برخی ملاحضات در موقع نفوذ آب به زیر پارکت لمینیت

با پولیش منظم میتوان مانع صدمات نفوذ آب از سطح به زیرکار لمینیت گردید.
4,914

برخی ملاحضات در موقع نفوذ آب به زیر پارکت لمینیت

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها”ی سایت موردی را درباره نفوذ آب به زیر کفپوشpvc یا پارکت لمینیت مطرح نموده اند که بجهت اهمیت و اطلاع سایر بینندگان, عین متن پرسش و پاسخ پیوست است.

با پولیش منظم میتوان مانع صدمات نفوذ آب از سطح به زیرکار لمینیت گردید.

پرسش :

با سلام و خسته نباشی و تشکر بابت مطالب مفیدتون . یه سوال داشتم اگر آب مثلا آب شوفاژ به زیر کف پوش یا پارکت بره برای خشک کردن آنها راهی وجود داره ؟

پاسخ :

با سلام متقابل و سپاس از محبت شما,

بنظرمیرسد منظور شما بیشتر نفوذ آب به زیر پارکت لمینیت باشد که همراه پارکت چوبی از اجزاء مهم دکوراسیون داخلی ساختمان می باشند. در این صورت با توجه به قیمت لمینیت و امکان آسیب پذیری بیشتر آن نسبت به کفپوش pvc , پیشنهاد ما آنست که در تماس با یک نصاب خبره و دلسوز بلافاصله حداقل آن بخش هائی از پارکت لمینیت که خیس شده جمع آوری شود.

به این ترتیب اولا از نفوذ آب و خسارت بیشتر به پارکت لمینیت سایر قسمتها جلوگیری میشود و ضمنا زیرکار زودتر خشک شده و میتوان مجددا نسبت به نصب لمینیت اقدام نمود. در این صورت باید دقت نمود که در نصب مجدد تایل های پارکت لمینیت تعجیل نشود تا هم مورد نشتی آب کاملا روشن و برطرف گردد و نیز معلوم شود که شاید بخشی یا همه تایل های آب خورده, قابل استفاده مجدد باشد.

نمونه ای از واکس مخصوص پولیش لمینیت

نشتی و نفوذ آب ناشی از پوسیدگی یا شکستگی لوله های آب ( از جمله شوفاژ ) از مواردی است که مصرف کننده کفپوشpvc یا پارکت لمینیت در موردش کاری نمیتواند بکند. اما قبلا در بخش ” نگهداری لمینیت ” توضیح دادیم که بنا به میزان تردد و استفاده, لازم است درزهای پارکت لمینیت ( هم در طول و عرض ) حداقل سالی یک بار پولیش کاری شود. به این ترتیب از نفوذ آب از سطح لمینیت به زیرکار و قسمتهای زبانه و شیار ( که آسیب پذیرتر هستند ) ممانعت میشود. این کار هزینه و زحمت آنچنانی ندارد, اما باعث طولانی تر شدن عمر پارکت لمینیت شما میگردد.

موفق باشید.

6 نظرات
  1. علي می گوید

    واسه خشك كردن زير پاركت مگه ميشه مثلا يك پاركت رو از وسط برداشت
    مگه ايناتو هم قفل نميشن

    1. behformbehform می گوید

      با سلام و تشکر از حسن اعتماد جنابعالی,
      توضیحات شما روشن نمیکند که میزان رطوبت نشت یافته به زیر پارکت چقدر است ؟ ظاهرا منظور شما پارکت لمینیت است. اما اگر موضوع مربوط به پارکت چوبی باشد, باید در خشک کردن زیرکار بیشتر دقت کرد.
      یکی از محاسن پارکت لمینیت, سهولت جمع کردن تایل های آنست. لذا بهتر است کمی بیشتر از محدوده مرطوب را جمع کنید و پس از اطمینان از خشک شده کف, فوم و تایل های لمینیت, پارکت را مجدد نصب کنید. والا بزودی قسمت زبانه و شیار پارکت بجهت نفوذ رطوبت متورم شده, ظاهر کار ناجور و پارکت در موقع تردد به سر وصدا می افتد. ضمنا بوی نای مربوط به رطوبت باقیمانده در سایر قسمتهای کف و فوم, بسیار آزار دهنده خواهد شد.
      ممکن است لازم باشد فوم را تعویض کنید. اینکار برای شما, هزینه چندانی ندارد. سعی کنید کار را قدری با صبر و حوصله پیش ببرید. هزینه های تعجیل در کارها, معمولا بسیار بیش از هزینه هر کار بشکل فنی و اصولی است !
      پیشنهاد میکنیم مطالب سایت درباره نظافت پارکت لمینیت را حتما مطالعه فرمائید. در این ایام بسیار مراقب خود و خانواده محترم باشید.

  2. فتانه می گوید

    سلام لوله اشپزخانه ما ترکیده و کل کفپوش خانه را خیس کرده و یه مقدار لمینت ها باد کرده باید چیکار کنم؟ قابل تعمییر هستن؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,
      ما متوجه نشدیم کفپوش منزل ( و آشپزخانه ) شما چه نوع بوده است ؟ اگر از کفپوش pvc استفاده کرده باشید که مشکلی برای نصب مجدد وجود ندارد. تایلهای کفپوش pvc را با دقت جمع کنید. زیرکار را کاملا خشک نموده و اگر پستی و بلندی وجود دارد اصلاح نمائید و آنگاه اقدام به نصب مجدد کفپوش نمائید.
      قبل از هرکار لازم است مشکل تاسیسات را کاملا برطرف نمائید. ابتدا لازم است علت ترکیدگی لوله مشخص شود. البته در نوشته شما نوع لوله مشخص نیست. ممکن است مشکل بواسطه پوسیدگی, نشست زمین یا دلائل دیگر باشد. تا زمانی که مشکل تاسیسات کاملا و ریشه ای حل نشده, در اجرای مجدد کفپوش عجله نکنید.
      در مورد نحوه نظافت کفپوش های مستعمل و مسائل زیرسازی و نصب مطالب متعددی در سایت وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” به آسانی میتوانید آنها را یافته و مطالعه نمائید.
      اما اگر منظورتان پارکت لمینیت باشد, اولا همواره توصیه ما آنست که مناسبترین کفپوش برای محیط آشپزخانه , انواع کفپوش pvc است. محیط آشپزخانه به هرجهت در معرض آبریزش و رطوبت بوده و برای استفاده از هرگونه پارکت ( چه چوبی یا لمینیت ) مناسب نیست.
      اما به هرجهت بهتر است اولا سریعا تمام پارکت لمینیت را جمع کنید تا در معرض هوا, زودتر خشک شوند. در مورد اصلاح زیرکار همان اقدامات لازم است که در مورد کفپوشpvc بر شمردیم.
      مرحله بعد تفکیک لمینیت هاست. لمینیت هائی که خیلی در معرض رطوبت بوده و متورم شده ( باد کرده اند ) دیگر به کار نمی آید. اما آنها که چندان آسیب ندیده را میتوانید با تمهیداتی مجددا استفاده نمائید. در این مورد بهتر است عجله نکنید و تا زمانی که پارکت ها کاملا خشک نشده اقدام به نصب نفرمائید.
      بعد جدا کردن لمینیت های بیشتر آسیب دیده, احتمالا کسری کار خواهید داشت. پیشنهاد میکنیم ابتدا کسری کار را ( از همان برند, طرح و رنگ ) تهیه کرده و سپس برای نصب هماهنگی نمائید.

  3. پارسا می گوید

    به نظر شما سرامیک بهتره یا پارکت

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام و ضمن تشکر از حسن اعتماد شما,
      اگر سوالتان را مشخص و با ذکر جزئیات فضای مورد بحث می فرمودید, بهتر میتوانستیم راهنمائی نمائیم. قبلا نیز ضمن یادداشتهای متعدد عرض شد که هر کفپوش برای فضای خاصی مناسبتر است. ضمنا در انتخاب نوع کفپوش مسائل بودجه, سلیقه و . . . مالکیت هم میتواند نقش داشته باشد.
      استفاده از برخی کفپوش ها برای برخی فضاها اصلا مناسب نیست. بعنوان نمونه در فضاهائی ( نظیر آشپزخانه ) که به هر جهت در معرض آب و رطوبت اند, استفاده از پارکت ( خواه چوبی یا لمینیت ) توصیه نمیشود.
      اما برای برخی فضاها, بنا به ملاحظات پیش گفته میتوان از چندین کفپوش بهره گرفت. بعنوان نمونه انواع مناسب و متفاوت سرامیک را میتوان برای تمام فضاهای منزل ( از جمله سرویس ها, پذیرائی, نشیمن و . . . خواب ) استفاده کرد.
      ما در بخش ” مشخصات ” کفپوش ها درباره ویژگیهای فنی, فیزیکی و شیمیائی انواع کفپوش ( از جمله انواع سرامیک و پارکت ) توضیحاتی ارائه داده ایم. با این وجود اگر بازهم نیاز به توضیح مشخص و مشروح تری در هر مورد باشد, بفرمائید تا تقدیم شود.
      خوشحالیم که بینندگان سایت برای انتخاب نوع کفپوش, قبلا روی به مطالعه و تحقیق می آورند. تجربه نشان داده که اگر در مرحله انتخاب بیشتر تامل شده و صبوری بخرج دهیم, در درازمدت هم از نظر مالی و رضایت خاطر بیشتر سود خواهیم برد !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.