سخنی دیگر درباره مسئولیتهای خریدار, فروشنده و نصاب کفپوش

اطاق دلباز
219

سخنی دیگر درباره مسئولیتهای خریدار, فروشنده و نصاب کفپوش

خانم محترمی از طریق بخش دیدگاهها مشکلی را با ما در میان گذارده اند که مربوط به پستی و بلندی بعد نصب کفپوش pvc است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز مورد توجه باشد, متن پرسش و پاسخ در این زمینه را اینجا نیز باشتراک می گذاریم.

از جمله ابزارهائی که معمولا برای برچیدن تایلهای کفپوش مستعمل بسیار مورد استفاده اند, کاردک های لبه صاف متوسط است !

پرسش :

سلام وقت بخیر بعداز احرای کفپوش در منزل ما بعضی از قسمتهای سالن دارای پستی و بلندی هستند و نمای بد و زشتی دارن با شرکت ونصاب هم تماس میگیرم متأسفانه پاسخگو نیستند به نظر شما خودم چطور میتونم اون قسمتها رو دربیارم و بچسبونم نصاب از چسب 8888 استفاده کرده

پاسخ :

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک ) یکی از سنتهای اهل کسب و کار در ایران بعد انجام هر گونه فروش یا . . . خدمات برای مشتری, آرزوی استفاده با دلِ خوش است. بسیار متاسفیم که برای شما چنین مشکلی, آنهم بلافاصله بعد نصب کفپوش pvc پیش آمده است.

ضمنا متاسفیم که فروشنده محترم و نصاب زحمتکش کفپوش, شما را با چنین مشکل تنها گذاشته و پاسخگو نیستند. البته ما از نظر آنها بی اطلاعیم و با عرض پوزش به صرف بیان جنابعالی نمیتوانیم کالا یا نصب را تنها مقصر بدانیم.

پیشنهاد نخست ما آنست که سعی کنید با همان فروشنده و نصاب کفپوش به توافق رسیده و از آنان بخواهید که به مسئولیت خود در این زمینه عمل نمایند. معمولا اینگونه کفپوش ها دارای حدود 3 سال ضمانت هستند و ظرف این مدت فروشنده موظف است موارد جدا از حوادث را رسیدگی فرموده و مشکل را با هزینه خود برطرف نماید.

برچیدن و استفاده مجدد از تایلهای کفپوش که با استفاده از چسب صنعتی نصب شده, معمولا دشوارتر از نصب اولیه این کفپوش هاست !

دو ) در پاسخ به سوال شما, این مشکل میتواند دلائل گوناگون داشته باشد. گاهی مشکل از زیرسازی و پستی و بلندی های زیرِکار می باشد که باید حتما قبل نصب کفپوش pvc اصلاح گردد. نشست زمین هم میتواند منجر به چنین پستی و بلندی ها گردد. اما مورد اخیر در درازمدت روی میدهد و فکر نمی کنیم ناهمسطحی کفپوش شما بدین جهت باشد.

گاهی مشکل مربوط به همگن نبودن ضخامت تایلهای کفپوش است. در چنین حالت بین لبه این تایلها اختلاف سطح بوجود می آید که اصطلاحا به آن ” ناخن افتادن ” می گویند. گاه نیز مشکل از نصب بوده و علت اختلاف سطح در اینست که برخی تایلها یا قسمتی از یک تایل کفپوش pvc خوب به زیرِکار نچسبیده باشد.

درباره همه این موارد یادداشتهای متعددی در سایت ما وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” میتوانید براحتی یافته و مطالعه فرمائید. ضمنا برای جمع آوری و اصلاح تایلهای مشکل دار نیز مطالب بسیاری تحت عنوان جمع آوری ” کفپوش های مستعمل ” در سایت وجود دارد.

انبارداری کفپوش و لمینیت مطابق اصولی صورت میگیرد که در غیر اینصورت میتواند منجر به تاب و دفرمه شدن تایلها گردد !

جمع آوری و نصب مجدد کفپوش های استفاده شده نیز اموری بسیار فنی اند که بهتر است توسط کسانی صورت پذیرد که در زمینه نصب کفپوش آگاهی و تجربه لازم را دارند. ضمنا برچیدن تایلهای کفپوش که با استفاده از چسب صنعتی ( از جمله چسب 8888 ) نصب شده, مستلزم رعایت اکید برخی نکات ایمنی است تا خدای ناکرده منجر به آتش سوزی یا مسمومیت های گازی ناشی از کار با تینر و یا بنزین نگردد.

امیدواریم با مطالعه یادداشتهای مربوطه در ” بهفرم کفپوش “, همراه صبر و تعامل همگی شما, مشکل مربوطه با کمترین هزینه و دردسر برطرف شود و بتوانید با رضایت و دل خوش از کفپوش منزلتان استفاده نمائید.

استفاده با دلِ خوش و لذت از هر کالا یا خدمات, ارزش هرقدر صبوری و تعامل را دارد ! ؟

برای همه بینندگان سایت سلامتی و روزگار خوش آرزومندیم.

خلاقیت در انجام امور فنی وقتی بیشتر بچشم می آید که در شرایط محدودیت لوازم و امکانات لازم آید. استفاده ابتکاری از امکانات معمولی و در دسترس از جمله این خلاقیت هاست که در میان استادکاران با تجربه و مسلط, فراوان میتوان دید :

https://www.instagram.com/p/CVnP3P5omRM/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.