آیا فروشندگی خصوصیات ویژه ای می طلبد

1,163

آیا فروشندگی خصوصیات ویژه ای می طلبد

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به فروش در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ منجمله دفاتر و فروشگاهای تزئینات داخلی ساختمان است که به فروش انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و پارکت لمینیت ) اشتغال دارند.

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله ویژگیهای خاص یک فروشنده موفق ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

در گذشته درباره خصوصیات مورد نیاز فروشندگی سخنانی بین مردم شایع بوده که بنظر میرسد با گذشت زمان, رشد جمعیت و گسترش تفاوتهای فردی در جوامع شهری و روستائی نیازمند بازنگری است. از جمله اصطلاحات نیازمند بازنگری اینهاست که ” فلانی استعداد فروشندگی ندارد” یا ” فلانی بدرد فروشندگی نمیخورد”.

یکی از مشهورترین ویژگیهائی که همیشه برای فروشندگی عنوان میشود, برخورد گرم و جذاب است که به غلط به ” زبان بازی” مصطلح است.

       خوشروئی را همواره یکی از بزرگترین                   رموز فروشندگان موفق دانسته اند !

هریک از ما در ارتباطات روزمره با فروشندگانی سر و کار داریم که در رفتار و بیان, از جمله شکل و کیفیت عرضه کالا به مشتری, اغلب شباهتی بهم ندارند. به این ترتیب بنظر میرسد همانگونه که در جوامع صنعتی مدرن میزان فردیت بیشتر و بیشتر شده, روش های فروشندگی نیز میتواند بسیار متفاوت از هم باشد.

مسلما برخورد گرم و خوشروئی در جذب مشتری نقش بسیار اساسی دارد. اما تعریف هر فروشنده از این نوع برخورد میتواند الزاما شبیه هم نباشد.

جامعه شناسان معتقدند هر فرد انسان دارای خصوصیات منحصربفرد ( unique ) است که آنها را کاملا از هم متمایز میسازد. به این ترتیب بنظر میرسد علاقمندان به هنر فروش, در کنار مطالعه و توجه در ویژگیهای فروشندگان موفق, باید دقت نمایند تا از تقلید رفتار دیگران جدا اجتناب نموده و در برخورد با مشتری, باصطلاح ” خودشان ” باشند.

آنچه برای مشتری قبل از هرچیز اهمیت دارد, صداقت فروشنده است. مشتری امروز, با هوش است و بخوبی تشخیص میدهد که برخورد ظاهری هر فروشنده تا چه حد واقعی یا تصنعی می باشد. او قبل از آنکه پیگیر کالائی با کیفیت و قیمت خاص باشد, در جستجوی فروشنده قابل اعتمادی است که نیاز او را درک کرده و همان کالا را عرضه نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.