درباره زیرسازی کفپوش pvc – یک

نصب کفپوش pvc
530

درباره زیرسازی کفپوش pvc – یک

مقدمه ای درباره اهمیت زیرسازی

ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” در گذشته بنا به ضرورت تعداد قابل توجهی مطلب درباره مسائل مرتبط با کفپوش های pvc در این سایت منتشر کرده ایم. بخش قابل توجهی از این مطالب در پاسخ به سوالات بیشمار بینندگانی نوشته شده که از راههای گوناگون تماس با سایت ” بهفرم کفپوش “, سوالات و مشکلات خود را با ما در میان گذارده اند. بخشی از این بینندگان شامل نصاب های محترم و زحمتکش صنف تزئینات داخلی ساختمان می باشند.


معمولا چشمگیرترین بخش کار, مرحله نصب کفپوش است !

از آنجا که این نوشته ها بسیار پراکنده اند, تصمیم گرفتیم جهت سهولت دسترسی و مطالعه, مجموعه ای منسجم از آن اطلاعات را طی یادداشتهائی با سرفصل های گوناگون, بتدریج مجددا منتشر کنیم. عناوین این سرفصل ها به ترتیب ” زیرسازی “, ” نصب “, ” نظافت ” , ” نگهداری ” انواع کفپوش pvc و ” تعویضکفپوش های ساختمانی مستعمل خواهند بود.

یادداشتهای درباره مسائل ” حقوقی “ کفپوش و ” انتخاب و خرید انواع کفپوش pvc ” تقریبا بشکل جمع و جور و منسجم در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد و شاید لزومی به تکرار ندارد. نخستین بخش این یادداشتها را ذیل عنوان اصلی ” درباره زیرسازی کفپوش pvc ” خدمت بینندگان محترم سایت تقدیم می کنیم :

زیرسازی نخستین و مهمترین بخش مسائل کفپوش های ساختمانی ( از انتخاب تا نصب و نگهداری ) بشمار میرود. بهمین جهت حتی قبل از انتخاب نوع کفپوش ( از جمله انواع کفپوش pvc ) لازم است زیرِکار کف, مورد بررسی کارشناسی خبره قرار گیرد.


یکی از بخشهای مهم در زیرسازی کفپوش, عایق کاری بستر کار است !

متاسفانه این مورد نیز مثل اغلب بخشهائی که ” جلو چشم ” نیستند, دچار کمترین توجه و التفات می باشد. شاید عدم دقت از سوی مصرف کننده قدری قابل توجیه باشد, اما درباره کم لطفی برخی فروشندگان و . . . نصاب های زحمتکش کفپوش pvc ( و پارکت لمینیت ) صنف دکوراسیون داخلی ساختمان چه میتوان گفت ! ؟

همانگونه که هر نوع کفپوش برای هر فضا و کاربری مناسب نیست, برای اجرای صحیح و اصولی انواع کفپوش pvc نیز زیرسازی کف باید مشخصات فنی لازم را داشته باشد. مهمترین مشکل در این رابطه, محول نمودن این بخش کار نیز به استادکارهای نصاب کفپوش pvc ( یا پارکت لمینیت ) می باشد.


یکی از تبعات بی توجهی به مسائل زیرِکار ( از جمله در موارد نشت رطوبت ) , آسیب های درازمدت بر زیرسازی کفپوش است.

از قدیم گفته اند هر کس را بهر کاری ساخته اند. در این مورد نیز بهتر است هم کارشناسی نخست و اجرای زیرسازی به استادکارهای بنا سپرده شود که اطلاعات, تخصص و تجربه لازم در همه موارد مرتبط را دارند. این موارد بطور خلاصه شامل نوع خاک زیرِ کار, وضعیت تاسیسات آب و فاضلاب در هر قسمت و شرایط پوشش نهائی زیرِ کار می باشد.

ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” در بخش بعدی این سلسله یادداشتها به هر یک از این موارد بطور مشخص خواهیم پرداخت. در این شرایط ” کرونا ” مراقب سلامتی و روحیه خود و عزیزانتان باشید.

یکی از انواع کفپوش pvc, انواع اپوکسی است. ویدئو کوتاه پیوست اجرای خاصی از این نوع کفپوش را بنمایش میگذارد :

https://www.instagram.com/p/CJOfFJyHFNh/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.