برخی نکات کلی درباره مسائل سایت بهفرم کفپوش – 2

کفپوش pvc پشت چسبدار
449

برخی نکات کلی درباره مسائل سایت بهفرم کفپوش – 2

درباره حد اختصار و شرط احترام و امانت در نقل مطالب دیگران

در ضمن پرسشهای بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” به مواردی بر می خوریم که قدری جنبه کلی تر دارند. این سایت اگرچه اختصاص به مباحث مختلف انواع کفپوش ساختمانی دارد, اما ضمنا تا حد امکان میکوشیم تا با نگاهی نو و متفاوت به مسائل نظری نیز بپردازیم که با مبانی این شاخه دکوراسیون داخلی ساختمان مرتبط است.

در قسمت نخست این یادداشتهای ” بهفرم کفپوش ” به ” جایگاه تصویر یا ویدئو در انتقال مفاهیم تخصصی ” پرداختیم. در این قسمت درباره چند موضوع گفتگو خواهیم کرد که به نحوه انتخاب و کیفیت نگارش مطالب سایت ارتباط دارند. قبلا باید مجددا از حسن ظن بینندگان گرامی سایت ” بهفرم کفپوش ” تشکر کنیم که موارد گوناگون را با ما در میان می گذارند.

یک ) روال ما بر اینست که یادداشتهایمان درباره هر موضوع فنی و تخصصی مرتبط با کفپوش های ساختمانی, مجموعه مطالب در آن زمینه را در بر گیرد. ما علاقه و اعتقادی نداریم که جای کلاسهای فنی و حرفه ای را بگیریم. لذا در این یادداشتها آگاهانه از ورود به جزئیات فنی بیشتر خودداری می کنیم.


بخشی از برنامه کلاسهای فنی و حرفه ای, آموزش عملی جزئیات هر حرفه است که شاید در کلاسهای تئوری قابل انتقال نباشد !

اما گاهی در یادداشتها به برخی مسائل و موضوعات, اشاره ای گذرا شده و به مختصری اکتفا میشود. این مسائل و موضوعات گرچه بنحوی با هدف های آموزشی سایت ” بهفرم کفپوش ” ارتباط دارند, اما عموما شامل نگاه کلی ما به مسائل اجتماعی, روانشناسی, زیبائی شناسانه و غیره دکوراسیون داخلی ساختمان می باشند.

تصور ما بر اینست که دوستان علاقمند با همین تلنگر ذهنی, دنباله موضوع را ( چه در سایت و خارج آن ) خواهند گرفت. هدف سایت ” بهفرم کفپوش ” عمدتا آنست که علاقمندان به این مباحث, تا حدودی با پیچیدگیهای هر موضوع آشنا شوند. والا ما نه قصد داریم و نه میتوانیم جای مطالعه کتاب, فصل نامه یا کلاس های تخصصی در مسائل مرتبط با معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان را بگیریم.


هرگونه آموزش مجازی, نمیتواند علاقمندان جدی به هر کار و حرفه را از مطالعه باز دارد !

دو ) در زبان فارسی مثلی هست که ” هیچکس ناخوانده, عالم نمیشود ! ”  ما نیز اگر چیزی میدانیم, حاصل تجربه و آموزشهائی است که در کار, زندگی و . . . تحصیل, از دیگران آموخته ایم.

فارغ از بحث مهم و جدی حقوق مولفین و مصنفین ( حق Copyright ) , باشتراک گذاشتن نوشته ها و مطالب دیگران ( البته با ذکر منبع ) بسیار هم مفید است. یکی از مبانی آموزش نیز ” تکرار ” می باشد. اما ما در تدارک و تهیه یادداشتهای سایت ” بهفرم کفپوش “, اساسا متکی بر تجربیات, دانش و آموزش شخصی هستیم که البته کماکان ادامه دارد.

از آنجا که چیزی و پدیده ای را در این جهان ” قرار” نیست, نمیتوان درباره هر موضوع نیز به تکرار مطالبی اکتفا کرد که پیش تر درباره اشان نوشته یا گفته شده است. گِلِ حیات را با حرکت و تغییر سرشته اند. تاکید ما بر تولید زنده و مستقل محتوی برای مطالب سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز مبتنی بر همین روح زندگی است.


هر تغییر و تحول, لاجرم بر مفهوم بسیاری چیزها و پدیده ها نیز تاثیر میگذارد !

سه ) یکی از منابع تهیه مطالب سایت ” بهفرم کفپوش “, سوالاتی است که بینندگان محترم با استفاده از روشهای گوناگون ” تماس با ما ” مطرح می نمایند. خوشبختانه وجود شبکه های اجتماعی متعدد و بیشمار در این دوران نیز به همه کمک میکنند تا در جریان مباحث روز زمینه های بسیار گوناگون و متنوع دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله در زمینه انواع کفپوش های ساختمانی ) قرار بگیرند.

معمولا در پی هر تصویر, ویدئو و مطلب ( post ) در این شبکه های اجتماعی, سوالات و مطالبی بصورت پانویس ( کامنت ) مطرح میگردد که ما از آنها نیز بعنوان ایده یادداشتهایمان استفاده می کنیم.

در قسمت بعد به این موضوع خواهیم پرداخت که تا چه حد میتوان به مطالبی پرداخت که گرچه مورد علاقه بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” است, اما خارج از محدوده فنی- تخصصی و آموزشی است که معرف و مد نظر ما می باشد.


مجلات تخصصی در زمینه دکوراسیون نیز علیرغم اهداف تبلیغاتی, سهم قابل توجهی در آموزش  همگانی و معرفی ایده های نو به عموم مردم دارند !

در پایان و ضمن تشکر مجدد, امیدواریم بینندگان گرامی کماکان با نقدها و راهنمائی های خود, یاری امان کنند تا بهتر از گذشته بتوانیم پیگیر برنامه ها و اهداف آموزشی سایت ” بهفرم کفپوش ” باشیم.

ویدئو پیوست ابزار جالبی را بنمایش می گذارد که با استفاده از آن میتوان تایلهای موزائیک, سنگ و . . . سرامیک را هنگام نصب روی کف, همسطح کرد :

https://www.instagram.com/p/CN0m6uGnhuR/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.