بازهم درباره اهمیت زیرسازی در نصب کفپوشpvc

مهمترین کار در نصب کفپوش اطمینان از زیرکار موزائیک یا سنگی است که قرار است کفپوش بر روی آن نصب شود.
1,348

بازهم درباره اهمیت زیرسازی در نصب کفپوشpvc

خانمی از جهرم در بخش ” دیدگاهها”ی سایت موردی را مطرح نموده که بجهت اهمیت و اطلاع سایر بینندگان عین پرسش و پاسخ پیوست است :

پرسش :

سلام ما آشپزخانه مان را می خواهیم کف پوش pvc کنیم چند نصاب امدند وکف آشپزخانه رو که دیدند نظرشون اینه که که کاشی ها چون قدیمی هستن وبلندی وپایینی زیاد دارن بعد از نصب خودشو نشون میده وحتی ممکنه بعد از مدتی جمع بشه وخراب نظر شون اینه که کاشی ها باید ساب بخورن میخواستم نظر شما هم بدونم

پاسخ ما :

با سلام متقابل. بعید است که استادکارهای قدیمی در نصب موزائیک کف آشپزخانه اینقدر بی دقتی کرده باشند. بنظر میرسد مشکل مربوط به نشست زمین ( خاک دستی زیرسازی موزائیک ) است که بجهت رطوبت کف در درازمدت چندان هم غیرطبیعی نیست.

مهمترین کار در نصب کفپوش اطمینان از زیرکار موزائیک یا سنگی است که قرار است کفپوش بر روی آن نصب شود.

با مجموعه اطلاعات شما, پیشنهاد ما آنست که بجهت عدم دوباره کاری و جلوگیری از ضرر و زیان ناشی از آن, قبل از هرکار بجای نصاب های محترم کفپوش پی وی سی , با یک بنای محلی خبره مشورت نموده و ابتدا زیرسازی موزائیک را اصلاح نموده و آنگاه اقدام به نصب کفپوش نمائید.

هیچ زیرسازی نمیتواند جایگزین اطمینان از زیرکار موزائیک, سنگ یا سرامیکی شود که کفپوش بر روی آن نصب میشود.
هیچ زیرسازی نمیتواند جایگزین اطمینان از زیرکار سنگ, سرامیک یا موزائیکی شود که کفپوش بر روی آن نصب میشود.

با توجه زمان طولانی که از نصب موزائیک سپری شده, با کمی دقت میتوان موزائیک های کف را به آسانی و کاملا سالم جمع آوری کرد. مرحله بعد جمع آوری و دور ریختن ملات زیر موزائیک است. گام سوم رطوبت دادن به خاک و کوبیدن آن با وسائل مرسوم دستی است. با توجه به سالم بودن موزائیک های جمع شده, اگر پشت کار موزائیک ها را از ملات پاک کنید میتوانید با خیال راحت و بدون کمترین هزینه اضافی همان موزائیک را نصب ( فرش ) کرده و بعد از اطمینان از خشک شدن کار و عدم رطوبت زیرکار, هر نوع کفپوش مد نظرتان را خریداری و نصب نمائید.

یکی از مسائل مهم در زیرسازی ( از جمله برای نصب انواع کفپوش ), اصلاح درز و ترکهای نسبتا عمیق است. وقتی از نظر مالی یا فرصت محدودیت وجود داشته باشد, میتوان از روش تزریق مواد پرکننده استفاده کرد. ویدئو پیوست نمونه ای از این کار را به نمایش میگذارد :

 

https://www.instagram.com/p/B8EhlNSBU-d/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.