اطلاعاتی درباره کفپوش PVC – سه

828

برخی ملاحظات مالی و حقوقی در انتخاب کفپوش و لمینیت املاک استیجاری

در مقدمه بخش اول از این سلسله یادداشتها اشاره شد که این مطالب پیشتر در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده و قصد ما از بازنشر خلاصه ای از اطلاعات و ملاحظات درباره مشخصات, زیرسازی و نصب کفپوش pvc , یادآوری نکات مهم آن یادداشتها است که شاید مطالعه اشان, بواسطه حجم قابل ملاحظه و فرصت محدود, برای برخی مقدور نباشد.

بدینوسیله میکوشیم ضمن آنکه مصرف کننده با مطالعه و دقت دست به انتخاب میزند, اهالی محترم صنف دکوراسیون داخلی ساختمان اعم از مدیران ( تولیدکننده و دست اندرکاران واردات ), فروشنده ها و نصاب های زحمتکش کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) به اطلاعات فنی و تخصصی لازم در حیطه کسب و کار خویش دسترسی آسان داشته باشند.

در این قسمت به ملاحظاتی اشاره میشود که بویژه مورد علاقه آنان است که مالک محل سکونت یا کار خود نمی باشند. چنانچه در مقدمه 31 فروردین 98 گفتیم, برای اطلاعات کاملتر در این زمینه میتوانید از طریق گزینه ” جستجو” به مطالب مرتبط در بخشهای ” مشخصات کفپوش pvc ” و ” روشهای نصب کفپوش pvc  ” مراجعه فرمائید.

از آنجا که تعداد قابل توجهی از املاک مسکونی, تجاری یا اداری متعلق به کسانی است که بهر جهت در آن ساکن نبوده یا در جای دیگری به کسب و کار مشغولند, اصلاح یا تعویض کفپوشpvc یا پارکت لمینیت واحدهای اجاری در شهرهای بزرگ به موضوع مهمی بدل شده که اگرچه بسیار ضروری است, اما بجهت برخی تعارض منافع, جنبه های انسانی و حقوقی خاصی دارد که حل آن نیازمند درایت و تعامل هر دو طرف می باشد.


هر تعمیر یا زیباسازی نیازمند تصمیم و هزینه هائی است که اگر هرچه سنجیده تر باشد, اقتصادی تر نیز خواهد بود !

نوسازی و بازسازی کفپوشpvc یا پارکت لمینیت منازل یا ادارات, اگرچه ضرورتی عمومی است, اما در مورد املاک استیجاری از ضرورت و حساسیت خاصی برخوردار است. کم توجهی و گاه بی مسئولیتی برخی مستاجران, آنچنان است که برخی مالکین رغبت چندانی به تعمیر یا تعویض کفپوش واحد خود ندارد. از سوی دیگر مستاجر هم که هیچ اطلاعی از برنامه های مالک ندارد, اطمینانی ندارد که بابت نوسازی و بازسازی کفپوشpvc یا پارکت لمینیت ملک دیگری زحمت یا هزینه ای متحمل شود.

به این ترتیب نکاتی که در انتخاب یا خرید هر کفپوش ( از جمله کفپوش pvc یا پارکت لمینیت ) معمولا مورد توجه قرار دارد, در مورد املاک استیجاری نیازمند ملاحظات مالی و حقوقی دیگر نیز هست. ما در بخش دیگری از این سلسله یادداشتها, خلاصه ای از آنچه قبلا در این مورد نوشته ایم را مجددا یادآوری خواهیم نمود.

پیشنهاد نخست ما کوشش و صبوری برای تفاهم است. همانقدر که سرمایه مالک در طول اجاره آپارتمان عملا در اختیار مستاجر می باشد, هزینه های مستاجر برای ملک ( از جمله برای تعمیر یا تعویض کفپوشpvc یا پارکت لمینیت ) , نیز عملا جائی صرف میشود که سود آن در نهایت به مالک هم خواهد رسید. مالک و مستاجر باید بدانند که در هزینه های ملک اجاری, واقعا دو جیب وجود ندارد و سرهم بندی مسائل تنها دور ریختن پول و هزینه های دوباره و چندباره است.

اگر این دیدگاه بین طرفین بوجود آید, در این صورت هزینه ها سنجیده, حساب شده, با برنامه و درازمدت تر انجام خواهد شد. گاهی با کمی هزینه بیشتر میتوان تصمیمی اصولی و اساسی تر درباره اصلاح یا نوسازی کفپوشpvc یا پارکت لمینیت هر واحد استیجاری گرفت.

به این ترتیب پیشنهاد دوم ما نوعی مشارکت در هزینه ها است. تخصیص هزینه ها بین طرفین, به تناسب زمان استفاده از آن ملک استیجاری و نیز عمر مفید هر کفپوشpvc یا پارکت لمینیت خواهد بود.

متاسفانه مانند بسیاری مسائل دیگر, در اینمورد هم قوانین موجود کشور, بسیار کهنه و ناکارآمد می باشند. لذا تا زمان ” نوسازی و تعویض ” قوانین ” مالک و مستاجر ” , چاره ای بجز این نیست که  در هر مورد مشخص, هر مالک و مستاجر بصورت موردی با هم به تفاهم برسند.

سلامت و پایدار باشید.

    تهران – 17 اردیبهشت 98

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.