بازگوئی نکاتی درباره مشکل درز تایلهای کفپوش پی وی سی

درز عرضی کفپوش
105

بازگوئی نکاتی درباره مشکل درز تایلهای کفپوش پی وی سی

بیننده ای گرامی ضمن ارسال دو قطعه عکس از طریق ایمیل ” بهفرم کفپوش ” پرسشی درباره مشکل درز بین تایلهای کفپوش pvc نصب شده مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” مطرح و مفید باشد, متن پرسش و پاسخ را اینجا هم باشتراک میگذاریم.

در مواردی که برش طولی یا عرضی تایلها ایراد دارد, بهترین کار مرجوع کردن کفپوش به فروشنده است !

پرسش :

سلام این نصاب بی تجربه بین کفپوش pvc فاصله گذاشته راهی هست برای حلش

پاسخ :

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک) البته در نصب برخی دیگر از کفپوش های ساختمانی ( نظیر سنگ, سرامیک و . . . موزائیک ) میتوان از روش ” نصب بند دار ” استفاده کرد. اما اینگونه نصب برای انواع کفپوش pvc , نه ممکن و مناسب نیست. هرگونه درز طولی یا عرضی بین تایلهای کفپوش pvc باعث میشود رطوبت و گرد و غبار بآسانی به زیرِکار نفوذ نموده و باعث باصطلاح ” وَر آمدن ” کفپوش گردد.

دو) با توجه به تصاویر ارسالی, بنظر میرسد مشکل بیشتر مربوط به نوع برش عرضی تایل های کفپوش pvc باشد. از پیام فشرده شما روشن نیست که اولاٌ فضائی که کفپوش شده چند مترمربع بوده و میزان این درزها چقدر است. اما به هر حال ای کاش نصاب محترم قبل از انجام کار, مورد را با شما در میان میگذاشت تا از طریق فروشنده مساله را پیگیری می کردید.

یکی از شگردهای نصاب های ماهر و باتجربه آنست که قبلاٌ تایلهای کفپوش را بدون چسب کاری کنار هم می چینند تا مطمئن شوند که تایلها هیچ مشکلی, خواه از نظر همگن بودن یا برش نداشته باشند. به اینکار ” واگیری ” میگویند.

به هر جهت کاری است که شده و الان دیگر نمیتوان کفپوش ها را مرجوع کرد. لذا بهترین کار آنست که ضمن تماس با فروشنده, نصاب ماهری برای رفع عیب بیابید.

در این رابطه چند راهکار وجود دارد که نخست شامل مواردی است کفپوش تازه نصب شده و هنوز براحتی قابل جمع آوری می باشد. در مواقعی که جمع آوری کفپوش به آسانی میسر نباشد و بیم آن میرود که اینکار به تایلها آسیب کلی و جدی وارد نماید, از راههای دیگری میتوان مشکل را برطرف نمود.

جمع آوری کفپوش های pvc نصب شده, همیشه به آسانی و بدون خسارت ممکن نیست !

درباره مجموعه این راهکارها یادداشتهای متعددی در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد که از طریق بخش جستجو کاملا در دسترس است. امیدواریم ضمن حفظ خونسردی و با مشورت با اهل فن, بزودی مشکلتان برطرف و رضایت خاطرتان تامین گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.