درباره مسائل کفپوش لمینیت – 6

بخارشوی
246

درباره مسائل کفپوش لمینیت – 6

کلیاتی درباره نظافت و نگهداری کفپوش لمینیت

در این سلسله یادداشتهای ” بهفرم کفپوش ” کوشش ما آنست که مجموعه اطلاعات منسجمی درباره ” مشخصات “ , ” زیرسازی “, ” نصب “, ” نظافت ” , ” نگهداری ” و . . . ” تعمیرات ” انواع کفپوش لمینیت در اختیار بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” بگذاریم. مسائل حقوقی و . . . زیبائی شناسی دکوراسیون داخلی ساختمان – از جمله در زمینه انواع کفپوش ساختمانی – اغلب جنبه عمومی دارند و نیازی نیست آنها را مجددا بازنشر کنیم.

ضمنا در اینجا تنها به مواردی از مباحث فوق خواهیم پرداخت که مختص این نوع کفپوش ساختمانی است. در قسمت پیشین این مجموعه یادداشتها, درباره ساختمان, زیرسازی و نصب کفپوش لمینت گفتگو شد. در این بخش به نکات کلی خواهیم پرداخت که مربوط به نظافت و نگهداری از این نوع کفپوش ساختمانی است.


بهترین راه جابجائی وسائل خانگی سنگین تر, بلند کردن آنهاست !

مهمترین نکته در نظافت کفپوش لمینیت, مراقبت از سلامت اتصالات و جلوه و رنگ آنست. بهمین جهت قبل از شروع نظافت باید آسیب های احتمالی رویه و نیز پارافین درزهای طولی و عرضی تایلهای لمینیت را وارسی نمود. در نظافت کفپوش لمینیت باید مراقب بود و از سفیدکننده و شوینده هائی استفاده نکرد که ممکن است به رویه شفاف لمینیت آسیب وارد کنند.

در هنگام نظافت ضمنا باید کوشید تا آب و رطوبت بهیچوجه به زیرِکار کفپوش لمینیت نفوذ نکند. وجود آب بر درزهای طولی یا عرضی تایلهای لمینیت, این فرصت را به آن میدهد که بالاخره منفذی یافته و به فوم زیرِکار یا زیرسازی نفوذ نماید.

در زندگی شهری امروز معمولا گرد و غبار محیط, همراه قدری چربی یا دوده است. لذا نخست باید از ” نظافت خشک ” و غبار روبی این کفپوش شروع کرد. مرحله بعد استفاده درست و بجا از دستمال مرطوب یا تیشور ( T ) خاص است. پیشنهاد ما برای این مرحله, استفاده از ” بخار شوی ” مناسب می باشد.


بعد از مرحله غبارروبی, میتوان از ” بخارشوی ” برای نظافت کامل لمینیت استفاده نمود !

پیشتر اشاره شد که پارافین کلیک ها ضمن سهولت در نصب کفپوش لمینیت, در جلوگیری از نفوذ رطوبت سطحی و مقابله با حشرات نیز نقش جدی دارند. مهمترین نکته در نگهداری کفپوش لمینیت, پولیش دوره ای و طبق برنامه درزهای طولی و عرضی تایلهاست. پولیش کاری نیاز به تخصص چندان ندارد و بهره بردار میتواند آنرا با کمی مطالعه, دقت و تجربه, شخصا انجام دهد.

در موقع جابجائی و استقرار وسائل و لوازم منزل در فضاهائی که دارای کفپوش لمینیت اند, باید به مسائلی دقت نمود. اگر قرار دادن جسمی خاص ولی سنگین بر روی این کفپوش لازم است, باید دقت نمود تا فشار نقطه ای بر کفپوش لمینیت تا حداقل ممکن کاهش یابد. بدین منظور میتوان قطعاتی را زیر پایه ها قرار داد  تا وزن این وسائل یا لوازم را در سطح بزرگتری پخش شود. در انتخاب جنس و اندازه این قطعات, بهتر است علاوه بر ملاحظات فنی به مسائل زیبائی شناختی هم توجه کافی مبذول گردد.


در تصویر نمونه جابجائی وسائل سنگین خانگی را می بینیم که بصورت ایمن و بدون کمترین آسیب صورت میگیرد.

از کشیدن اجسام بر روی کفپوش لمینیت جدا اجتناب کنید. این کار بجز ایجاد خط و خَش های سطحی و عمیق بر لمینیت, میتواند باعث آسیب و در رفتگی اتصالات تایلها از هم شود.

ما در قسمت بعدی این یادداشت ” بهفرم کفپوش ” قدری جزئی تر به این مسائل خواهیم پرداخت و ضمنا درباره تعمیرات جزئی و کلی لمینیت گفتگو خواهیم داشت.

تا زمانی که واکسیناسیون عمومی عملی نگردیده و ” کرونا ” کاملا کنترل نشده, جدا مراقب اصول بهداشت فردی و جمعی و فاصله گذاری اجتماعی باشیم !

یکی از چیزهائی که باعث افزایش زیبائی و جلوه لمینیت میشود, انواع قرنیز است. ویدئو پیوست استفاده از روشی را بنمایش میگذارد که بجای ” فارسی کردن ” در اجرای قرنیز گوشه ها میتوان بکار برد :

https://www.instagram.com/p/CSRgkozD2yA/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.