گفتگوئی با یک مصرف کننده و مجری کفپوش PVC

نرمه سیمانکاری
95

یکی از بینندگان گرامی ” بهفرم کفپوش ” ضمن تماس تلفنی موردی را درباره مشکل نصب کفپوش PVC مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر علاقمندان و بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” هم مفید باشد, تلخیص این گفتگو را اینجا هم باشتراک میگذاریم.

این خانم که از همدان تماس میگرفتند گفتند که کار نصب کفپوش چند روز قبل باتمام رسیده, اما بنظر میرسد تایلهای کفپوش خوب به کف نچسبیده و ضمنا از میان درزهای آن چسب نشت میکند. به ایشان پیشنهاد کردیم که اگر فروشنده یا نصاب علاقمند بودند, برای راهنمائی به ما زنگ بزنند.

گاهی برای جلب رضایت مشتری لازم میشود تا در یک معامله به قدری هم زیان رضایت دهیم !

در تماس بعدی فروشنده محترم کفپوش اطلاعات بیشتری در اختیار گذاشت. روشن شد که بستر اولیه کار سیمانی بوده و بجهت قدری ناترازی, نیاز به زیرسازی داشته است. بدین منظور نصاب عزیز کفپوش از مخلوط سیمان, چسب چوب و قدری گچ استفاده نموده اند. مطابق اطلاعات فروشنده, نصب کفپوش در فضای خارج از اطاقها و در قسمتی صورت گرفته که فاقد گرمایش بوده و ضمنا کارفرما نیز در اجرای کار تعجیل داشته است.

از مجموع صحبتها چنین فهمیدیم که نصاب محترم قبل از آنکه زیرسازی بدرستی خشک شود اقدام به نصب کفپوش با چسب خمیری کفپوش نموده و ضمنا برای اینکار تقریبا دوبرابر چسب مصرف کرده است. به این ترتیب در شرایطی که زیرسازی هنوز خیس بوده, ضخامت چسب ( آنهم در هوای سرد همدان ) هم مضاف بر علت شده و کفپوش, درست به کف نچسبیده است.

برخورد فروشنده بسیار خوب و مسئولانه بود. او قبول کرده بود با وجود آنکه تعجیل مشتری هم در این پیش آمد تاثیر داشته, اما تایلهای کفپوش را کاملا جمع آوری کرده و ضمن اصلاح زیرسازی, کفپوش جدیدی برای ایشان نصب نمایند. در این گفتگو به ایشان توصیه کردیم در مواقعی که اختلاف سطح از یک سانت بیشتر نباشد, میتوان از ترکیب دیگری از ملات زیرسازی استفاده نمایند که فاقد گچ و چسب چوب است.

برای استفاده از نرمه زیرسازی, لازم است سطح سیمانکاری زیرین را باصطلاح ” تیشه ای ” کرد تا ملات با این ضخامت کم بخوبی به بستر کار چسبیده و اصطلاحاٌ ” وَر نیاید “.

در این گفتگوی بسیار خوب و سازنده عرض شد که استفاده از گچ در سیمانکاری, کاری اصولی نیست. این کار در قدیم و در شرایطی استفاده میشد که کارفرما, به هر جهت فرصت لازم برای خشک شدن پلاستر نداشت و میخواست هرچه زودتر نرمه رویه پلاستر ( رویه تخته ماله ای یا نظایرهم ) را اجرا کند. ضمنا در آن زمان هنوز استفاده از افزودنی هائی نظیر چسب بتون رواج نداشت.

بسیاری از مباحث این گفتگو, راجع به انواع زیرسازی و . . . ویژگیها و نحوه استفاده از چسب های صنعتی یا خمیری در نصب انواع کفپوش PVC, در یادداشتهای متعدد مربوطه در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد. لذا بیش از این مسدع علاقمندان به موضوع و بینندگان محترم ” بهفرم کفپوش ” نشده و آنان را دعوت میکنیم تا این مباحث را از طریق جستجو در سایت ” بهفرم کفپوش ” یافته و مجددا مطالعه فرمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.