مرور برخی موارد درباره نصب کفپوش روی بستر سیمانکاری

نصب کفپوش با چسب خمیری
591

مرور برخی موارد درباره نصب کفپوش روی بستر سیمانکاری

بانوی بیننده ای از طریق ایمیل سایت ” بهفرم کفپوش ” موردی را درباره نصب کفپوش pvc  روی سطح سیمانکاری مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش” و علاقمندان این نوع کفپوش ساختمانی مطرح باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا نیز باشتراک میگذاریم.

انجام شخصی امور منزل ( از جمله کارهای فنی نظیر نصب کفپوش ) بجز صرفه جوئی در هزینه ها, البته با حس و حال همراه است. اما این کارها نیز مستلزم دانش, مطالعه و . . . تجربه است تا حاصل کار جدا باعث رضایت خاطر در درازمدت گردد.

پرسش :

سلام من کفپوش کردم بدون کفسازی روی سیمان حالانگرانم که مشکلی پیش نیایدباچسب خمیری نصب کردم اماکاملا صاف ویکدست نشده بعضی جاها درز داردوبرامدگی امازیادبچشم نمیایدنگران اینده ام که این ایرادها کارراخراب نکندکنده نشودلطفاراهنمایی کنیدممنونم ازنکرانی دربیاورید

پاسخ :

با سلام و تشکر از حسن اعتماد جنابعالی,

یک) نصب کفپوش pvc روی بستر سیمانکاری, اگر با رعایت ضوابط فنی لازم صورت گیرد هیچ اشکالی ندارد. ضمنا با استفاده از این روش میتوان در هزینه زیرِکار( سنگ, سرامیک یا . . . موزائیک ) نیز صرفه جوئی کرد. در اینمورد پیشتر چندین یادداشت در سایت ” بهفرم کفپوش” منتشر کرده ایم که با جستجو براحتی در دسترس است.

دو) چسب خمیری و چسب فوری ( از جمله برند 8888 ) دو نوع چسب مخصوص نصب کفپوش pvc هستند. اما استفاده از این چسب ها روی سطوح سیمانکاری تابع ضوابط و اصول خاصی است که درباره اش قبلا و بارها در ” بهفرم کفپوش” نوشته ایم. ضمنا برای استفاده از هر نوع چسب کفپوش, سطوح سیمانکاری نیازمند زیرسازی خاصی می باشند که ضمن تامین سطحی کاملا صاف و هموار, با پوشش مناسب خلل و فرج معمول در اینگونه سطوح مانع جذب چسب به لایه های زیرین بستر کار گردد.

نصب کفپوش pvc روی سطوح سیمانکاری نیازمند مقدمات ضرور, از جمله در بتانه کاری کامل ( ماستیک ) روی سطح است!

سه) پیشتر نیز از بینندگان گرامی سایت ” بهفرم کفپوش” درخواست داشته ایم که اگر پرسشها همراه تصاویر و ویدئو های مناسب و واضح باشد, بهتر میتوانیم پاسخهای کاربری و متناسب ارائه نمائیم. متاسفانه در اینمورد نیز عکس یا ویدئو در اختیار نداریم. اما بطور کلی اگر کفپوش نصب شده دارای پستی و بلندی زیاد بوده و بویژه لبه تایل ها چندان همسطح نیست, پیشنهاد ما جمع آوری کفپوش نصب شده و نصب مجدد تایل ها است.

بنظر ما صرف این هزینه ( هم مالی و صرف وقت ) در مقابل قیمت گران این روزهای انواع کفپوش, کاملا اقتصادی و به صرفه است. از آنجا که کفپوش را تازه نصب کرده و برای نصب از چسب خمیری استفاده نموده اید, جمع آوری تایلهای کفپوش pvc چندان دشوار نیست. درباره نحوه اصولی جمع آوری کفپوش و نصب مجدد کفپوش استفاده شده نیز یادداشتهای متعددی در سایت ” بهفرم کفپوش” وجود دارد.

چهار) پیشنهاد میکنیم قبل از هر تصمیم و اقدام عملی, قدری وقت گذاشته و درباره مجموعه موارد فوق باندازه کافی مطالعه فرمائید. تجربه نشان داده که کار فنی و تعجیل معمولا دوستان خوبی نیستند ! ؟

دل خوش و رضایت خاطر, ارزش هرقدر هزینه و صرف وقت را دارد ! ؟

ضمن آرزوی سلامتی, امیدواریم این مشکل را نیز با کمترین هزینه مادی و روحی پشت سر بگذارید.

از جمله نکاتی که منجر به زیبائی کفپوش بعد اتمام کار میشود, برش مناسب, دقیق و باندازه بخشهائی تایل هاست که معمولا در قسمتهای کف قرار دارند. این ویدئو عملکرد دستگاه ساده دستی سرامیک بر را بنمایش میگذارد که این کار را بدون کمترین ” لب پَر ” بانجام میرساند.

https://www.instagram.com/p/Chi2SlYKZxO/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.