درباره مسائل کفپوش pvc – ده

فروشگاه تزئینات داخلی ساختمان
258

درباره مسائل کفپوش pvc – ده

درباره وظایف و مسئولیتهای نهادهای رسمی مرتبط با تزئینات داخلی ساختمان

این سلسله یادداشتها به مباحث گوناگون کف سازی, زیرسازی, نصب, نظافت و نگهداری انواع کفپوش pvc اختصاص دارد. این مجموعه مطالب برگرفته از یادداشتهای متعدد پراکنده ایست که در همین پیوند, قبلا در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده است.

در بخشهای گذشته با مسائل کلی مرتبط با کفپوش pvc آشنا شدیم. از جمله به مباحث آمادگی بستر کار, زیرسازی, نصب, نظافت و نگهداری و تعمیرات جزئی کفپوش منازل اشاره گردید. همینطور درباره حوزه استاندارد کالاها گفتگو کردیم که در واقع بخشی از مسئولیت ها و وظایف دست اندرکاران تولید, واردات و توزیع کفپوش های ساختمانی می باشد. در ادامه و تکمیل بحث قبل, اینجا به مسائلی خواهیم پرداخت که شامل وظایف اتحادیه صنوف, وزارت صنعت و بازرگانی می گردد.


چه عواملی بیشتر در جلب مشتری موثر می باشند ؟

این یادداشت قدری با مقالات معمول سایت ” بهفرم کفپوش ” متفاوت است. ما معمولا به مسائل کاملا مشخص فنی, زیبائی شناسانه و . . . اقتصادی در حوزه کفپوش های ساختمانی می پردازیم. اما اینبار میخواهیم ترک عادت کرده و قدری به مسائل کلی تر بپردازیم که البته با همین مباحث در پیوند است.

درباره لزوم یا میزان ” دخالت ” دولت در حوزه اقتصاد و بخش خصوصی, دیدگاههای گوناگونی وجود دارد. اینجا در سایت ” بهفرم کفپوش ” قصد نداریم به آن مباحث ورود کنیم. تنها همینقدر میتوان گفت که تجربه عملی کشورها ( حتی در پیشرفته ترین اقتصادهای مبتنی بر بازار ) نشان داده که نمیتوان بازار را مطلقا به حال خود رها کرد و دولتها در این زمینه کماکان نقش بسیار جدی دارند.

ضمنا این یادداشت نیز تنها در پی بازگوئی نکاتی می باشد که از نظر ” بهفرم کفپوش ” برای مجموعه آنان که با صنف دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله و بویژه انواع کفپوش pvc ساختمانی ) سر و کار دارند, مفید است. لذا ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” چندان در پی انتقاد از کم و کسری هائی نیستیم که ممکن است در کار هر یک از عوامل این بازار وجود داشته باشد.


پاخور هر فروشگاه وابسته به چه چیزها و عوامل است ؟

هدف سایت ” بهفرم کفپوش ” صرفا تشریح و بازگوئی مجموعه دانستنیهاست که ضمن تامین نیازهای مردم, باعث رضایت خاطر مصرف کنندگان و همه بخشهای تولید, توزیع و خدماتی می گردد که با این کالا در ارتباطند.

یکی از خطاهای رایج آنست که گویا ” اتحادیه های صنوف ” تنها وظیفه دارند که از اهالی صنف در برابر دولت و دیگران دفاع کنند و ” سازمان حمایت از مصرف کنندگان ” موظف به پیگیری مسائل و مشکلات مردم در این رابطه است.


بخشی از احترام هر صنف به حرمت آن نزد افکار عمومی است !

میگویند حرمت امامزاده به متولی آنست و اتحادیه هر صنف ( از جمله صنف تزئینات داخلی ساختمان ) باید در درجه اول پیگیر شان و جایگاه آن صنف در جامعه باشد. هرچند جامعه از افراد تشکیل شده و صنف بدون اعضاء بی معنی است, اما گاه اهمیت یک جامعه بسیار بیش از منافع و خواستهای تک تک زیرمجموعه اش می باشد.

نهادهای عمومی و رسمی نیز لازم است درکی عمیق تر و متعادل از نسبت بین وظایف کوتاه و بلندمدت خود داشته باشند. هیچ نهاد عمومی نمیتواند بی خیال منافع و رضایت خاطر ارباب رجوعان خود باشد, اما گاه باید مصالح عمومی را بر نیازهای فوری اشخاص ( حقیقی و حقوقی ) ترجیح داد. دریا نیز گرچه از قطرات تشکیل شده, اما جهانی بکلی متفاوت از اجزاء خود دارد !

در علم مدیریت سخن مشهوری هست که نمیتوان همیشه, در پی رضایت همگان بود. این سخن درباره کسب و کارها ( از جمله دست اندرکاران کفپوش های ساختمانی ) نیز صادق است. شاید این حرف قدری تند باشد, اما گاه برای ایجاد حال خوب جامعه ای بزرگتر, چاره ای جز مقابله با برخی خواستهای ” بیجا “ی مردم نیست.

منظور ” بهفرم کفپوش ” از مردم, مفهوم وسیع آنست که میتواند شامل هر فرد, مغازه و . . . کارخانه مشخص باشد. ما موافق آن قول مشهور نیستیم که گویا همیشه حق با مشتری است. مردم نیز همیشه بر حق نیستند و دلیلی وجود ندارد که منافع افراد, همواره در راستای منافع یک جامعه یا . . . صنف باشد.

در پایان ضمن تبریک مجدد سال نو, امیدواریم هرچه سریعتر اوضاع و احوال مردم و اقتصاد کشور به شرایطی بسیار بهتر از پیشا کرونا باز گردد. امیدواریم این مجموعه دهگانه و لینک های مرتبط با هر یادداشت, برای عموم علاقمندان و دست اندرکاران کفپوش های ساختمانی مفید بوده باشد.

از جمله هنرهای در نصب کفپوش pvc تایل, طرح های متنوع و خاص نصب کفپوش است. در تصویر پیوست نمونه اجرای نصب مورب این کفپوش را میتوان مشاهده کرد :

https://www.instagram.com/p/CNC4zvlB4Pj/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.