برخی فرصت های رقابت در صنف تزئینات داخلی ساختمان

برنده نهائی رقابت در صنف تزئینات داخلی ساختمان الزاما فروشگاهی نیست که ارزانتر می فروشد !
887

برخی فرصت های رقابت در صنف تزئینات داخلی ساختمان

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله ویژگیهای خاص یک فروشنده موفق ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

این یادداشت را بدانجهت در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازنشر میدهیم که اینگونه مطالب میتواند از جمله در ارتقاء و تعمیق نگاه مجموعه ای که یک ” تیم ” را تشکیل میدهند مفید باشد. کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

در گفتگوهای متعدد با مدیران دفاتر و فروشگاههای دکوراسیون داخلی ساختمان, یکی از گلایه های عمده ایشان آنست که ” دست زیاد شده ” و با رقابت بی اندازه بر قیمت, دیگر بسختی میشود کار کرد.

برنده نهائی رقابت در صنف تزئینات داخلی ساختمان الزاما فروشگاهی نیست که ارزانتر می فروشد !

بنظر میرسد در شرایطی که هیچ گریزی از رقابت بیش از پیش در تمام عرصه ها وجود ندارد, بجای تمرکز بیش از حد بر موضوع قیمت ( تخفیف در تخفیف ), در این صنف میتوان بر مزیت های فردی تکیه کرد که بویژه جنبه فنی, تدارکاتی و مدیریتی دارد.

در شرایط رقابت تنگاتنگ, برنده رقابت الزاما فروشگاهی نیست که جنس واحدی را زیر قیمت به مشتری عرضه میکند. فروشگاهی که در ارائه خدمات از نظم, احساس مسئولیت و دقت بیشتری برخوردار باشد نیز میتواند برنده رقابت باشد. از جمله این موارد تمهیدات مناسب در متراژ کار است که با جلوگیری از دوباره کاری و صرفه جوئی بیشتر در هزینه حمل و . . . قیمت تمام شده را برای مشتری مناسب تر نماید.

با تکیه بر مزیتهای فردی میتوان عرصه های رقابت را محدودتر کرد !

دانش کافی و ارائه اطلاعات مناسب و بموقع به مشتری نیز از جمله این مزیت های فردی است. به این ترتیب میتوان با راهنمائی های دقیق نمود تا مشتری آن جنسی را تهیه کند که واقعا لازم دارد.

داشتن تیم مناسب نصب نیز از جمله همین مزیت هاست. فروشگاهی که بهر دلیل ( از جمله مشغله بیش از توان ) مشتری و نصاب را تنها گذاشته و با فروش کفپوش, کاغذ دیواری, پرده و . . . کار خود را تمام شده می پندارد, نمیتواند در این بازار رقابت فشرده چندان امیدی به آینده داشته باشد.

فروشندگی در صنف تزئینات داخلی ساختمان, تنها محدود به ویژگیهای عمومی فروش ( از جمله مردم داری, برخورد مناسب و . . . ) نیست. فروشنده تزئینات ساختمانی ضمن مطالعه روزانه کافی, باید به اصول نصب و زیرسازی آنچه می فروشد نیز تسلط نسبی داشته باشد.

به این ترتیب روشن است که یک فروش خوب, تنها به قیمت محدود نبوده و شامل مجموعه ای از اطلاعات و خدمات متقابل است که نهایتا باید موجب رضایت واقعی مشتری صنف تزئینات داخلی ساختمان گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.