نصب کفپوش در محیط های مرطوب

نمونه شوره دیوار آجری
2,183

نصب کفپوش در محیط های مرطوب

 

بیننده محترمی از طریق ایمیل سایت پرسشی را مطرح نموده اند که بجهت اطلاع دوستان, عین پرسش و پاسخ پیوست است :

الف ) پرسش :

سلام و خسته نباشید من تصمیم گرفتم کف خونمون که موزاییک هست کف پوش نصب کنم اما از آنجاییکه خونه ویلایی است و کف خونه تقریبا شوره زده می خواستم ببینم اگر بخوام کفپوش بزنم مشکلی پیش نمی یاد یا برای نصب مشکلی نداره یا بعد از مدتی بخاطر شوره کف کف پوش جدا نمی شه?

ب ) پاسخ :

سرکار خانم, با سلام متقابل و ضمن سپاس از توجه جنابعالی به مطالب سایت, بنظر میرسد قبل از هرگونه اقدام بهتر است دلیل شوره کف مشخص شده و با رفع عیب مانع تکرار آن و وارد شدن خسارت مجدد پس از ترمیم کفپوش شویم.

آنچه به شوره (در کف یا دیوارها) مشهور است, در واقع املاح ( نمک ) است که بواسطه آبخوردگی ( رطوبت ) به بخشهائی از کف یا دیوار که دارای ترکیبات آهکی هستند بروز می کند.

               نمونه شوره دیوار آجری

قبل از هرکار لازم است مانع نشت رطوبت به کف ویلای مورد بحث شویم. معمولا در ساختمان ویلاها این دقت وجود دارد که کف از زمین یکی دو پله بالاتر بالاتر کار میشود که به آن کرسی میگویند. بین این فاصله حتما باید هوا باشد که بهترین عایق رطوبت است.

اما روشهای دیگری هم وجود دارد که یکی استفاده از افزودنیهای بتن ( مواد آب بند ) است که با ترکیب مناسبی از پودر سنگ و سیمان بصورت لایه ای روی سطح کار کشیده شده و آنگاه اقدام به نصب کفپوش میکنند. ضمنا ما برای اینگونه فضاها استفاده از پارکت چوب یا لمینیت را بجای کفپوش pvc توصیه میکنیم.

امروزه استخرها را قبل از سرامیک کف و بدنه, توسط مواد آب بند سیمانکاری می نمایند.

پیشنهاد ما اینست که قبل از هرگونه تصمیم نهائی, حتما با یک مهندس عمران یا بنای خبره محلی مشورت نموده و در ترمیم کفپوش عجله نفرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.