نکاتی دیگر درباره اهمیت اصول نگهداری کفپوش pvc

معمولا تشخیص رطوبت سقف و دیوارهای گچ شده و آجری بسیار آسانتر از موارد مشابه در کف ساختمان هاست.
922

نکاتی دیگر درباره اهمیت اصول نگهداری کفپوش ها

 

بیننده محترمی موردی را از طریق بخش ” دیدگاهها ” مطرح نموده اند که بجهت اهمیت و اطلاع سایر بینندگان سایت, همراه پاسخ ما عینا پیوست است. این مطلب تاکید دوباره ای بر اهمیت دانش و رعایت اصول نگهداری است که همراه مرغوبیت و کیفیت نصب, سه اصل مهم در عمر و استفاده انواع کفپوش ( از جمله کفپوش pvc ) می باشد.

معمولا تشخیص رطوبت سقف و دیوارهای گچ شده و آجری بسیار آسانتر از موارد مشابه در کف ساختمان هاست.

پرسش :

با سلام
ما اشپزخونه رو چند ماهه پیش با کفپوش کردیم کف اشپزخونه سرامیک و مسطح بود بعد از چند ماه کفپوش ها جدا شده طوری که زیر کفپوش ها کاملا نمناک‌بود و چسب به سرامیک نچسبیده و فقط به کفپوش چسبیده بود مجبور شدیم کفپوش ها را در بیاریم جالب اینکه کفپوش ها به راحتی جدا شده و سالم هستند میخواستم بدونم‌با توجه به اینکه سرامیک کف اشپزخونه صیقلی و مسطح می باشد راهی وجود دارد که کفپوش رو بچسبونیم

پاسخ :

با سلام و ضمن تشکر از اعتماد جنابعالی,

از اطلاعات شما چنین بر می آید که اگر در نصب کفپوش pvc دقت کافی شده باشد, مشکل مربوط به نفوذ آب به زیرکفپوش pvc است. یکی از اشکالات نصب, تعجیل نصاب های محترم کفپوش pvc و فرصت ناکافی برای حد معین خشک شدن چسب صنعتی است. در اینمورد در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” توضیحات کافی برای مراجعه وجود دارد.

قبلا درباره نحوه استفاده و نگهداری کفپوش pvc مطالب چندی در سایت ارائه شده است. در آنجا گفتیم که نظافت کفپوش pvc تنها با  تیشور ( T) میسر است و مثل سرامیک کف امکان آبریزش وجود ندارد. اگر اینمورد دقت شده باشد, بنظر ما بهتر است موضوع را با یک تاسیساتی و بنای معتبر در میان بگذارید. اگر موضوع به نشت آب یا رطوبت از کف مربوط باشد, قبل از هر کار و بجهت جلوگیری از دوباره کاری و هزینه بیشتر ابتدا باید علت را یافت و برطرف نمود.

در مورد پاکسازی پشت کار کفپوش های pvc که دوباره نصب میشوند, قبلا مطالبی در سایت درج شده که همراه اصول فنی نصب کفپوش pvc میتواند راهنمای مناسبی برای استفاده باشد. اما توصیه ما اینست تا زمانی که زیر کار کاملا خشک نشده در نصب کفپوش pvc عجله نشود.

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.