژگیهای لمینیت ” اشاره گردید. اکنون قدری جزئی و مشخص تر درباره مشخصات این کفپوش ساختمانی گفتگو خواهیم کرد.

کفپوش های لمینیت فرزند و نسل جدید پارکت های چوبی بشمار می روند که بجهت تکنولوژی پیشرفته دارای محاسنی خاص می باشند. پارکت های چوبی اگرچه بجهت زیبائی, تنوع طرح و رنگ و . . . جلوگیری از انعکاس صدا ( پژواک ) اهمیت دارند, اما نخستین دلیل استفاده اشان, بواسطه رطوبت منازل و . . . انبارها در نواحی شمالی کشور بوده است. بهمین جهت استفاده از چوب در ساختمانهای اروپا, آسیای جنوب شرقی و غیره نیز بسیار رواج دارد.


ثبات و مقاومت رنگهای ساختمانی امروز در برابر تاثیرات جوی و تابش نور خورشید, بمراتب بیش از همیشه است !

البته با پیشرفتهای در صنعت چوب – از جمله در زمینه های ” چوب خشک کنی ” و . . . ” چوب ترمو” – مسائل و مشکلات کار با چوبهای طبیعی نیز بمراتب کاهش یافته است. پیشرفتهای فوق العاده در زمینه ” شیمی رنگ ” نیز باعث تولید پوششهای رنگی جدید شده که ضمن کاهش جدی تاثیرات جوی, مقاومت چوب در برابر رطوبت, تغییرات دما و . . . نور خورشید را بشکل شگفتی ارتقاء داده است.

با این حال کفپوش های لمینیت, بجهت مزیتهای رقابتی متعدد معین, از سوی هم تولید کنندگان و مصرف کننده ها بسیار استقبال میشوند. استحصال چوب از جنگلها زمانبر بوده و نیازمند رعایت اصول و مقررات متعدد حفاظت محیط زیست و جنگلهاست که در مورد کفپوش لمینیت وجود ندارد.


برای تولید پارکت چوبی همین فضا, چند درخت قطع شده است!؟

کفپوش لمینیت از نظر قیمت به صرفه است و صاحبان درآمدهای متوسط و پائین تر نیز میتوانند از آن استفاده کنند. نگهداری لمینیت از چوب, آسانتر است و رویه آن نسبت به پوشش های رنگی در برابر سایش و اشعه ماوراء بنفش نور خورشید مقاومتر است.

یکی از محاسن چوب, امکانات گسترده برای تعمیر و بازسازی است. حال آنکه تعمیر قسمتهای معیوب کفپوش لمینیت به این آسانی نبوده و اغلب به صرفه نیست.


رفع خرابی و تعمیرات چوب, بمراتب راحتتر از کفپوش لمینیت است !

رقابت بین دو بازار چوب و لمینیت, باعث پیشرفتهای گسترده ای در هر دو صنعت گردیده که سود آن بویژه نصیب مصرف کننده میگردد. با توجه به سابقه این رقابت و پیشرفتهای دو صنعت, بعید است در آینده یکی از این دو صنعت ( پارکت چوبی و کفپوش لمینیت ) دست از رقابت برداشته و بازار را بکلی به حریف واگذارند.

با امید به استفاده بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” از این مجموعه مطالب و درخواست مجدد طرح نقدها و نظریات شما, در یادداشت بعد به برخی ویژگیهای خاص ” زیرسازی ” کفپوش لمینیت خواهیم پرداخت.

یکی از مزیتهای پارکت چوبی, امکان تجدید و تعویض رنگ آن است. برای رنگکاری پارکت لازم است سطح کار به تمامی و مجددا سمباده کاری شود. ویدئو پیوست ابزار مکانیکی ساده ای را نمایش میدهد که برای سمباده کاری سطح پارکت های چوبی بکار می رود.

https://www.instagram.com/p/CPmSD_Oho7d/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.