درباره مسائل کفپوش pvc – نه

بیمه حمل و نقل
280

درباره مسائل کفپوش pvc – نه

کلیاتی درباره بیمه و ضمانت نامه کفپوش های pvc

این سلسله یادداشتها به مباحث گوناگون کف سازی, زیرسازی, نصب, نظافت و نگهداری انواع کفپوش pvc اختصاص دارد. این مجموعه مطالب برگرفته از یادداشتهای متعدد پراکنده ایست که در همین پیوند, قبلا در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده است.

در بخشهای گذشته با مسائل کلی آشنا شدیم که منجمله شامل آمادگی بستر کار, زیرسازی, نصب, نظافت و نگهداری و تعمیرات جزئی مربوط می شود که در طول استفاده از انواع کفپوش منازل ممکن است پیش آید. در این قسمت به مسائل بیمه نامه و گارانتی می پردازیم که از تعهدات فروشنده بشمار می روند. این تعهدات جزء وظایف واردکننده یا تولیدکننده کفپوش pvc می باشند و فروشنده کفپوش, واسطه این تعهدات بشمار میرود.


بسیاری از آسیب ها, موقع حمل کالا به آن وارد میشود !

برخی بیمه ها در ایران بخوبی جا افتاده, اما بیمه بسیاری از چیزها و موارد هنوز هزینه اضافی و تشریفاتی تلقی میشود. بیمه های ” خودرو ” و ” مسئولیت مدنی ” , از جمله موارد بیمه هاست که کمتر از آنها استنکاف میشود.

هر کالای استاندارد ( از جمله انواع کفپوش منازل ) در مرحله نهائی تولید, توسط واحد کنترل کیفیت مورد بازرسی قرار میگیرد. اما خطای انسانی و ماشین به هر جهت ممکن است. هدف از بیمه چنین کالاهای تولیدی در اصل, پوشش همین احتمالات حین یا بعد تولید می باشد. این بیمه البته موجب اعتماد بیشتر مشتری به کیفیت و جنس کالای خریداری میشود.


از ویژگیهای واحد کنترل کیفیت, دوری از شلوغی و دردسرهای معمول سالن های تولید است !

از سوی دیگر شرکتهای بیمه تنها به مستندات تولید ( مثل گواهی استاندارد و غیره ) اکتفا نمی کنند. آنها بویژه بجهت جلوگیری از زیان شرکتهایشان, برنامه های بازرسی جداگانه ای نیز دارند تا از کیفیت کالاهای بیمه شده ( از جمله انواع کفپوش یا پارکت لمینیت ) در مراحل مختلف تولید تا تحویل اطمینان بیشتری بیابند. به این ترتیب وجود ” بیمه نامه معتبر ” نشان میدهد که کالای مزبور توسط شرکت های بیمه نیز مجددا کنترل شده است.

متاسفانه یکی از مشکلات در این زمینه, ضمانت نامه های صوری است که عملا چندان اطمینانی به اجرائی شدنشان نیست. در این صورت وقتی مشکلی برای کالا ( مثلا کفپوش ساختمان ) بروز میکند و خریدار با ارائه ضمانت نامه خواستار رفع ضرر و زیان میشود, بجای هرگونه پاسخگوئی بقدری او را سر می دوانند تا بالاخره عطای جبران مافات را به لقایش ببخشد.


از جمله موارد قابل تفسیر و اختلاف در ضمانت نامه ها, ذکر مواردی است که شامل ضمانت کالای خریداری نمیشود.

در این مواقع بویژه هزار جور بهانه تراشی میشود و می کوشند مشکل را تنها متوجه قصور مشتری نمایند. به همین جهت صرف وجود ” ضمانت نامه ” نمیتواند باعث اطمینان گردد. آنچه از این گواهی نامه ها مهمتر است, حسن شهرت فروشنده و کارخانه تولیدکننده مثلا آن کفپوش می باشد. به همین علت بسیاری علاقمندند که بجای خرید از بازار, کالای مورد نیاز خود را مثلا از فروشگاههای تزئینات ساختمانی محل سکونتشان تهیه کنند که در آنجا از شهرت خوبی برخوردارند.

گاهی ارائه خدمات بیمه و ضمانت بقدری با تعلل همراه است که عملا مثل گاو ” نه من شیرده ” , موجب نقض غرض می گردد. تنها وظیفه فروشنده آن نیست که بیمه نامه و گواهی ضمانت را به خریدار کالا ( بعنوان مثال انواع کفپوش pvc ) تحویل دهد. از جمله خدمات پس از فروش, پیگیری موارد اینچنین است تا اعصاب مشتری بیجهت لای چرخ دنده بوروکراسی مسائل اداری بیمه و غیره فرسوده نشود.


هر برگ این پرونده ها میتواند هم باعث یا مانع آرامش خاطر کسی یا خانواده ای گردد !

ما در بخش بعدی این مجموعه یادداشتهای سایت ” بهفرم کفپوش ” , به مسائل کلی قبل از چرخه تولید و فروش خواهیم پرداخت. در این زمینه قبلا به مسائل استاندارد تولید اشاره شد. در این قسمت به مسائلی دیگر خواهیم پرداخت که در حوزه وظایف اتحادیه صنوف, وزارت صنعت و بازرگانی می باشد. با آرزوی سلامتی و دل خوش, امیدواریم لینک های مرتبط با این یادداشت ” بهفرم کفپوش ” نیز برای علاقمندان مفید بوده باشد.

ویدئو پیوست اگرچه قدری با مضمون یادداشت متفاوت است, اما استفاده مناسب از تجهیزاتی را بنمایش میگذارد که با تسهیل جابجائی بیمارانی که فعلا دچار ناتوانی در حرکتند, مایه آرامش خاطر ایشان میشود :

https://www.instagram.com/p/CKCGCgInMMy/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.