بدعت یا نوآوری در زندگی مجردی

زندگی مجردی
3

مقوله ” مسکن ” از جمله مسائل جدی و . . . پیچیده جهانی است که از جمله با اقتصاد صنعت دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله شاخه انواع کفپوش ساختمانی ) ارتباط دارد. ما در ” بهفرم کفپوش ” درباره این ارتباط, پیشتر یادداشتهائی در سایت ” بهفرم کفپوش ” متعدد تقدیم کرده ایم که اینجا نیازی به تکرارشان نیست.

زندگی مجردی : یک انتخاب, اجبار یا . . . تحمیل ! ؟

متن پیوست, عین مقاله ایست که روزنامه ” آتش ” در شماره یک فوریه 2024 خود کار کرده است. در این مقاله که موضوع اصلی آن ” مسکن جوانان ” می باشد, نکات مهم دیگری نیز مطرح شده که مربوط به حوزه های جامعه شناسی و . . . فرهنگ بوده و البته چندان ارتباطی با حوزه کار سایت فنی- تخصصی ” بهفرم کفپوش ” ندارد.

جامعه هدف این مقاله مسکن کسانی است که به هر جهت زندگی مجردی را انتخاب کرده اند. این موضوع بغرنج اجتماعی- اقتصادی و فرهنگی مرتبط با مساله ” ازدواج “, البته تنها شامل جوانان نمیشود.

مقاله این رسانه فارسی زبان های تورنتو, از نظر نکات دستور زبان و ادبی, دارای مشکلاتی است که ما در ” بهفرم کفپوش ” بجهت حفظ امانت از اصلاح آنها نیز خودداری نموده ایم.

آنچه در این مقاله برای بینندگان ما در ” بهفرم کفپوش ” بویژه میتواند مهم باشد آنست که اگر در کشورهای پیشرفته صنعتی نظیر آمریکا و کانادا, جوانان با چنین مشکلاتی دست در گریبانند, وضعیت این گروههای اجتماعی در کشور ما چقدر میتواند بحرانی باشد. هرچند نظام سانسور – خواه رسمی یا عرفی –  نمیگذارد حتی ” مسئولین ” امر نیز چندان متوجه عمق بحران گردند ! ؟

این هم از ” شکل ” آگهی های ما !

از سوی دیگر هرچند موضوع مقاله درباره کشوری با امکانات و فرصتهای بسیار بسیار بیش از ماست, اما به هر جهت مضمون مورد بحث نمیتواند با مسائل مسکن از جمله جوانان در کشور ما بکلی بی ارتباط باشد. متن مقاله ” آتش ” را باتفاق بینندگان گرامی ” بهفرم کغپوش ” میخوانیم.

یک پسر جوان در برمپتون دنبال یک هم اتاقی دختر میگردد, به شرطی که برایش آشپزی هم بکند !

آگهی عجیب اجاره یک اتاق خواب در برمپتون, این روزها سر و صدای زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرده است. البته مشکل به فضای اتاق و اثاثیه و اجاره 300 دلاری آن بر نمی گردد و چیزی که بسیار نگران کننده به نظر میرسد, درخواستهای عجیب صاحبخانه است.

در این آگهی اشاره شده که اتاق خواب با تخت یکنفره به یک دختر جوان اجاره داده میشود و او باید این تخت را با صاحبخانه که یک پسر است, به اشتراک بگذارد.

علاوه بر این, مستاجر جدید باید مسئولیت هائی مانند آشپزی را هم بر عهده بگیرد. در این لیستینگ آمده است : ” دختر باید آشپزی بلد باشد, بقیه کارها را پسر انجام میدهد ” .

کاربران شبکه های اجتماعی انتقادات زیادی به این آگهی دارند و می گویند این پیشنهاد برای هر مستاجری, بویژه یک دختر جوان, بسیار توهین آمیز است.

متن آگهی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.