بازگوئی نکاتی درباره زیرسازی انواع کفپوش

چسب بتون
120

چندی پیش یکی از بینندگان گرامی ” بهفرم کفپوش ” از طریق بخش ” دیدگاهها “ی سایت ” بهفرم کفپوش ” , موردی را درباره زیرسازی مطرح نمودند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” هم جالب و مفید باشد, عین پرسش و پاسخ را اینجا هم باشتراک میگذاریم.

پرسش :

سلام چند درصد چسب بتون و سیمان و پودر سنگ لازم است

پاسخ :

ضمن سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک) از پرسش بسیار فشرده شما روشن نیست که این ملات را برای اصلاح چه جور زیرسازی لازم دارید. نوع ملات ارتباط مستقیم با میزان ناترازی کف دارد. نرمه پودرسنگ و سیمان, تنها در آنگونه از زیرسازی کفپوش کاربرد دارد که ناترازی آن حداکثر به یک سانتیمتر نرسد. در مورد ناترازی های بیشتر باید قبلا از ملات ماسه و سیمان استفاده کرد.

اما در هر دو مورد, مقصود از افزودنی نظیر ” چسب بتن ” آنست که این پوشش کف, جنبه عایق رطوبت هم بیابد. درباره مجموعه این شرایط, انواع ملات لازم زیرسازی و . . . ” نسبت اختلاط ” هریک از این مواد و مصالح, یادداشتهای متعددی در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد که با جستجوی عبارت ” زیرسازی کفپوش ” میتوان به آسانی یافت و مطالعه نمود.

ضمنا روی دبه های ” چسب بتون ” دستورالعمل های معینی از سوی هر تولیدکننده درج شده که در آن درباره نحوه افزودن این ماده شیمیائی – ساختمانی و نسبت استفاده آن در ملاتهای گوناگون, توضیحات کافی جهت استفاده مصرف کننده ارائه شده است.

روی دبه های ” چسب بتون ” دستورالعمل های معینی از سوی هر تولیدکننده درج شده که در آن درباره نحوه افزودن این ماده شیمیائی – ساختمانی و نسبت استفاده آن در ملاتهای گوناگون, توضیحات کافی در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.

دو) زیرسازی, بخش اساسی نصب هرگونه کفپوش ساختمانی, از جمله انواع کفپوش های PVC می باشد. ” زیرسازی ” خود, نیاز به مقدماتی, از جمله ” کف سازی ” دارد که شامل عایقکاری بستر کار هم میشود. این عایقکاری مانع نفوذ رطوبت از لایه های زیرین خاک به سطح کار میگردد و با عایقکاری زیرسازی کاملا تفاوت دارد.

درباره این موضوع هم در سایت ” بهفرم کفپوش “, اطلاعات و راهنمائیهای متعدد وجود دارد که به طریق پیشگفته در دسترس عموم علاقمندان است.

نفوذ رطوبت از لایه های زیرین خاک, گاه میتواند موجب آنچنان پستی و بلندی گردد که بدون بازسازی اساسی قابل رفع و رجوع نیست !

سه) روش ما در این سایت فنی- آموزشی ” بهفرم کفپوش ” آنست که حتی الامکان از تکرار مواردی که در یادداشتهای گذشته در ” بهفرم کفپوش ” عنوان شده, امتناع شود. اما این نکته بهیچوجه به این معنی نیست که منکر اهمیت ” تکرار ” و ” مرور ” در امر مهم یادگیری باشیم.

امید آنکه همین اشارات مختصر, زمینه لازم را در اختیار بینندگان محترم ” بهفرم کفپوش ” قرار دهد تا با مطالعه مطالب مرتبط, با دانش و آمادگی لازم موفق به حل و فصل مسائل فنی پیش روی شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.