اهمیت آموزش در موفقیت مدیران رشته های دانش بنیان

جالب است که بالمر پس از استعفاء نقش اساسی را در انتخاب و معرفی نادلا بعنوان جانشین خود در مایکروسافت داشت.
624

اهمیت آموزش در موفقیت مدیران رشته های دانش بنیان

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این یادداشت را بدانجهت در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازنشر میدهیم که اینگونه مطالب میتواند در ارتقاء و تعمیق نگاه مجموعه ای که یک ” تیم ” را تشکیل میدهند مفید باشد. کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته صرفا جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

ظاهرا مدیریت در رشته های دانش بنیان نیازمند برخی معلومات و ویژگی هاست که شاید در دیگر رشته ها به آن اندازه مهم یا حیاتی نباشد. ساتیا نارایا نادلا از جمله این مدیران است که در سایه همین ویژگی موفق شد ظرف کمتر از 5 سال ” . . . براي اولين بار از سال 2010 ( مایکروسافت را ) به شركتي ارزشمندتر از اپل تبديل نماید . . . “.

جالب است که بالمر پس از استعفاء نقش اساسی را در انتخاب و معرفی نادلا بعنوان جانشین خود در مایکروسافت داشته است.

” ساتيا نارايانا نادلا در سال 1967 در شهر حيدرآباد هندوستان به دنيا آمد. پدرش كارمند دولت بود و مادرش استاد زبان باستاني سانسكريت. او در نوجواني مي خواست يك بازيكن حرفه اي كريكت بشود . . .  اما متوجه شد كه استعداد ورزشي او به اندازه علاقه اش به علوم و تكنولوژي نبود. به اين ترتيب . . . در سال 1988 مدرك كارشناسي خود را در رشته مهندسي الكترونيك از موسسه تكنولوژي مانيپال گرفت . . .  اما آنجا در هند، آنها برنامه درسي واقعي براي علوم كامپيوتري نداشتند و به همين دليل او به آمريكا رفت تا در دانشگاه ويسكانسين ميلواكي تحصيل كند. ( او ) در سال 1990 . . . فارغ التحصيل ( شد ) . . . و در سال 1992 به مایکروسافت پیوست “. نادلا بالاخره در سال 2014 بعد از طی مدارج رشد در سمت های گوناگون فنی در این شرکت بعنوان مدیرعامل جانشین بالمر شد.

نادلا در همان ابتدا که بعنوان مدیرعامل مايكروسافت انتخاب شد ” . . . ايميلي براي كارمندان شرکت فرستاد و درباره خودش توضيحاتي به آنها داد: من 46 ساله ام. بيست و دو سال است كه ازدواج كردم و سه فرزند دارم. آنهايي كه من را مي شناسند، معتقدند كه من بسيار كنجكاو و تشنه يادگيري هستم. آنقدر كتاب مي خرم كه نمي رسم همه آنها را بخوانم و هميشه در دوره هاي آموزشي آنلاين مختلفي شركت مي كنم؛ چون معتقدم كه اگر چيزهاي جديد را ياد نگيري، از انجام كارهاي بزرگ و مفيد باز مي ماني. ”

آنچه در بالا آمد بخشهائی از یادداشت خواندنی با عنوان ” ساتيا نادلا، مديري كنجكاو و تشنه يادگيري ” می باشد که در صفجه 26 روزنامه ” دنیای اقتصاد ”  مورخ 17 آذر 97 بچاپ رسیده است.

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کار در شرایط بحران ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.