سخنی درباره معضل مسکن زوجهای جوان

کتاب رازهائی درباره زنان
11

بازار مسکن یکی مهمترین بازارهائی است که نقش جدی در اقتصاد دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله شاخه مربوط به انواع کفپوش ساختمانی ) دارد. این بازار که خود متاثر از اقتصاد هر کشور و اقتصاد جهانی است, گاه به دلائل ظاهرا غیراقتصادی دچار بحرانهائی میگردد که بنوبه خود هم فرصت و نیز مشکلات و موانعی برای کسب و کارهائی فراهم میکند که در زمینه های گوناگون و بسیار متنوع تزئینات داخلی ساختمان ( از جمله در زمینه انواع کفپوش ساختمانی ) فعالند.

شاید هم خانگی برای زوجهای جدا شده, بینهایت غیرقابل تحمل باشد. اما چگونه میتوان رضایت داد که فرزندان نیز تن به همین جدائی بدهند ! ؟

مقاله پیوست البته شامل مسائل متعدد و بسیار مهم انسانی, اجتماعی و روانشناسی نیز هست. اما آنچه مورد نظر ما در ” بهفرم کفپوش ” می باشد, بویژه تاثیراتی است که میتواند بر روی کار آنان بگذارد که در هر شاخه دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله در زمینه انواع کفپوش ساختمانی ) مشغولند. این تاثیرات میتواند از جمله شامل نوع طراحی نیز باشد که ما در ” بهفرم کفپوش ” پیشتر, طی مقالاتی به جنبه های دیگر آن پرداخته ایم.

نکته مهم دیگر مربوط به فضائی است که در مقاله توصیف میگردد و طبعا تفاوتهای معین با شرایط اقتصادی, فرهنگی و . . . حتی زیستی جوانان و میانسالان شهرهای کشور ما دارد.

در پایان, ضمن تاکید این نکته که متن بجهت حفظ امانت بدون کمترین ویرایش لازم بازنشر شده, جمله بینندگان گرامی ” بهفرم کفپوش ” را دعوت میکنیم که به مجموعه نکات مقاله ” زوجها در حال جدايى در کانادا، به خاطر هزينه هاى بالاى مسكن تحت فشار بسيار زيادى قرار دارند ! ” دقت فرمایند. این مطلب در شماره 21 اوت 2023 روزنامه فارسی زبان ” آتش ” منتشر شده که چاپ تورنتو است.

چقدر ” جنس ” خود را می شناسیم ! ؟

زوجها در حال جدايى در کانادا، به خاطر هزينه هاى بالاى مسكن تحت فشار بسيار زيادى قرار دارند !

پروسه طلاق به لحاظ روحی و روانی, باندازه کافی آزاردهنده است. اما اوضاع وقتی سخت تر میشود که دو طرف با بحران مسکن هم روبرو شوند.

در حال حاضر قیمت اجاره ماهانه یک تاون هاوس مناسب برای والد و فرزندانش در مناطق شمال و غرب تورنتو, شامل برمیتون, Caledon و Orangeville , حدود سه هزار دلار است. قیمت خرید چنین خانه ای نیز بالای یک میلیون دلار است. پرداخت چنین رقمها برای فردی که از همسر خود جدا شده و تنها یک درآمد دارد, هزینه سنگینی است.

به همین دلیل بسیاری از این افراد ناچارند با خانواده یا دوستانشان زندگی کنند یا حداقل و تا مدتی به هم خانگی با همسر یا پارتند سابقشان ادامه دهند.

از طرف دیگر والدی که نتواند از عهده تامین مسکن در نزدیکی همسر سابقش برآید و سرپرستی فرزندان با او نباشد, پس از جدائی احتمالا نمیتواند وقت زیادی با فرزندانش بگذراند.

از سوی دیگر سبک زندگی افراد, بخاطر اجبارشان به زندگی در نقاطی دورتر از محل کار با امکانات شهری, ممکن است تحت تاثیر طلاق قرار گیرد. این تغییرات ناخواسته در سبک زندگی میتواند به منبع اضافه ای از تنش در پروسه آزاردهنده طلاق تبدیل شود.

افزایش نرخ های بهره نیز بار دیگری بر دوش زوجهای در حال طلاق است که راه خرید خانه ای جدید, یا امکان خرید سهم همسر سابق از یک ملک را دشوارتر میکند.

حتی اگر هر دو نفر بخواهند خانه مشترکشان را بفروشند, این بدان معنا نیست که هرکدام از آنها میتوانند خانه جدیدی در همان منطقه اجاره کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.