نکاتی درباره مشکل بلند شدن کفپوش PVC

در نصب کفپوشpvc مهمترین بخش زیرسازی است که متاسفانه باندازه کافی به آن اهمیت داده نمیشود.
4,235

نکاتی درباره مشکل بلند شدن کفپوش PVC

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاههای سایت, موردی را درباره بلند شدن کفپوش pvc بعد از نصب مطرح نموده اند. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز مفید باشد, عین سوال ایشان و پاسخ ما را در پی آورده ایم.

در نصب کفپوشpvc مهمترین بخش زیرسازی است که متاسفانه باندازه کافی به آن اهمیت داده نمیشود.

پرسش :

سلام خسته نباشيد ما حدود يك سال پيش از كفپوش pvc فونيكس براي خونه استفاده كرديم و شوفاژ هم، همزمان استفاده كرديم و حدود دو هفته بعد كفپوش باد كرد و بعضي قسمت ها كاملا كنده شد. سوالم اينه كه راهي هست كه بشه قسمت هاي كنده شده رو چسبوند كه تا دو سال ديگه بشه استفاده كرد؟؟ ممنون

پاسخ :

با سلام متقابل و ضمن تشکر ازاعتماد شما,

یک ) اگر عکسهای واضحی از موارد پیوست کنید بهتر میتوان در اینباره اظهار نظر کرد. حتما در این مدت با فروشگاه تزئیناتی که کفپوش pvc را ارائه و نصب کرده ایراد کار را در میان گذاشته اید. متاسفیم که پاسخ و عملکرد ایشان نتوانسته مشکل را حل و رضایت شما را جلب نماید.

دو ) بلند شدن نه همه, بلکه بخشهائی از کفپوش pvc میتواند دلائل مختلفی داشته باشد. قبل از هر چیز باید دید نصب کفپوش pvc با کدام چسب ( خمیری یا صنعتی ) صورت گرفته است. استفاده ازهر یک از این دو چسب نیازمند رعایت اصول فنی است که در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” به تفصیل وجود دارد.

ممکن است مشکل مربوط به رطوبت زیرِکار مربوط باشد. این رطوبت میتواند به زیر سنگ, موزائیک یا . . . سیمانکاری مربوط باشد که کفپوش pvc بر روی آن چسبانیده شده است. استفاده ناصحیح و آبریزش بیش از حد بر سطح کفپوش pvc ( بویژه در آشپزخانه ها ) هم میتواند باعث نشت رطوبت از درز بین تایل ها به زیر کفپوش pvc و باصطلاح وَر آمدن چسب و بلند شدن کفپوش pvc گردد. در این دو مورد نیز در بخش ” مشخصات کفپوش pvc ” و ” روشهای نصب کفپوش pvc ” توضیحات کافی وجود دارد.

در نظافت کفپوش pvc , استفاده بیش از حد از آب و رطوبت صحیح نیست.

سه ) در هر صورت تنها راه اطلاع از ریشه مشکل و برطرف کردن آن, جمع کردن بخشی از کفپوش pvc هائی می باشد که بلند شده است. اگر زیرسازی و نصب بشکل اصولی و فنی صورت گیرد, حتما کفپوش PVC حداقل 3 سال قابل استفاده است.

2 نظرات
  1. شهین می گوید

    سلام وقت بخیر بعداز احرای کفپوش در منزل ما بعضی از قسمتهای سالن دارای پستی و بلندی هستند و نمای بد و زشتی دارن با شرکت ونصاب هم تماس میگیرم متأسفانه پاسخگو نیستند به نظر شما خودم چطور میتونم اون قسمتها رو دربیارم و بچسبونم نصاب از چسب 8888 استفاده کرده

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما,
      بسیار متاسفیم که برای شما چنین مشکلی, آنهم بلافاصله بعد نصب کفپوش pvc پیش آمده است. یکی از اصطلاحات اهل کسب و کار بعد انجام هر خدمات, آرزوی استفاده با دلِ خوش برای مشتری است.
      ضمنا متاسفیم که فروشنده محترم و نصاب زحمتکش کفپوش شما را با چنین مشکل تنها گذاشته و پاسخگو نیستند. البته ما از نظر آنها بی اطلاعیم و با عرض پوزش به صرف بیان جنابعالی نمیتوانیم کالا و نصب را تنها مقصر بدانیم.
      پیشنهاد نخست ما آنست که سعی کنید با همان فروشنده و نصاب به توافق رسیده و از آنان بخواهید که به مسئولیت خود در این زمینه عمل نمایند. معمولا اینگونه کفپوش ها حدود 3 سال ضمانت دارند و در این مدت فروشنده موظف اند موارد جدا از حوادث رسیدگی فرموده و مشکل را با هزینه خود برطرف نمایند.
      اما در پاسخ به سوال شما, این مشکل میتواند دلائل گوناگون داشته باشد. گاهی مشکل از زیرسازی و پستی و بلندی های زیرِکار می باشد که باید حتما قبل نصب کفپوش pvc اصلاح گردد. نشست زمین هم میتواند منجر به چنین پستی و بلندی ها گردد. اما این مورد اخیر در درازمدت روی میدهد و فکر نمی کنیم ناهمسطحی کفپوش شما بدین جهت باشد.
      گاهی مشکل مربوط به همگن نبودن ضخامت کفپوش است. در چنین حالت بین لبه تایلهای کفپوش اختلاف سطحی بوجود می آید که اصطلاحا به آن ” ناخن افتادن ” می گویند. گاه نیز مشکل از نصب بوده و علت اختلاف سطح آنست که تایلهای کفپوش pvc خوب به زیرِکار نچسبیده اند.
      در مورد همه این موارد یادداشتهای متعددی در سایت ما وجود دارد که از طریق بخش ” جستجو ” میتوانید براحتی یافته و مطالعه فرمائید. ضمنا برای جمع آوری و اصلاح تایلهای مشکل دار نیز مطالب بسیاری تحت عنوان جمع آوری ” کفپوش های مستعمل ” در سایت وجود دارد.
      جمع آوری و نصب مجدد کفپوش های استفاده شده نیز اموری بسیار فنی اند که بهتر است توسط کسانی که در زمینه نصب کفپوش تجربه دارند انجام شود. ضمنا جمع کردن کفپوش هائی که با استفاده از چسب صنعتی ( از جمله چسب 8888 ) نصب شده, مستلزم برخی نکات ایمنی است تا خدای ناکرده منجر به آتش سوزی یا مسمومیت های گازی ناشی از کار با تینر و یبنزین نگردد.
      امیدواریم با مطالعه یادداشتهای مربوطه همراه صبر و تعامل مشکل مربوطه با کمترین هزینه و دردسر برطرف شود و بتوانید با رضایت و دل خوش از کفپوش منزلتان استفاده نمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.