نکاتی در مورد نحوه ترمیم درز طولی بین تایل کفپوش pvc

2,760

نکاتی در مورد نحوه ترمیم درز طولی بین تایل کفپوش pvc

با سلام.

نصاب محترم و پر سابقه ای در تماس با سایت پرسیده است برخی مواقع بین تایل های کفپوش pvc درز طولی دیده میشود که با دقت بیشتر معلوم میگردد که در واقع سیاهی لایه زیرین پی وی سی است که بخصوص در رنگهای روشنتر از روی کفپوش pvc بچشم میخورد.

ضمن توضیح مختصر درباره این مشکل, در این قبیل موارد چنانچه بهردلیل مرجوع کردن کار مقدور یا بصلاح نباشد, میتوان بروش زیر عمل نمود.

اگر برش طولی تایل کفپوش pvc , در کارخانه ریسمانی نباشد, درز بین تایل ها طولی نمی باشد. برش محدب( اصطلاحا ” سینه” ), باعث درز در دو کله و برش مقعر( کاس ), منجر به درز در وسط تایل کفپوش pvc می گردد. درز طولی ربطی به نحوه برش طولی تایل کفپوش pvc در کارخانه ندارد.

در موقع برش طولی تایل ها در کارخانه, گاهی قسمت زیرین کفپوش دارای مازادی است که اصطلاحا به آن پلیسه میگویند. آن سیاهی که از روی کار دیده میشود در واقع پلیسه قسمت زیر کفپوش است که بر اثر برش ناکامل طولی تایل در قسمت زیر کفپوش pvc باقی مانده است.

برای رفع مشکل میتوانید تایل کفپوش pvc را از قسمت روی کار بر صفحه میزکار خوابانیده و با استفاده از یک سوهان تخت, طول زیرین کفپوش pvc را بصورت مورب بسائید تا لبه رویی تایلهای کفپوش pvc کاملا بهم بچسبند.

اصولا یک نصاب ماهر کفپوش pvc و لمینیت, قبل از شروع بکار باید حداقل یک یا دو بسته را باز کرده و از نظر کیفیت و ابعاد کاملا بررسی نموده و نصب را بعد از آن شروع نماید که نسبت به جنس اطمینان و اطلاعات لازم را بدست آورده باشد. هر برند یا کالا, بهر جهت بواسط احتمال خطای انسانی در مرحله تولید میتواند گاها دارای ضعف یا ایراداتی باشد. در چنین مواردی باید دقت نمود که تصمیم بر اساس منافع و مصالح مشتری صورت گیرد.

زاویه گوشه های برخی تایل های کفپوش های ارزان قیمت تر, قائمه نیست و اصطلاحا میگویند دارای ” دویدگی” است. سر و ته یا دو بغل برخی تایل ها نیز برابر نمی باشد که اصطلاحا میگویند ” سر و ته ” است. اگر نصاب, ماهر باشد هر یک از اینگونه کفپوش pvc بگونه ای میسر است. مسلما اگر مشتری مشکل مالی ندارد, بهتر است از خرید کفپوش غیراستاندارد, خودداری نماید.

گاه باید کالائی را مرجوع و تعویض نمود. اما اغلب بهترین کار, رفع مشکل است که معمولا بسادگی قابل انجام است. در هر صورت کالای آسیب دیده را کسی پس نمیگیرد. لذا بهتر است قبل از هرگونه برش و چسبکاری, تایل های یک یا چند بسته بررسی و سپس اقدام به نصب گردد.

موفق و پیروز باشید.

3 نظرات
  1. behformbehform می گوید

    Please note our E-mail:
    behformcontact@gmail.com

  2. نسیم می گوید

    سلام
    وقتتون بخیر
    یک نصاب بی تجربه برای ما کفپوش پی وی سو تصب کرد.الان درز بین پارکت ها معلومه و در حد یک یا دو میلیمتر بازه باید برای پوشوندن درزا چیکار کنیم؟

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,
      منظور شما از ” کفپوش ” را متوجه نمی شویم. اما بنظر میرسد مقصودتان نه ” کفپوش pvc ” بلکه کفپوش لمینیت است که اصطلاحا بدان هم پارکت میگویند.
      درز بین تایلهای پارکت را به آسانی میتوان برطرف کرد و نیازی به پوشش درز با مصالح دیگر نیست. برای اینکار توصیه میکنیم با فروشنده ای که نصاب را بشما معرفی نموده تماس بگیرید تا نصاب دیگری خدمتتان بفرستند. یکی از محاسن کفپوش لمینیت آنست که جمع آوری آن آسان است. اگر ایراد از جنس پارکت نباشد, باحتمال زیاد مشکل از فوم زیرِکار یا نحوه جا زدن کلیک هاست و براحتی رفع میشود.
      اما اگر منظورتان کفپوش pvc باشد, پیشنهاد میکنیم نخست تصویر مناسبی از قسمتهای مشکل دار برایمان ارسال نمائید تا بهتر بتوانیم راهنمائی نمائیم.
      در هر حال با جستجوی عبارت ” درز کفپوش ” میتوانید تعداد قابل توجهی یادداشت در سایت بیابید که هم مربوط به کفپوش پی وی سی و هم انواع پارکت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.