درباره رابطه بین ابعاد تایلها و زیبائی کفپوش ساختمانها

سنگ با ابعاد بزرگ
254

درباره رابطه بین ابعاد تایلها و زیبائی کفپوش ساختمانها

گفته اند : هر سخن جائی و هر نکته مکانی دارد !  این مثل را در مورد ابعاد تایل ها و شکل نصب کفپوش های ساختمانی نیز میتوان بکار برد.


هم لایق دشمن است و هم لایق دوست /  اندازه نگهدار که اندازه نکوست : شیخ اجل سعدی

ما در ” بهفرم کفپوش ” پیشتر درباره طرح های مختلف نصب کفپوش باهم سخن گفته ایم. در آنجا اشاره شد که طرح های ” ساده ” , ” لوزی ” , ” آجری ”  و غیره هریک چگونه اند و برای چه فضاهائی مناسب می باشند.

در اینجا تنها میخواهیم به این نکته اشاره کنیم که برای کفپوش فضاهای مختلف, بهتر است از تایلهای با چه ابعاد استفاده گردد ؟


این مبلمان اگرچه زیباست, اما برای فضائی بسیار کوچکتر حتما مناسب نیست ! ؟

سلیقه اشخاص در موضوع رنگ بسیار متفاوت است و ما پیشتر ضمن یادداشتهائی در ” بهفرم کفپوش ” اشاره کردیم که در این زمینه برخی ” تناسب ” و بعضی ” تفاوت رنگی ” را بیشتر دوست میدارند. اما در زمینه اندازه, ترجیح با تناسب است و برای کفپوش هر فضای با هر مساحت یا دید (  view ) بهتر است از تایلهائی استفاده کنیم که بجهت اندازه مناسب باشند.

روی سخن بیشتر با بینندگان گرامی سایت ” بهفرم کفپوش ” است که برای پوشش کف منزل یا محل کار خود ترجیح میدهند از سنگ, موزائیک یا . . . سرامیک استفاده نمایند. تایلهای کفپوش pvc و کفپوش لمینیت دارای ابعاد مشخص و محدود می باشد و دست خریدار در انتخاب اندازه چندان باز نیست.


در موقع انتخاب گل و گیاه لازم است به اندازه و موقعیت فضای سبز منزلمان حتما توجه داشته باشیم !

گاهی یک فضای مسکونی یا . . . اداری, بنا به ضرورت کمی بزرگ است و مالک یا بهره بردار میل دارد که فضا قدری صمیمی و گرمتر جلوه کند. در این مواقع علاوه بر رنگهای شاد که چندان روشن نباشند, میتوان از نوارهای با رنگ متفاوت بهره گرفت که برای جدا سازی به کار می آیند.

گاه علاقمند به فضای پذیرائی دلبازتریم. در این حالت اگر بزرگی اطاق پذیرائی به اندازه کافی باشد, میتوان برای کفپوش از رنگهای روشن ( مثل کِرمِ روشن ) استفاده کرده, تایلهای بزرگتر انتخاب کرد و آنها را بشکل لوزی نصب نمود. اما وقتی اطاق پذیرائی چندان بزرگ نیست, استفاده از تایلهای با ابعاد بزرگ اطاق را کوچکتر از آنچه هست می نماید و ضمنا جلوه زیبائی هم نخواهد داشت.

استفاده از تایلهای کوچکتر با ابعاد مثلا 25 * 25 , محدود به فضاهای کوچک نیست. چنانکه قبلا گفتیم کفپوش با این اندازه را حتی در فضای بزرگ نیز به کار برد تا باعث حس نزدیکی و گرمای بیشتر گردد. برای این کار باید قبلا فضای اصلی را با استفاده از نوارهای باریک با رنگهای متفاوت بشکل دلخواه جداسازی نمود.


با استفاده از تنوع طرح و رنگ و جداسازی, میتوان فضاهای بزرگ را قدری صمیمی و گرمتر نمود !

توجه و دقت در تناسب بین اندازه ها برای همه ملزومات دکوراسیون داخلی ساختمان, از جمله انواع کفپوش ساختمانی لازم است. در همه این موارد بهتر است دقت کنیم. چرا که همیشه ” چشمگیر بودن ” ملازم ” چشم نوازی ” نیست ! ؟

برای درک ملموس تر رابطه ” تناسب در اندازه ها ” و ” زیبائی “, ویدئو پیوست درباره ساختمان ماکت یک ساختمان جالب توجه است :

https://www.instagram.com/p/CQ5xh6WjWS-/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.