برخی نکات تازه درباره مشخصات انواع کفپوش های ساختمانی

پادری موکت
595

برخی نکات تازه درباره مشخصات انواع کفپوش های ساختمانی

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها ” موردی را درباره کفپوش مناسب آشپزخانه منزل مطرح کرده است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان گرامی سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز مفید باشد, عین پرسش و پاسخ را برای همه باشتراک می گذاریم.


آشپزخانه بخشی از فضای منزل است که به هر جهت در معرض آبریزش می باشد. لذا در انتخاب نوع کفپوش بهتر است این نکته جدا لحاظ شود.

پرسش :

سلام وقت بخیر از اینکه به همه سوالات با دقت و حوصله جواب دادید ممنونم من یه سوال داشتم خونه ما پارکت هست و من از درجه نرمی و جنس و بافت آن راضی هستم الان برای آشپزخانه که کف سرامیکی دارد دنبال یه کف پوشی هستم که هم نرم تر از سرامیک باشد هم مثل پارکت اگر نخواستم براحتی و بدون آسیب به کف سرامیکی جمع شود آیا پوشش پی وی سی این شرایط را دارد یا خیر؟(چون با توجه به لزوم اجرای کف سازی و چسب به نظر میاد که خیر) اگه خیر چه نوع کف پوشی رو برای آشپزخانه معرفی میکنید؟

پاسخ :

با سلام و تشکر از لطف شما,

یک ) خوشحالیم که زحمات ما در سایت ” بهفرم کفپوش ” مورد علاقه و پیگیری بینندگان گوناگون قرار میگیرد. اینجوری خستگی ما هم کلی در می رود.

دو ) ظاهرا منظور شما از ” نرمی ” کفپوش, در مقایسه با ” سختی ” سنگ  یا  سرامیک  است. پارکت ( چوبی و لمینیت ) بجهت فوم زیرکار, در موقع تردد البته احساس راحتی خاصی همراه دارد. در مورد علت فیزیکی این حس سبکی و راحتی قبلا مطالبی در سایت منتشر کرده ایم.


با استفاده از انواع پادری موکت میتوان از کفپوش آشپزخانه بهتر مراقبت نمود. انواع پرز بلندتر این پادری ها, در مواقع حضور نسبتا طولانی از جهت راحتی نیز مناسب است. تنوع بیشمار درطرح و رنگ موکت ها شرایط بینظیری هم برای هماهنگی مجموعه دکوراسیون کف آشپزخانه فراهم می آورد.

یکی از ویژگیهای مثبت انواع کفپوش pvc  , ” گرمی ” خاص آن نسبت به طبع ” سرد ” سنگ و سرامیک است. این ویژگی شاید در زمستانها بیشتر خودنمائی میکند. اما سنگ و سرامیک بجهت بهداشت ( بویژه در محیط حساس آشپزخانه ) بی نظیرند.

انواع کفپوش از جهت زیبائی شناسی هم تفاوتهای معین باهم دارند. از آنجا که طرح و رنگ چوب از استقبال عمومی بالائی برخوردار است, امروزه انواع سرامیک کف طرح چوب هم تولید میشود. اما روشن است که این طرح, بافت و رنگ در چوب, لمینیت , سنگ یا . . . سرامیک به نحوه مختلفی بچشم می آید.

اما از جهت جمع آوری کفپوش ( برچیدن ), انواع موکت به مراتب مناسبتر است. ضمنا برچیدن پارکت ( چوبی یا لمینیت ) نیز راحتتر از کفپوش های pvc می باشد. در این زمینه نیز یادداشتهای متعددی در سایت وجود دارد که با جستجوی ” کفپوش مستعمل ” میتوانید براحتی یافته و مطالعه نمائید.

کفپوش ها یکی از مهمترین لوازم دکوراسیون هر منزل یا محیط کار می باشند. طرح, رنگ و جنس هر نوع کفپوش, مهر و نشان خاصی دارد که تشخیص تفاوتهای آن شاید در ظاهر آسان نباشد.

هر نوع کفپوش ممکن است دارای برخی ویژگیهای ” مثبت ” یا ” منفی ” باشد. این دو صفت را بدان جهت در گیومه آوردیم, زیرا آنچه در نگاهی یا فضائی مثبت است, ممکن است وابسته به شرایط به گونه ای دیگر بنظر برسد. به هر حال گفته اند : گل بی عیب خداست !


از جمله راههای مراقبت از انواع کفپوش آشپزخانه, استفاده از انواع پادری است.

پیشنهاد میکنیم مطالب سایت درباره ” مشخصات ” انواع کفپوش را مجدد مطالعه نموده و سپس تصمیم نهائی را بگیرید. هر نگاه زاویه دید متفاوت دارد و بدین جهت مشورت با اهالی خانه هم بسیار مفید است.

با آرزوی رفع هرچه زودتر مشکل ” کرونا ” از دامن زمین, سلامت, موفق و پیروز باشید.

از جمله کفپوشهائی که آنها را نسبتا آسان میتوان برچید, انواع پارکت ( چوبی و لمینیت ) است. امروزه ابزارهای ماشینی مناسبی برای جا زدن کلیک های پارکت ساخته شده است. این ابزارها هم کار را برای نصاب ها راحت کرده و نیز از آسیب احتمالی لبه های زبانه یا شیار تایل های پارکت جلوگیری میکنند :

https://www.instagram.com/p/B_gpO9Tp9J2/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.