درباره مسائل کفپوش pvc – هفت

کفپوش رول pvc
343

درباره مسائل کفپوش pvc – هفت

کلیاتی درباره اصول استفاده, نظافت و نگهداری از کفپوش های pvc

این سلسله یادداشتها به مباحث گوناگون کف سازی, زیرسازی, نصب, نظافت و نگهداری انواع کفپوش pvc اختصاص دارد. این مجموعه مطالب برگرفته از یادداشتهای متعدد پراکنده ایست که در همین پیوند, قبلا در سایت ” بهفرم کفپوش ” منتشر شده است.


محدودیت استفاده از انواع شوینده در نظافت انواع سنگ و سرامیک نسبت به کفپوش pvc منازل, بمراتب کمتر است.

در بخشهای گذشته با مسائل کلی آشنا شدیم که منجمله به آمادگی بستر کار, زیرسازی و نصب این نوع کفپوش اختصاص دارد. در این قسمت به اصول کلی می پردازیم که به استفاده, نظافت و نگهداری انواع کفپوش pvc مربوط می باشد.

مهمترین اصل در استفاده, نظافت و نگهداری از هر کفپوش pvc , اطلاع کافی از مسائل فنی, جنس و کیفیت آنهاست. بدیهی است در این زمینه نیز بیشترین مسئولیت با تامین کننده کفپوش ( تولیدی یا وارد کننده ), فروشنده و مجری می باشد. اما متاسفانه در اینمورد هم بجای رضایت بلندمدت مشتری, بیشتر به فروش و تسویه حساب اهمیت داده میشود.


دسترسی به اطلاعات فنی کمک بسیاری در استفاده اصولی و نگهداری هر محصول میکند !

نظافت هر کفپوش ارتباط مستقیمی با نوع و کیفیت آن دارد. مسلما نمیتوان برای نظافت کفپوش های معمول در منازل, از شوینده هائی استفاده کرد که در نظافت کفپوش های بیمارستانی یا ورزشگاهی معمول است.

ضمنا در نظافت کفپوش های تایل, ملاحظاتی لازم است که شاید برای کفپوش های رول چندان تاثیر منفی نداشته باشد.


در نظافت کفپوش های pvc باید دقت نمود تا رطوبت و مواد شیمیائی مضر به زیرسازی آن نفوذ نکند.

پیش تر اشاره شد که انتخاب نوع کفپوش, مهمترین و نخستین مرحله در انجام پوشش کف هر فضای مسکونی, ورزشی یا محل کار است. ما در اینجا صرفا به مسائل استفاده, نظافت و نگهداری کفپوش منازل می پردازیم و موارد مرتبط با دیگر کفپوش ها را به فرصتی دیگر وا می گذاریم.

هر کفپوش pvc البته دارای تاریخ مصرف معین است. اما این ” تاریخ اعتبار” با نحوه استفاده, نظافت و نگهداری آن ارتباط بسیار دارد. در نظافت کفپوش های pvc ملاحظاتی لازم است که شاید در شستشوی دیگر پوشش های کف ( مثل سرامیک یا سنگ ) چندان ضروری نباشد. اما عدم توجه کافی به نظافت کفپوش نیز میتواند بتدریج جلوه و جلای آن را از بین برده و از زیبائی نخست کفپوش بکاهد.


جلوه و زیبائی دکوراسیون داخلی ساختمان, بویژه به نظافت و نگهداری آن مربوط است !

استقرار و جابجائی اجسام سنگین بر روی کفپوش های pvc باید بگونه ای باشد که کمترین فشار نقطه ای ممکن بر آن وارد آید. این موضوع بویژه در مورد اجسام با پایه های فلزی بیشتر اهمیت دارد. در چنین مواقع باید در زیر پایه های مبلمان, میز و غیره از ملزوماتی استفاده کرد که از فشار موضعی ناشی از وزن آنها بر سطح کفپوش ممانعت گردد. لازم است در جابجائی اجسام سنگین بیشتر دقت نموده و بخصوص حتی الامکان از روش کشیدن در جابجائی اجسام استفاده نشود.

بخشی از آلودگی کفپوش مربوط به هوا و بخش دیگر به تردد ساکنین مربوط است. اما گاه حشرات نیز باعث آلودگیهای معین میشوند. در جمله این مورد نیز, پیشگیری مهم و کارسازتر است. خوشبختانه فرهنگ غالب بر زندگی شرق ( بویژه ایرانیان ) بگونه ایست که مردم معمولا بین بیرون و درون خانه, قائل به حریم هائی هستند که مانع ورود بیشتر آلودگی های محیط به داخل منازل میشود.


بخش قابل توجهی از زمان ” خانه داری ” صرف نظافت منزل و وسائل خانه میشود !

هر آلودگی ( از جمله نوع چرب یا رنگی ) ویژگیهای خاص فیزیکی و شیمیائی داشته و لاجرم برای نظافت, نیازمند شوینده هائی مناسب است. اما بویژه باید دقت نمود تا رطوبت و مواد شیمیائی مضر به زیرسازی و چسب کفپوش های pvc نفوذ نکنند.

ما در بخش بعدی این مجموعه یادداشتها, به مسائل تعمیرات جزئی خواهیم پرداخت که معمولا در طول استفاده از کفپوش pvc د رمنازل پیش می آید. با آرزوی سلامتی و دل خوش, امیدواریم لینک های مرتبط با این یادداشت نیز برای علاقمندان مفید بوده باشد.

از آسیب پذیرترین قسمتهای پارکت, لبه های ابزار خورده آن است که شامل زبانه و شیارها می باشند. این ایزارها را ” کلیک ” می نامند و باعث قفل شدن تایل ها به یکدیگر میشوند. ویدئو پیوست نشان میدهد که در نصب پارکت چگونه دقت میشود تا کلیک تایلها آسیب نبیند :

https://www.instagram.com/p/CLTUCbPHFoB/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.