روش های نصب کفپوش pvc

مناسبترین زیرکار برای نصب کفپوش pvc , سطوح تثبیت شده است.
72,432

روش های نصب کفپوش pvc

اجرای کفپوش pvc شامل 4 مرحله است : زیرسازی, نظافت, نصب کفپوش و اجرای قرنیز

در مواقعی که سطح اولیه دارای پستی و بلندی قابل توجه است, قبل از هر کار زیر سازی لازم است. از آنجا که کف هر اطاق یا فضا, در معرض رطوبت است برای زیرسازی ترکیب سیمان, پودر سنگ و چسب بتن پیشنهاد میشود. این مخلوط که توسط آب و باندازه کافی شل شده, توسط کاردک پهن باید در 2 جهت عمود برهم کشیده شود تا هرگونه پست و بلندی از بین برود. برخی برای زیرسازی از چسب چوب استفاده میکنند که بجهت رطوبت کف, در دراز مدت کارآئی ندارد. قبل از زیرسازی نهائی لازم است خلل و فرج عمیقتر با ملات ماسه و سیمان ترمیم گردد.

با توجه به مزیت کفپوش در برابر شستشو, نصب کفپوش pvc  اصولا بصورت ” بند جفت” صورت میگیرد.

نظافت کفپوش با بخارشوی
               نظافت کفپوش با بخارشوی

گاهی کفپوش pvc را با فاصله اجرا کرده و بین آنها پروفیل های طولی تو پُری از فلزات رنگین ( مثل برنز) نیز کار میشود. این کار از جمله در مواقعی بکار میرود که لازم است طرح خاصی در وسط یا قسمتهای معینی از کف اجرا شود. اجرای برنز علاوه بر دقت لازم در برش, نیاز به دقت کافی در اجرا دارد تا بعد از مدتی بر اثر تردد از جا کنده یا شل نشوند.

قبل از نصب کفپوش pvc لازم است کف کار را از  هرگونه خاک آلودگی و چربی و روغن نظافت کرد. باید دقت نمود که قبل از شروع چسب کاری, زیرسازی کاملا خشک شده باشد. مناسبترین چسب برای نصب کفپوش پی وی سی , چسب صنعتی از نوع چسبی است که در صنعت کفاشی استفاده میشود. این چسب که به ” چسب فوری” معروف است در بسته بندی های مختلف عرضه میشوند.

انواع بسته بندی چسب فوری
      انواع بسته بندی چسب فوری

این چسب بواسطه تینر موجود در ساختمان آن, بسیار فرار است. لذا باید در خرید چسب دقت نمود که بعد از باز کردن درب, بزودی سفت شده و خاصیت خود را از دست میدهد.

چسب را باید هم به کف زیرکار و نیز به پشت کفپوش پی وی سی زده شود. زمان مناسب برای چسبانیدن کفپوش پی وی سی به سطح چسب خورده, زمانی است که چسب تقریبا خشک شده باشد. نصاب های حرفه ای با لمس سطح چسب خورده با انگشت دست, متوجه زمان مناسب برای نصب میگردند. جهت تسریع در کار باید دقت نمود که بخشهائی که زودتر چسب خورده اند, در نوبت اول نصب قرار گیرند.

کفپوش های pvc مرغوب دارای یک لایه UV روی کار هستند که آنرا در برابر نور خورشید مقاوم ساخته, باعث ثبات رنگ آن میشود. در موقع چسب کاری باید دقت نمود اگر این لایه به چسب آغشته شد, بلافاصله با استفاده از پارچه نخی تمیز و خشک کاملا نظافت شود. این لایه در برابر مشتقات بنزین حساس است.

لایه UV روی کفپوش را از چسب و بنزین مراقبت نمائید.
لایه UV روی کفپوش را از چسب و بنزین مراقبت نمائید.

رعایت نظم و اصول ایمنی در کار نصب کفپوش pvc بسیار اهمیت دارد. چسب فوری استعداد بسیاری جهت اشتعال دارد. از سوی دیگر گاز تصعید شده از چسب, برای نصب خطرناک است. لذا در موقع نصب باید اولا قبلا از باز بودن مسیر تردد هوای آزاد مطمئن و از استعمال سیگار و هرگونه وسیله گرمایشی ( برای تسریع در خشک شدن چسب), جدا امتناع کرد.

نصب کفپوش pvc از نظر طرح نیز به روشهای مختلفی صورت میگیرد. لوزی, آجری, موزائیکی و . . . خشتی, از آن جمله طرح های نصب است. هریک از این روش ها ضمن نوعی از زیبائی, کاربرد های فنی و معماری خاصی نیز دارند.

روش نصب لوزی باعث میشود فضا وسیعتر بنظر آید. این روش معمولا در فضاهائی بکار میرود که با توجه به ابعاد کفپوش pvc, میزان پِرتِ مصالح  قابل ملاحظه نباشد. در فضاهای پر زاویه, که باصطلاح زیاد قناسی دارند, این روش بکار نمی آید. برای کار لوزی, تنها کفپوش pvc به ابعاد مربع میتواند استفاده شود.کفپوش pvc مستطیل برای طرح های دیگر نصب مناسبتراند. در اجرای کف به روش لوزی, معمولا نواری به عرض مشخص در محیط هر فضا کار میشود تا به این ترتیب مانع برش های کوچکتر کفپوش pvcدر کف شود که هم از زیبائی کف لوزی میکاهد و نیز میزان پرت کار را بمراتب افزایش میدهد. عرض این نوار که به آن ” باند” گفته میشود, به نسبت طول و عرض فضا و ابعاد کفپوش پی وی سی ممکن است کم یا زیادتر باشد. اما بهر جهت باند دور کار از حداکثر 15 سانت نباید تجاوز نماید.

رجِ اول کار با قطعات مثلث متساوی الاضلاعی شروع میشود که در امتداد قطر برش خورده اند. نصاب باید کار را از سمت و بشکلی شروع کند  که ورودی اطاق یا فضاها با قطعات برش خورده تر برخورد ننماید. بهترین روش اجرای این طرح آنست که طرح, وقتی به ورودی فضای دیگر همان مجموعه میرسد بهیچوجه قطع نشده و با همان زاویه وارد فضای دوم و . . . بشود.

نکته مهمی که قبل از شروع کار باید مد نظر نصاب قرار گیرد, نحوه چیدمان وسایل در هر فضا ( مبلمان فضاها) است. به این ترتیب بخشهائی که بناچار برش خورده تر است در قسمتهائی از کف قرار میگیرد که بعد از میلمان فضا جلوی چشم نیست.

در روش نصب موزائیکی, قطعات دقیقا مجاور و در امتداد همان طول و عرض اجرا میشوند.

نصب موزائیکی
              نصب موزائیکی

روش نصب آجری راه دیگر اجرای کف است که دیرتر از روش موزائیکی مرسوم شد. در این طرح از آنجا که درز سنگ و سرامیک در امتداد هم نیست, باعث میشود کار در مقابل تردد, ثبات بیشتری داشته باشد. از دیگر محاسن این روش, محافظت از لبه های چهار گوشه کفپوش pvc است که معمولا آسیب پذیرتر می باشند.

نصب آجری
                            نصب آجری

در روش نصب خشتی, برخلاف روش آجری بندها نه در وسط بلکه در قسمتی از طول قطعه قبل کار میشود. روش آجری معمولا برای قطعات مربع و روش خشتی جهت قطعات مستطیل شکل کاربرد دارند. از این روش برای نصب کفپوش های pvc تایل نیز استفاده میشود. در مواقعی که کفپوش پی وی سی دارای برش نادقیقی باشند, روش نصب خشتی باعث گم شدن ایراد کار نیز میشود.

نصب خشتی
                         نصب خشتی

بجز طرح لوزی, در دیگر طرح های اجرای کف از باند دور استفاده نشده و قرنیز مستقیما روی کفپوش pvc ردیف کنار دیوارها قرار میگیرد.

مرحله آخر نصب کفپوش pvc, اجرای قرنیز دور کار است. قرنیزها از جنس MDF و رویه HPL  ساخته میشوند. انتخاب قرنیز تا حدودی سلیقه ای است, برخی رنگ و طرح قرنیز را نزدیک به رنگ و طرح کفپوش pvc کف و برخی در تضاد با آن ( معمولا تیره تر) انتخاب میکنند. قرنیز بجز پوشش درز انتهای کار, باعث تثبیت قطعات جداگانه کفپوش pvc کف هم میشوند. در موقع جمع آوری کفپوش pvc, کندن قرنیز نخستین مرحله است. قرنیز نیز مثل کفپوش pvc توسط چسب فوری اجرا میشود. جمع آوری کفپوش pvc برخلاف کفپوش لمینیت, بسیار زمانبر است.

انواع قرنیز
                انواع قرنیز

از مرسوم ترین روشهای نصب کفپوش پی وی سی, روش نصب خشتی است .

کفپوش رول
                   کفپوش رول
60 نظرات
  1. سعید می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم ایا میشه کفپوش pvc روی کفپوش pvc چسباند؟
    منظورم اینه که زیر کار کفپوش pvc هست، میشه روی همین کفپوش دوباره کفپوش pvc چسباند؟
    اگر میشود،از چه چسبی استفاده شود بهتر است؟

    1. behformbehform می گوید

      آقا سعید عزیز, با سلام متقابل و ضمن تشکر از اعتماد شما نسبت به اطلاعات سایت, بطور کلی بهتر است زیرکار کفپوش pvc سطوح تثبیت شده ای مثل سیمانکاری, موزائیک, سنگ, سرامیک و امثالهم باشد. زیرسازی بر روی چنین سطوحی مناسبتر عملی است و همواره تاکید داشته ایم که مهمترین نکته نه کیفیت, ضخامت, طرح و رنگ, بلکه زیرسازی و نصب اصولی و فنی کفپوش ها ( از جمله کفپوش pvc ) است.
      مسلما کفپوش قبل دچار مشکلاتی بوده که شما تصمیم به هزینه برای تعویض آن گرفته اید. لذا سطح آن کفپوش نمیتواند زیرکار مناسبی برای کفپوش جدید باشد که بهر جهت هزینه ای برای خرید و نصب برای شما داشته است.
      اما گاهی بدلایلی شاید فرصت یا موقعیت جمع آوری کفپوش قبل نباشد. یکی از این موارد آنست که کفپوش قبلی آنچنان محکم به زیرکار چسبیده که کندن کامل آن بدون ساب نهائی امکان پذیر نیست. مسلما اگر نتوان کفپوش قبل را بصورت کامل جمع آوری و زیرکار را از چسب و آلودگی ( از جمله دوده و چربی ) نظافت نمود, بهتر است ضمن رعایت تمام اصول زیرسازی, کفپوش جدید بر روی همان کفپوش قبل نصب شود.
      معمولا این مورد در مواقعی پیش می آید که نصب کفپوش قبل با چسب فوری ( که در اصطلاح امروز به ” 8888 ” معروف است ) انجام شده باشد. یکی از محاسن استفاده از چسب خمیری در نصب کفپوش pvc , سهولت در جمع آوری مجدد آنست.
      بهرچهت, اگر صلاح بر این بود که نصب بر روی کفپوش قبل انجام شود, مراحل زیرسازی باید بهمان ترتیب که قبلا در فصل مربوط در سایت آمده انجام شود. این مراحل شامل نظافت کامل و چربی زدائی, ترمیم کفپوش های وَرآمده و بتانه ( ترکیب چسب بتون+سیمان سیاه+پودرسنگ الک ) می باشد.
      پس از اطمینان از زیرسازی, میتوان نصب کفپوش جدید را با استفاده از چسب فوری انجام داد. استفاده از چسب خمیری در اینگونه موارد را بهیچوجه توصیه نمی کنیم.

  2. حمید رضا می گوید

    با عرض سلام یک روز قبل به متراژ 25 متری کفپوش pvcتوسط نصاب برای منزل اینجانب انجام ولی فردای روز نصب اکثر لایه های درز کار باز شده و کفپوش های نصب شده به گونه ایی تاب برداشته است (جلوی تابش افتاب بروی کف پوش گرفته شده است و زیر سازی هم انجام شده ) نصاب قبول ندارد که کارش ایراد داشته ..خواهشمند است راهنمایی بفرمایید کجای کار مشکل داشته که این حالت بوجود آمده است با تشکر…

    1. behformbehform می گوید

      حمید رضای عزیز, با سلام متقابل, قبل از هر چیز اگر ممکن است عکس های واضحی از موارد عیب برایمان فرستاده و بفرمائید که نصاب از کدام چسب ( خمیری یا فوری ) برای نصب کفپوش استفاده کرده تا بهتر و مشخص بتوان در اینباره اظهارنظر و راهنمائی نمود.
      اما با توجه به اطلاعات اولیه و اینکه درز و تاب بعد از نصب ( آنهم بعد 3 روز ) بوجود آمده, تقریبا مطمئنیم که مشکل به خیس بودن زیرسازی و عجله در نصب کفپوش pvc مربوط است.
      بارها خدمت نصاب های زحمتکش کفپوش و مصرف کنندگان محترم عرض نموده ایم که در کار کفپوش, زیرسازی مهمترین بخش کار بوده و اهمیتش بمراتب از نوع, قیمت و طرح و رنگ کفپوش و حتی کیفیت نصب است. متاسفانه برخی مواقع تعجیل مصرف کننده,نصاب را هم به استرس انداخته و باعث میشود که حداقل های فنی زیرسازی و نصب انجام نشده و کیفیت,فدای زمان شود.
      مشکل دیگر ممکن است به نوع زیرسازی و نوع سطح کار ( از نظر رطوبت,جنس و . . . ) مربوط باشد. بارها اشاره کرده ایم که اشتباه رایجی در زیرسازی وجود دارد که ریشه اش به سالهائی برمیگردد که هنوز افزودنیهای بتن و سیمان,اینچنین رایج ( و ارزان ) نبود.
      توصیه همیشگی ما استفاده از بتانه ( یا نرمه ) پودرسنگ الک شده + سیمان سیاه و چسب بتن است. ترکیب مِل و چسب چوب در اینگونه موارد کاملا اشتباه است. این ترکیب از آنجا که پایه اش آب است برای کف سازی ( که بهرجهت در معرض رطوبت است ) بهیچوجه ترکیب مناسبی نیست. استفاده از ترکیب چسب بتن, نه تنها گرانتر نیست بلکه بجهت آنکه زودتر خشک شده و مصرف چسب فوری ( 8888 ) را هم کنترل میکند به نفع نصاب هم هست. مِل ( گچ فرنگی ) بجهت جذب چسب فوری, برای نصب کفپوش هم چندان مناسب نیست.
      البته ممکن است درز بعد از نصب ( جمع شدگی عرضی کفپوشpvc ) , دلایل فنی دیگر هم داشته باشد که به نوع جنس و کیفیت کفپوش مربوط باشد. اما اظهار نظر در آنمورد نیازمند اطلاعات فنی دقیقتر و بازدید است.

  3. حميد می گوید

    با سلام
    منزل اينجانب کفپوش pvc استو بدليل زير سازي نا مناسب برخي ازقسمتهاي آن حالت گودي و فرورفتکي پيدا کرده است.من کف پوش اين قسمتها را برداشتم تا زير کار آنرا درست کنم.از شما سوال دارم اگر پشت و روي اين کفپوش ها سالم و تميز باشند آیا مي توانم پس از زير سازي دوباره همان کفپوش ها را نصب کنم.
    با تشکر از راهنمايي شما.

  4. حميد می گوید

    و اينکه از چه چسبي استفاده کنم.
    سپاسگزارم

  5. ذیحساب می گوید

    سلام بزرگوارچه نوع کفپوشی را میتوانم برای فضای باز استفاده کنم؟ ممنون میشم اگه در ارسال پاسخ تسریع فرمایید. منظورم از فضای باز روف گاردن هستش (بام باغ) حدود 45 متر مربع و کف موجود سنگ هستش و سطحمان صاف است. ممنون و سپاس

    1. hamed می گوید

      با سلام متقابل.
      پیشنهاد ما برای فضاهای باز ( بویژه در نقاطی از کشور که دما و رطوبت فصول مختلف سال آنها تفاوت جدی دارد ), استفاده از کفپوش چمن مصنوعی است. اگر این کار مطابق اصول فنی انجام شود, هم در مواقع گرما و یخبندان و نیز در فصول خشک یا بارش بالا, بجهت انعطاف قابل توجه بخوبی قابل استفاده است.
      برای اجرای چمن مصنوعی مراحل مختلفی باید اجرا شود که شامل شیب بندی, زه کشی, فواصل ذرز انبساط و اجرای چمن مصنوعی است. از آنجا که پرسش شما از سوی بینندگان دیگری نیز چندین بار بصورت تلفنی و . . . مطرح شده است, انشاءالله فردا مطلب مشروحی د راینمورد در سایت خواهیم گذاشت.
      پیشنهاد میکنیم تا تکمیل تحقیقات در این کار تعجیل نکنید. ضمنا اگر محل اجرا را دقیقتر بفرمائید, راهنمائی مناسبتر و مشخص امکان پذیر است.

  6. محمد می گوید

    سلام باتشکر از راهنمای های زیبای شما
    من به علت خرابی لوله مجبور به کندن کف شدم. الان که میخواهم کفپوشم را نصب کنم سطح کف ناصاف است اگرمیشود من را راهنمایی کنید که از چه موادی برای صاف کردن سطح استفاده کنم

    و از چسب پاتکس برای چسباندن کفپوش استفاده کنم خوب است یا از همان ۸۸۸ استفاده کنم بهتر است

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و اظهار مسرت از فرصت راهنمائی که بما دادید,
      یک ) همانطور که قبلا در بخش زیرسازی کفپوش اشاره نموده ایم, اگر میزان پستی و بلندی کف زیاد باشد قبل از استفاده از نرمه نهائی باید از ملات ماسه و سیمان استفاده نمائید. در مواقعی که فرو رفتگی های بیشتر باشد, بهتر است از شن یا قلوه های کوچک یا بزرگتر سنگ را نیز بشکل غرقاب در ملات ماسه و سیمان استفاده شود. در چنین مواردی باید دقت نمود که هرگز از ترکیبات خاک( مثل انواع آجر) یا آهک( مثل گچ و . . . ) استفاده نشود.
      پس از آنکه سطح کار با ملات ماسه و سیمان تراز شد, با نرمه مخلوط پودر سنگ الک شده + سیمان سیاه + چسب بتن, رویه کار را صیقلی و عایق نمائید. بارها گفته ایم که استفاده از مخلوط چسب چوب و مل بعنوان زیرسازی, یک اشتباه مصطلح است که هم به سطوح صیقلی نمی چسبد و در درازمدت هم از سطح کار جدا میشود ( اصطلاحا وَر می آید). کسانی که حرفه ای هستند برای کشیدن نرمه از ماله فلزی و آنان که تجربه کمتری دارند از کاردک پهن لبه صاف میتوانند بدین منظور استفاده نمایند.
      نکته بسیار مهم در کشیدن نرمه ( لایه روئی آخر ) آنست که اینکار باید قبل از آنکه لایه سیمانکاری زیر کاملا مغز خشک شود صورت گیرد تا ضریب چسبندگی دو لایه بالاتر برود.
      موفق باشید.

    2. behformbehform می گوید

      ضمنا تنها توصیه ما استفاده از چسب های فوری استاندارد است. نام برند ( پاتکس, بِل, 8888 و . . . ) موضوعی فرعی است.

    3. محمدرضا می گوید

      بهترین‌چسب‌برای‌کف‌پوش‌که‌تا‌کنون‌استفاده‌کردم‌چسب‌اهن‌۴۰۱بوده

      1. hamed می گوید

        دوست عزیز, با سلام.
        ضمن تشکر از راهنمائی و اطلاعات, اگر بتوانید بیشتر درباره مزایای این چسب کفپوش pvc نسبت به چسبهای مشابه توضیح دهید, دیگر بینندگان سایت هم میتوانند استفاده نمایند.

  7. مهران می گوید

    سلام و عرض ادب وتشکر از راهنمایی های شما
    بین کفپوش های منزل بعد از چند سال از طول فاصله افتاده.آیا میشه کفپوش ها را جابجا کرد تا فاصله ها پر شود؟اگر نمیشود راهکار چیست؟
    سپاس

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از محبت شما,
      اطلاعات ما برای اظهارنظر کم است. لطفا از طریق ایمیل سایت عکس هائی واضح از کفپوش های مشکل دار برایمان ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنمائی کنیم. ضمنا کفپوش شما pvc یا لمینیت است ؟

      1. مهران می گوید

        با سلام کفپوش pvc میباشد. تشکر

        1. behformbehform می گوید

          سلام.
          اگر به قسمت ” روش های نصب کفپوشpvc” مراجعه فرمائید, روشهای اصلاح قبلا بطور کامل توضیح داده شده است.

  8. حمید می گوید

    سلام.برای کف سازی کفپوش چنددرصد از سیمان و چسب بتن و پودر سنگ باید مخلوط کنم و برای رقیق کردنش از تینر باید استفاده کنم یا نه?

    1. behformbehform می گوید

      سلام.
      حلال چسب بتن, آب و نسبت سیمان به پودر سنگ 1 به 2 است.

  9. سپیده اسماعیلی می گوید

    سلام وقت بخیر
    سوالی که دارم اینه که کف منزل ما در حال حاضر موزاییک هستش و روش موکت انداختیم
    به لحاظ فضا هم جا ندارم تا با وجود اثاثیه زیاد بنایی و کثیف کاری با ملات و اینا داشته باشیم
    بخاطر همین سوالم این هست که ایا میشه کفپوش یا پارکت رو روی موزاییک چسبوند و کار کرد یا حتما باید زیرسازی داشته باشه و ناچار به بنایی هستیم؟؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      در اینمورد مطلب کاملی در بخش ” روش های نصب کفپوشpvc ” درج شده که اطلاعات لازم در اختیار شما میگذارد. گام اول آنست که یک بنای خبره وضعیت فعلی موزائیک را ببینند. در صورتی که موزائیک ها لق نشده و بجهت نشست خاک دچار پستی و بلندی نشده باشند, میتوان با یک نرمه ساده و بدون بنائی آنچنانی کفپوش pvc را نصب کرد. نصب پارکت لمینیت نیاز البته آسانتر است.

  10. حمید می گوید

    سلام.بجای چسب آهن از چه چسبی میشه استفاده کرد که سریعتر و آسانتر باشه

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل.
      در این مورد در بخش ” روش های نصب کفپوش pvc ” توضیح مفصلی وجود دارد.

  11. اردشير می گوید

    با سلام آيا ممكن است روي پاركت كه چند سال از عمر آن گذشته بدون حذف پاركت كف پوش pvc كار كرد؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      1- کفپوش رول و تایل هر یک موارد استفاده متفاوت دارند که در بخش های مربوطه به تفصیل شرح داده ایم.
      2- نصب کفپوش pvc روی پارکت مستعمل غیرعملی نیست. اما توصیه ما ( از جمله بجهت فوم زیرکار لمینیت ), نصب بر سطح مستحکم و صاف ( از جمله موزائیک, سرامیک, سنگ یا سیمانکاری ) است. برای توضیحات بیشتر لطفا به بخش های مربوطه سایت مراجعه فرمائید.

  12. اردشير می گوید

    كفپوش رولي بهتر است يا تايلي؟

  13. ایدا می گوید

    سلام و خسته نباشید. برای قسمت سالن و آشپزخانه که کف فعلی سرامیک هست، میشه از کفپوش pvc استفاده کرد؟ البته شمال هستیم و بعضی دیوارها کمی رطوبتی. ممنون میشم راهنمایی کنید، چون جاهای مختلف که پرس و جو کردیم جوابهای متفاوتی گرفتیم.

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و تشکر,
      پیشنهاد ما آنست که قبل از هر کار علت نشت رطوبت را پیدا و مشکل را برطرف نمائید. این موضوع میتواند دلائل متعدد داشته باشد. لذا بهتر است با یک مهندس خبره و معتمد محلی مشورت نمائید تا ضمن بازدید, علت روشن شود.
      برای استفاده از هر نوع کفپوش یا دیوارپوش, لازم است رطوبت زیر کار مرتفع گردد. رطوبت موقعیت مناسبی برای رشد کپک و انواع حشرات بوده و در صورت حبس, محیط را بشدت بویناک میکند.
      رطوبت شمال کشور نسبت به نواحی مرکزی, شرق و غرب البته بسیار بیشتر است. اما میتوان و باید با تمهیدات فنی و مهندسی مناسب, مانع نشت رطوبت به داخل ساختمان شد. رفع این مشکل ممکن است از داخل یا بیرون ساختمان قابل انجام باشد. برخی مواقع مشکل مربوط به عدم رعایت اصول عایق کاری ( ایزولاسیون ) در مرحله کُرسی چینی باشد که رفع آن مشکل تر و مستلزم هزینه و زمان بیشتر است. بهرجهت بدون بازدید مستقیم کارشناس نمیتوان در این مورد اظهار نظر کرد. اگر امکان تهیه عکس های مناسبی از موارد رطوبت داشته باشید, با ارسال آن شاید بتوانیم بهتر راهنمائی کنیم.
      موفق باشید.
      مطلب ارائه شده در مورد این موضوع:http://www.بهفرم.com/?p=1610

  14. وحید می گوید

    باسلام میخواستم بدونم ک چسب زیر کف پوش روی سرامیک و چطوری میشه پاک کردش؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      در این مورد مطلب مشخص و کاملی در سایت وجود دارد که میتوانید با ” جستجو” آنرا یافته و مطالعه فرمائید. این کار نیاز به رعایت اکید مسائل ایمنی دارد که در موقع استفاده از دستمال نخی آغشته به بنزین حتما باید دقت نمود.

  15. سعید می گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید

    میخواستم کفپوش پی وی سی روی پله اهنی بچسبانم،شما چه چسبی را پیشنهاد میدهید؟

    ایا برای چسباندن روی پله اهنی نکته بخصوصی دارد یا همانند پله های سنگی دیگر است؟
    باتشکر

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      برای پاسخ نیاز به اطلاعات بیشتر است. ورق برخی پله های آهنی از نوع آجدار است که برای نصب کفپوش pvc نیاز به تمهیدات جداگانه دارد.
      اگر پله در محیط آزاد و در وعرض دمای بسیار متغیر و آفتاب باشد, نوع کفپوش و روش خاصی برای نصب کفپوش لازم است.
      بطور کلی ما ( بویژه بجهت ایمنی ), مناسب ترین کفپوش برای پله های داخل ساختمان را موکت فشرده مقاومت بالا میدانیم. سنگ تروارتن بدون ساب, بهترین مصالح برای اجرای پله های بیرون از ساختمان است.
      پله های فرار ( که موارد تردد خاص و محدود دارد ) را بجهت سهولت و سبکی معمولا با پروفیل ( قوطی ) آهنی میسازند. بهترین پوشش برای کف این پله ها چوب فراوری شده است تا با تامین اصطکاک لازم, خطرات احتمالی تردد ( بویژه در مواقع توام با عجله ) به حداقل کاهش یابد.
      موفق باشید.

  16. سعید می گوید

    ممنون بابت اطلاعاتتون
    پله بدون اجدار است.
    محل ساختمان جنوب کشور است و پله ساختمانی است و در معرض افتاب نیست، اما ممکن است دمای محل تا پنجاه درجه هم بالا برود، راهکار چیست؟
    برای پله های با جنس سنگ(پله های ورودی به اتاق)از چه نوع چسبی استفاده شود بهتر است؟

    1. behformbehform می گوید

      ضمن پوزش از تاخیر در پاسخ,
      1- در مورد نوع چسب برای نصب کفپوش روی ورق آهن در دمای جنوب کشور, پیشنهاد میکنم با شرکتهای صنعتی معتبر ( مثل فومن شیمی ) مشورت نمائید.
      2- برای نصب کفپوش pvc روی پله سنگی, چسب صنعتی را پیشنهاد میکنیم که اصطلاحا به آن چسب فوری یا کفاشی میگویند. اگر این چسب بشکل صحیح استفاده شود, از مقاومت بسیار بالائی برخوردار است و به آسانی از هم جدا نمیشود. در این مورد توضیحات کافی در بخش ” روش های نصب کفپوش pvc “ سایت وجود دارد.
      موفق باشید.
      منبع:
      http://www.بهفرم.com/?p=1644

  17. حسين می گوید

    باسلام
    كدام نوع كف پوش مناسب استفاده در كف آشپزخانه مي باشد؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      بنظر میرسد منظور شما انتخاب بین کفپوش pvc یا پارکت لمینیت باشد. در این مورد مطالب پراکنده ای در بخش ” روش های نصب کفپوش pvc ” سایت وجود دارد که با “جستجو”, براحتی میتوانید آنها را مرور نمائید. اما آنچه در اینجا میتوان گفت آنست که نوع کفپوش آشپزخانه, بجز سلیقه با نظر خانم های خانه به میزان و نوع نظافت آشپزخانه هم مربوط میشود.
      آشپزخانه بخشی از منزل است که بجهت اهمیت سلامتی خانواده, از بیشترین دقت در نظافت برخوردار است. بهمین جهت بسیاری از خلنم های خانه دار بجز نظافت های روزانه و دوره ای, بدرستی معتقدند که آشپزخانه حداقل سالی یک یا دوبار نیازمند ” خانه تکانی ” اساسی است.
      برای آنان که معتقدند خانه تکانی بدون شستشوی کامل زیر کابینت ها معنی ندارند مناسبترین کفپوش, سرامیک های دارای برجستگی است که درصورت آبریزش, ایمنی کافی داشته و باعث سُر خوردن نشود. خوشبختانه امروزه در بازار, سرامیک های طرح چوب هماهنگ با کفپوش و لمینیت وجود دارد که مشکلی از بابت تفاوت رنگ و طرح آشپزخانه با سایر قسمتهای منزل ایجاد نمیکند.
      پیش از این طی مطلبی توضیح دادیم که آشپزخانه بجهت وجود سینک ظرفشوئی و لوازم خانگی مرتبط با سیستم آب و فاضلاب, بهرجهت بخشی از منزل است که امکان آبریزش بیشتر دارد. بهمین دلیل بهتر است در این قسمت منزل بجای لمینیت از کفپوش های pvc استفاده شود که در برابر آب و رطوبت مقاومت بیشتری دارند.
      بسیاری از کفپوش های pvc بجهت رویه UV حساس به مشتقات بنزین و تینر, در مقابل شوینده های قوی مقاومت آنچنانی ندارند. در مواقع ضدعفونی ظروف و نظافت اساسی آشپزخانه, باید در این مورد دقت نمود و قسمتی از کفپوش که آغشته به این شوینده ها میشود را با یک دستمال نخی مرطوب بلافاصله پاک کرد.
      موفق باشید.

  18. محمدرضا حسینی می گوید

    سلام
    لطفن نسبت هر یک از مواد مصرفی برای زیر سازی، شامل چسب سنگ و سیمان و پودر سنگ را بفرمایید.
    آب هم به این ترکیب باید اضافه کنیم؟
    با تشکر
    رضا

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل,
      در این زمینه توضیحات مشروحی در بخش ” روش های نصب کفپوش ” وجود دارد. با جستجوی ساده میتوانید آنها را یافته و مطالعه نمائید.

  19. سیما می گوید

    سلام،کف خونه ای که من توش مستاجرم موزاییک شده،میخام با کمترین هزینه یه سالن 20 متری رو کف پوش بزنم،آیا امکان داره بدون چسبکاری این کارو انجام داد؟ هزینه چقدر میشه؟

    1. hamed می گوید

      ضمن سلام متقابل,
      از طریق شماره تماس که در سایت گذاشته ایم بیشتر میتوانیم راهنمائی کنیم.

  20. مهیار می گوید

    با سلام و خسته نباشید بابت راهنمایی خوبیتان
    روز گذشته حال منزل بنده رو کفپوش کردند بعد از چند ساعت فهمیدیم که فروشنده کفپوش کد اشتباه بهمون داده و خونمون تیره شد و بعد از چند ساعت کل کفپوش نصب شده را دراوردم .اکف زمین که از قبل سرامیک بود و بعداوستاکار روشو لیسه سیمان خیلی آبکی کشیده بود و بعد روش چسب زده بود.الان که کفپوشو دراوریدم تا تعویض بشه سطح زیر کار آغشته به چسبه.باید برای نصب مجدد کفپوش چطور به بهترین نحو عمل کرد تا بعد دچار مشکل نشه؟ممنون میشم پاسخ بدید

    1. hamed می گوید

      با سلام و تشکر از محبت و اعتماد شما,
      در این مورد مطلبی با عنوان ” نصب مجدد کفپوش pvc ” قبلا درج کرده ایم. در آنجا درباره نحوه نظافت چسب باقیمانده از سابق توضیحات کافی وجود دارد.
      موفق باشید.

  21. محمد میرزایی می گوید

    برای نصب کفپوش آرتا چسب سفید وینیفلکس بهتر است یا چسب فوری 8888؟ چرا

    1. hamed می گوید

      در این مورد توضیح کاملی در بخش ” روش های نصب کفپوشpvc ” وجود دارد.
      موفق باشید.

  22. داریوش می گوید

    با سلام
    آیا میتوان کفپوش پی وی سی رو سالم جدا کرد و در جای دیگ استفاده نمود لطفا توضیح دهید ممنون

    1. hamed می گوید

      سلام.
      در این مورد چند مطلب جامع در سایت موجود است. با جستجوی کلمه ” کفپوش مستعمل” میتوانید آنها را یافته و مطالعه نمائید.
      موفق باشید.

  23. ایلماه می گوید

    سلام.حیاط خونه ما چند تا از موزاییکاش بالا و پایین شده و صاف و یه دست نیست..برای این حیاط میشه pvc کارکرد؟

    1. hamed می گوید

      با سلام متقابل و ضمن تشکر از حسن اعتماد شما به سایت,
      یک ) اگر توضیح میدادید که از زمان موزائیک حیاط چقدر گذشته, دقیقتر میشد اظهار نظر کرد. مشکل میتواند دو علت داشته باشد. هر نوع کفپوش, از جمله موزائیک نیازمند نگهداری است که در فواصل زمان یا فصول مختلف از سال باید صورت گیرد. یکی از شایعترین مشکلات مربوط به درز بین تایلهای موزائیک است که بجهت انقباض و انبساط یا تغییرات شدید دما و یخ زدگی اتفاق می افتد. به همین جهت لازم است هر از چندی دوغاب موزائیک تجدید گردد تا از این راه مانع نفوذ آبهای سطحی به زیر موزائیک گردد.
      در مواقع نفوذ آب به زیر سطح موزائیک, ما با پدیده لقی یک یا چند تایل موزائیک روبرو میشویم. اما به احتمال زیاد مشکل حیاط شما مربوط به زیرسازی است و ربطی به نصب موزائیک ندارد.
      از آنجا که فضاهای باز منازل ( از جمله حیاط, بالکن ها و پشت بام ) همیشه در معرض بارش برف و باران هستند, زیرسازی اهمیت بمراتب بیشتری از نصب کفپوش دارد. اغلب مشکل به بستر خاک این فضاها مربوط است. اگر در کف سازی نکات فنی لازم ( ترتیب دانه بندی و مراحل کوبیدن این لایه ها ) رعایت نشده باشد, در دراز مدت و با نفوذ آب به بستر خاک ( که به هر جهت نمیتوان مطلقا مانع آن شد ) کف زمین در نقاطی دچار نشست شده و همین باعث پستی و برآمدگی سطح حیاط میشود.
      در مورد اصول فنی کف سازی نکات لازم در بخش ” روشهای نصب موزائیک ” آمده است که میتوانید به آن مراجعه نمائید. در هر صورت بهتر است قبل از هر تصمیم عملی, یک بنای کاردان و معتمد حیاط را بازدید نماید. پیشنهاد میکنیم جهت جلوگیری از دوباره کاری مطالب سایت در مورد نصب سنگ و موزائیک در کف را حتما مطالعه نمائید.

      دو ) در مورد کفپوش PVC برای فضاهای باز ( از جمله roof garden ) مطالبی قبلا در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” نوشته ایم که میتوانید آنها را با جستجو یافته و مطالعه نمائید.
      موفق باشید.

  24. Saman foruzan می گوید

    سلام امروز کفپوشpvc نصب کردم کف موزایئک هستش بعد نصب که چند ساعت گذشته بعضی جاها هنوز کفپوش نچسبیده لبه هاش بالا هستش. نصاب گفت بدلیل سرما هستش. اتاق گرم بشه خودش نرم میشه میره پایین میچسبه بدجور رو اعصابمه. چیکار کنم؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و ضمن تشکر از حسن اعتماد شما,
      این موضوع میتواند دلایل متعددی داشته باشد. اگر مشکل از دفرمه شدن برخی تایل های کفپوش نباشد, نصب یا زیرسازی درست انجام نشده و به هر جهت نصاب و فروشنده کفپوش باید پاسخگو باشند. پیشنهاد ما آنست که موضوع را با فروشنده در میان گذاشته و تا زمان رفع عیب از تسویه حساب کامل با ایشان و نصاب امتناع نمائید.
      در مورد اصول زیرسازی و نصب با چسب خمیری یا صنعتی ( از جمله اصول نظافت قبل از نصب ), نکات مشروحی در بخش ” روشهای نصب کفپوش ” وجود دارد که با جستجو میتوانید پیدا کرده و مطالعه فرمائید.

  25. رضا می گوید

    با سلام و وقت بخیر.من میخام خیلی درگیر مسائل بنایی و زحمات آن نشوم مشکلاتی که سرامیک کاری و کاشی کاری دارد.میخوام خیلی آسانتر و با سختی کمتر کف پوش خود راانتخاب کنم با این تفاسیر و با توجه به اینکه کف منزل سنگ میباشد شما چه نوع کف پوشی را پیشنهاد میدهید.pvc یا پارکت لمینیت

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,
      پیشنهاد میکنیم قبل از هر تصمیم قدری درباره مشخصات هریک از کفپوش ها ( از جمله کفپوشpvc و پارکت لمینیت ) مطالعه نمائید. هر یک از کفپوش ها دارای محاسن خاص هستند و ضمنا اجرا یا نصبشان آسان یا مفصل تر است. بدین منظور میتوانید با جستجوی دو واژه ” مشخصات کفپوش pvc ” و ” مشخصات پارکت لمینیت ” در سایت, مطالب مرتبط را یافته و مطالعه نمائید.
      اما اگر قصدتان آنست که درگیر مسائل بنائی نشوید, میتوانید هر یک از کفپوش های زیر را انتخاب نموده و آنرا روی همین سطح سنگ فعلی فضای مورد نظر اجرا کنید. از جمله کفپوش هائی که برای نصب نیاز به بنائی ندارند, انواع موکت, کفپوش pvc ( رول و تایل ) و پارکت های چوبی یا لمینیت هستند. هر یک از این کفپوش انواع گوناگون دارند که با قیمت و طرح ورنگهای مختلف در بازار موجودند. طریقه نصب هر کدام نیز متفاوت است. درباره روش نصب هر یک از این کفپوش ها نیز مطالب متعدد و جداگانه ای در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد.
      اگر با وجود مطالعه مطالب موجود, بازهم سوال مشخصی وجود داشت از همین طریق میتوانید مطرح نموده و پاسخ آنرا سریعا دریافت نمائید.
      موفق و پیروز باشید.

  26. بارنه می گوید

    سلام وقت بخیر از اینکه به همه سوالات با دقت و حوصله جواب دادید ممنونم من یه سوال داشتم خونه ما پارکت هست و من از درجه نرمی و جنس و بافت آن راضی هستم الان برای آشپزخانه که کف سرامیکی دارد دنبال یه کف پوشی هستم که هم نرم تر از سرامیک باشد هم مثل پارکت اگر نخواستم براحتی و بدون آسیب به کف سرامیکی جمع شود آیا پوشش پی وی سی این شرایط را دارد یا خیر؟(چون با توجه به لزوم اجرای کف سازی و چسب به نظر میاد که خیر) اگه خیر چه نوع کف پوشی رو برای آشپزخانه معرفی میکنید؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام و تشکر از لطف شما,
      یک ) خوشحالیم که مطالب سایت مورد علاقه و پیگیری بینندگان گوناگون قرار میگیرد. اینجوری خستگی ما هم کلی در می رود.
      دو ) فکر میکنیم منظور شما از نرمی, در مقایسه با سختی ” سنگ ” یا ” سرامیک ” است. پارکت لمینیت بجهت فوم زیرکار, البته احساس راحتی خاصی در موقع تردد به فرد میدهد. یکی از ویژگیهای مثبت انواع کفپوش pvc , گرمای خاص نسبت به طبع سرد سنگ و سرامیک است.
      اما از جهت برچیدن, انواع موکت را به مراتب آسانتر میتوان نصب یا جمع کرد. ضمنا برچیدن پارکت ( چوبی یا لمینیت ) نیز راحتتر از کفپوش های pvc است.
      به هر جهت هر نوع کفپوش, ویژگیهای خاصی دارد و گفته اند گل بی عیب خداست !
      پیشنهاد میکنیم مطالب سایت درباره ” مشخصات ” انواع کفپوش را مجدد مطالعه نموده و سپس تصمیم نهائی را بگیرید. مشورت با اهالی خانه هم بسیار مفید است.
      موفق و پیروز باشید.

  27. مریم می گوید

    با سلام و خدا قوت
    آیا میشه روی کفِ گچی، کفپوش پی وی سی چسباند؟

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,
      برای نصب کفپوش pvc زیرکار باید بسیار همسطح و بدون پستی بلندی باشد. معمولا گچ و خاک کف منازل قدیمی چنین وضعیتی ندارد و ضمنا به مرور ایام بجهت نشست طبیعی خاک, دارای شکستهائی نیز شده است.
      برای نصب کفپوش های pvc تایل از دو چسب صنعتی یا خمیری استفاده میشود. چسب صنعتی را روی سطوح گچ و خاک نمیتوان اجرا کرد. استفاده از چسب خمیری نیز بر روی اینگونه سطوح به صلاح نیست.
      اما اگر اصرار داشته باشید, میتوان با اصلاح زیرسازی با همان گچ و خاک, از کفپوش های pvc رول استفاده کنید. در مورد چگونگی همسطحی در زیرسازی مطالب چندی در سایت وجود دارد که پیشنهاد میکنیم قبلا آنها را از طریق بخش ” جستجو ” در سایت یافته و مطالعه نمائید.
      اگر فرصت و شرایط مالی اجازه میدهد, پیشنهاد نخست ما استفاده از موزائیک بدون ساب و یا سیمانکاری کف بعنوان زیرسازی است. در این دو مورد نیز چندین یادداشت در سایت وجود دارد که در بخش های ” روش های زیرسازی نصب کفپوش pvc ” میتوانید آنها را مطالعه فرمائید.
      پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدام اجرائی, قدری پیرامون آن مطالعه و محاسبه نمائید تا در این شرایط گرانی, دچار دوباره کاری و خرج های دوباره و چندباره نشوید.
      موفق باشید.

  28. mosadegh می گوید

    سلام. وقت بخیر.
    ممنون از مطالب کاربردی سایتتون.
    در نظر دارم کفپوش پی وی سی برای منزل تهیه کنم.کف سرامیک هست ولی با توجه به توضیحاتتون ولزوم کف سازی، این کار ممکن نیست. چون احتمال سرایت رطوبت به سقف طبقه زیرین به خاطر وجود آب هستش وانجام این کار مستلزم پرداخت خسارت.
    لطف کنید راه حلی ارائه کنید که کفپوش به زیبایی وبدون خسارات بعدی نصب بشه.

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از لطف جنابعالی,
      اگر سرامیک کف صاف و بدون پستی و بلندی باشد ( که به احتمال زیاد هم چنین است ) برای زیرسازی تنها به بندکشی نیاز است. همانطور که در مطالب مرتبط با نصب کفپوش pvc متذکر شده ایم, هدف از بندکشی آنست که در درازمدت بند سرامیک روی کفپوش باصطلاح جا نیندازد.
      حتی اگر سرامیک کف در جاهائی دچار شکست و قدری ناصافی هم شده باشد, ترمیم آن باعث نشت رطوبت به واحد زیرین آپارتمان شما نمی شود. در مورد ترمیم چنین پستی و بلندی های محدود نیز در سایت یادداشتهای متعددی قبلا منتشر شده که از طریق بخش ” جستجو ” در دسترس است.
      برای تشخیص میزان ناهمسطحی کف, آسانترین راه استفاده از ریسمان کار است. البته دستگاههای ترازیاب لیزری نیز وجود دارند که کار با آنها ساده و آسان است.
      پیشنهاد میکنم قبل از مراجعه به نصاب های زحمتکش کفپوش, یک بنای ساختمانی خبره محل را بازدید کرده و درصورت نیاز پستی و بلندی های احتمالی را ترمیم نماید.
      موفق باشید.

  29. زینلی می گوید

    سلام. من یه سالن حدودا 20 متری دارم. کفش موزاییکه
    من خودم میتونم بخرم و بچسبونم؟
    تجربه ندارم. نمیتونم هم خیلی هزینه کنم.
    اگر میشه یه برآورد هزینه هم بم بگین

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام.
      جهت سفارشات و خرید, لطفا از طریق شماره تماس که در سایت قید شده, بما زنگ بزنید.
      درباره نصب کفپوش پی وی سی نیز یادداشتهای متعددی در سایت وجود دارد که میتوانید آنها را از طریق بخش ” جستجو ” یافته و مطالعه نمائید. توصیه میکنیم قبل از مطالعه کافی در این زمینه دست به اقدام عملی برای خرید یا اجرای کار نزنید.
      موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.