روش های نصب موکت

12,426

کفپوش موکت بر خلاف فرش سراسر کف را پوشش میدهد. برای نصب موکت در اطاق ها با توجه به ضخامت و نوع کاربری از دو روش استفاده میشود. معمولا موکت های ظریفتر را به کف می چسبانند. موکت در فضاهای پر تردد نیز نیاز به چسب دارد.

در مواقعی که سطح اولیه دارای پستی و بلندی قابل توجه است, قبل از هر کار زیر سازی لازم است. از آنجا که کف هر اطاق یا فضا, در معرض رطوبت است برای زیرسازی ترکیب سیمان, پودر سنگ و چسب بتن پیشنهاد میشود. این مخلوط که توسط آب و باندازه کافی شل شده, توسط کاردک پهن باید در 2 جهت عمود برهم کشیده شود تا هرگونه پست و بلندی از بین برود. برخی برای زیرسازی از چسب چوب استفاده میکنند که بجهت رطوبت کف, در دراز مدت کارآئی ندارد. قبل از زیرسازی نهائی لازم است خلل و فرج عمیقتر با ملات ماسه و سیمان ترمیم گردد.

بعد از خشک شدن زیرسازی, زیر کار با کاردک یا قلم مو چسب کاری میشود. چسب مورد نظر این کار از نوع چسب صنعتی است که در کفاشی نیز استفاده میشود و اصطلاحا به آن ” چسب فوری ” گفته میشود. برای چسبانیدن موکت باید قدری صبر کرد تا چسب کمی خشک شده, اصطلاحا خود را بگیرد.

از آنجا که چسب فوری از خانواده تینر و بنزین است, رعایت اکید اصول ایمنی قبل و در حین نصب, جهت جلوگیری از هرگونه آتش سوزی بسیار مهم است. در طول نصب استعمال سیگار و استفاده از هرگونه شعله فوق العاده خطرناک است.

برای نصب کفپوش موکت در راه پله ها نیز معمولا دو روش استفاده میشود. بجز روش چسبانیدن, استفاده از تسمه های فلزی رنگی مختلف در کنج طولی راه پله روش دیگر نصب موکت در راه پله هاست.

از آنجا که سایت ” بهفرم کفپوش “ عمدتا به مسائل انواع کفپوش های pvc و پارکت ( پارکت چوبی و پارکت لمینیت ) میپردازد, از علاقمندان به مسائل سایر کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع موکت ) دعوت میکنیم این مطالب را در سایت ” دکوراسیون بهفرم “ دنبال کنند.

موکت راه پله ای
                  موکت راه پله ای
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.