نکاتی دیگر درباره ترمیم خراشهای روی سطح پارکت لمینیت

850

نکاتی دیگر درباره ترمیم خراشهای روی سطح پارکت لمینیت

بیننده محترمی طی تماس از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره روش ترمیم خراش روی سطح پارکت لمینیت منزل مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” هم مفید باشد, متن پرسش و پاسخ را عینا تقدیم می کنیم :

پرسش:

سلام خسته نباشید روی لمینت شیشه کشیده شده و خش سطحی دارد رنگ لمینت هم کرم روشن هست امکان دارد من راهنمایی کنید ممنون میشم

پاسخ:

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

اگر چند عکس واضح و ویدئو کوتاهی از عمق و میزان آسیب به پارکت لمینیت برایمان بفرستید, بهتر میتوانیم راهنمائی تان کنیم. اما اگر آسیب تنها به یکی یا دو تایل از پارکتهای لمینیت وارد شده, بهترین راه تعویض همان تایلهای آسیب دیده است. یکی از نکاتی که در موقع خرید همیشه مورد تاکید ماست, نگهداری حداقل یک یا دو کارتن مازاد بر مصرف است تا در چنین مواقعی مورد استفاده قرار گیرند.

دو ) اگر میزان آسیب دیدگی چندان عمیق نباشد, میتوانید با استفاده از بتانه مخصوص و کاردک نسبت به ترمیم آن قسمتها اقدام نمائید. در این مورد مطلب مشروحی با عنوان ” رفع خراش سطحی کفپوش لمینیت ”  در سایت وجود دارد ( لینک پیوست ). در این صورت بهتر است کار را به یک رنگکار با تجربه چوب بسپارید.


در موقع استفاده از کاردک و نیز سمباده بعد بتانه دقت کنید که فشار زیاد یا انتخاب سمباده زِبر میتواند باعث تشدید آسیب دیدگی به نواحی مجاور گردد !

مهمترین نکته در این مورد ساختن بتانه است که اصطلاحا ” همرنگی ” نامیده میشود. باید توجه داشت در موقع ساختن بتانه همرنگی که شامل گچ فرنگی ( مِل ), رنگ روغنی و چسب چوب می باشد, رنگ زرد را کاملا کم کم و با احتیاط به رنگ کرم اضافه نمائید. دقت فرمائید که رنگ بتانه خشک شده, قدری سیر ( تندتر ) از بتانه خیس است.

بعد اتمام کار میتوانید مجموعه قسمت مربوطه را پولیش نمائید تا رنگ قسمتهای آسیب دیده با دیگر سطح لمینیت, یک دست تر گردد.


پولیش آخر کار کمک میکند که رنگ بخشهای آسیب دیده با بقیه قسمتها یک دست تر گردد !

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.