برخی کلیات درباره فاصله تصور و واقعیت در تزئینات ساختمانی

انواع کفپوش ساختمانی
209

برخی کلیات درباره فاصله تصور و واقعیت در تزئینات ساختمانی

لابد شما هم با این مورد برخورد داشته اید که مثلا کفپوش ساختمانی بعد اجرا مطابق انتظار و تصورتان از آب در نیامده است. طرح یا رنگ خاصی از یک کفپوش را از روی یک آلبوم سفارش می دهید. اما وقتی سفارش آماده و تحویل شد, با آنچه در تصویر دیده بودید تفاوت داشته و شاید قدری هم توی ذوقتان هم خورده باشد.


آنچه مایه جذب ما به کالاهای ویترین فروشگاهها میشود, چقدر با تصورات ما همخوانی دارد ! ؟

چیزی را در ویترین فروشگاهی می بینیم که بسیار توجهمان را جلب می نماید. اما چرا وقتی آنرا به هر ترتیب ( و گاه با مشکلات ) میخریم, گاه در موقع استفاده دیگر آن حس و حال نخست را برایمان ندارد ! ؟

بخشی از این تضاد, میتواند به تفاوت بین ” عکس ” و نگاه ما مربوط باشد. عملکرد دوربین عکاسی با چشم گرچه قدری مشابه است. اما گاه تصویر یک شیء یا منظره ممکن است بسیار ” بهتر ” یا ” بدتر ” از آنچه باشد که چشم می بیند. ضمنا در نگاه اشخاص نیز ( درهر موقعیت اقتصادی یا . . . روحی ) اغلب تفاوت وجود دارد.


چه نسبتی میان عکس و واقعیت آن وجود دارد  ! ؟

اما مساله میتواند به همین سادگی هم نباشد. عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارند که بر زیبائی شناسی هر کالا یا خدمات ( از جمله در زمینه انواع کفپوش ساختمانی ) تاثیر مثبت یا منفی میگذارند.

ما پیشتر نیز به این موضوع پرداخته ایم که هرچند مسئولیت اصلی متوجه صاحب مال است, اما فروشندگان بعنوان مثال آن کفپوش یا لمینیت نیز در اینمورد وظایف فردی و اجتماعی معین دارند. تجربه نشان میدهد که  مشورت با دیگران و نیز مطالعه قبل از خرید, میتواند منجر به انتخابی بمراتب بهتر و مناسب تر گردد.


چرا انتخاب ها در واقعیت دشوارتر است ! ؟

دوستی میگفت گاه برای بدست آوردن چیزی آنقدر متحمل مشکل میشویم که در آخرالامر دیگر آن لطف و احساس اولیه را برایمان ندارد. ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” قصد پرداخت چندان به جنبه های اجتماعی, اقتصادی و . . . فرهنگی مسائل دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله در زمینه کفپوش های ساختمانی ) را نداریم. اما واقعیت آنست که در جامعه امروز, در این زمینه ها بین مردم اختلاف فراوان است و همه کس نمیتواند به هر چیز که حتی شایسته آنست, دست یابد ! ؟

میگویند که میان ماه هر کس با ماه گردون, تفاوت از زمین تا آسمان است و نیز درست گفته اند که هرآنچه بِدَهی, همانقدر آش خواهندت داد !  اما شاید بهتر و مفیدتر آن باشد که بجای توجه بیش از حد ( و اغلب بیحاصل ) به امکانات دیگران, برای زیبائی و دلپذیرتر کردن ملزومات زندگی خود بکوشیم ! ؟


هر کفپوش جلوه خاصی به هر فضا میدهد !

یکی از نکات مثبت و قابل توجه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نظیر ” اینستاگرام ” اینست که برای همگان این فرصت را فراهم می نماید تا بشکلی گسترده با انواع ایده های جذاب و عملی با هر امکان کم یا بیش ( از جمله در زمینه انواع کفپوش ساختمانی )  آشنا شوند.

ما در ” بهفرم کفپوش ” طی فرصتی دیگر به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت که به همه کمک میکند تا بتوانند نزدیکی بیشتری بین ” تصور” و ” واقعیت ” آنچه انتخاب می کنند و می خرند, فراهم آید.

از جمله نکاتی که در این ویدئو کوتاه جلب توجه میکند میزان قابل توجه ذوق و سلیقه در مقایسه با قیمت ابزار و مصالحی می باشد که برای چنین کنده کاری زیبای روی چوب بکار رفته است !

https://www.instagram.com/p/CVfrcDPtnMo/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.