اطلاعاتی درباره کفپوش PVC – چهار

1,118

برخی ملاحظات درباره کفپوش راه پله ها

اطلاعاتی درباره کفپوش PVC – چهار

با سلام.

در مقدمه بخش اول از این سلسله یادداشتها اشاره شد که این مطالب پیشتر در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده و قصد ما از بازنشر خلاصه ای از اطلاعات و ملاحظات درباره مشخصات, زیرسازی و نصب کفپوش pvc , یادآوری نکات مهم آن یادداشتها است که شاید مطالعه اشان, بواسطه حجم قابل ملاحظه و فرصت محدود, برای برخی مقدور نباشد.

بدینوسیله میکوشیم ضمن آنکه مصرف کننده با مطالعه و دقت دست به انتخاب میزند, اهالی محترم صنف دکوراسیون داخلی ساختمان اعم از مدیران ( تولیدکننده و دست اندرکاران واردات ), فروشنده ها و نصاب های زحمتکش کفپوشpvc و لمینیت ) به اطلاعات فنی و تخصصی لازم در حیطه کسب و کار خویش دسترسی آسان داشته باشند.

در این قسمت به ملاحظاتی درباره کفپوش راه پله ها میپردازیم. چنانچه در مقدمه 31 فروردین 98 گفتیم, برای اطلاعات کاملتر در این زمینه میتوانید از طریق گزینه ” جستجو” به مطالب مرتبط در بخشهای ” مشخصات و روشهای نصب کفپوش pvc و پارکت لمینیت مراجعه فرمائید.



زیبائی شناسی اگرچه درصنف تزئینات داخلی ساختمان پارامتر بسیار مهمی است, اما هرگز نباید از نکات ایمنی نیز در کار غافل بود !

راه پله ها به تناسب موقعیت, نیاز به کفپوش های گوناگونی دارند. راه پله در آپارتمانهای دوبلکس که از تردد بمراتب پائین تر از راه پله مشاعات ساختمان برخورد است, بواسطه زیبائی شناسی, نگهداری و نحوه استفاده نیز با ملاحظاتی متفاوت روبروست.

نظر فنی ما آنست که بجهت ایمنی و بهداشت, بهتر است در راه پله ها از کفپوش هائی استفاده شود که در مقابل شوینده های قوی مقاوم بوده و بهیچوجه سُر نباشند. موکت های با مقاومت سایشی بالا اگرچه بجهت ایمنی بسیار مناسبند, اما مشکلاتی در نظافت و تعویض دارند که تصمیم به استفاده از آن به هر مورد مشخص مربوط است.

مناسبترین مصالح جهت راه پله مشاعات سنگهای رسوبی هستند. ما برای راه پله های در فضای باز ( از جمله راه پله فرار ) سنگ تراورتن ساب نخورده را پیشنهاد میکنیم. بهتر است برای لبه جلوی راه پله از زهوارهای مخصوص شیاردار استفاده شود تا احتمال هرگونه لغزش و سُر خوردن به حداقل برسد.

در غیر اینصورت, اگرچه پارکت( از جمله پارکت لمینت) بسیار زیباست, اما بجهت ایمنی و بهداشت استفاده از کفپوش های pvc رول با مقاومت سایشی بالا را مناسبتر میدانیم.

در راه پله آپارتمانهای دوبلکس, برای مصرف کنندگانی که بجهت بودجه مالی, محدودیت چندانی ندارند, بجای پارکت لمینیت استفاده  از پارکت چوبی را توصیه میکنیم.


راه پله های فرار بجهت مورد خاص استفاده و موقعیت در فضای باز, به کفپوش های خاص و مقاوم در برابر اختلافات شدید دما, رطوبت و تابش نور خورشید نیازمندند !

نصب کفپوشpvc راه پله ها را میتوان به نصاب های خبره و با سلیقه کفپوش pvc سپرد. اما برای نصب پارکت ( لمینیت یا چوبی ) در راه پله ها توصیه میکنیم از استادکاران نجار استفاده شود.

بجز مواردی که خلاصه وار تقدیم شد, مطالب و ویدئوهای بیشتری درباره چگونگی نصب پارکت در راه پله ها در سایت وجود دارد که امیدواریم برای بینندگان سایت ( و بویژه نصاب های محترم و زحمتکش کفپوشpvc و پارکت لمینیت ) مفید باشد.

سلامت و پایدار باشید.

      تهران – 28 اردیبهشت 98

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.