سخنی دیگر درباره روش انتخاب کفپوش مناسب منازل یا محیطهای کار

678

سخنی دیگر درباره روش انتخاب کفپوش مناسب منازل یا محیطهای کار

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاهها, موردی را درباره انتخاب کفپوش و دردسر کارهای بنائی در منازل مطرح نموده است. از آنجا که موضوع میتواند برای دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز مطرح یا آموزنده باشد, عین پرسش و پاسخ را اینجا باشتراک میگذاریم.


بازسازی اگرچه دردسرهای خود را دارد, اما اگر سنجیده و با برنامه انجام شود, نهایتا میتواند منجر به رضایت بسیار گردد. یکی از مسائل مهم در بازسازی, انتخاب کفپوش متناسب با فضای مسکونی یا اداری مورد نظر است.

پرسش :

با سلام و وقت بخیر.من میخام خیلی درگیر مسائل بنایی و زحمات آن نشوم مشکلاتی که سرامیک کاری و کاشی کاری دارد.میخوام خیلی آسانتر و با سختی کمتر کف پوش خود راانتخاب کنم با این تفاسیر و با توجه به اینکه کف منزل سنگ میباشد شما چه نوع کف پوشی را پیشنهاد میدهید.pvc یا پارکت لمینیت

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

یک) یکی از زمینه های کار دکوراسیون, بازسازی است. اصولا کارهای تعمیراتی ( از جمله بنائی ) در منازل یا محیطهای کار که همزمان برای سکونت ( یا کار ) اهالی استفاده میشوند, هم برای مجری و مصرف کننده دشواریهای خاصی همراه دارد. بهمین جهت انجام کارهای خدماتی معمولا خسته کننده تر از کارهای ساختمانی است که در ساختمانهای در حال ساخت یا نوساز انجام میشود. بخشی از این خستگی, روحی بوده و به معذوریتهائی ارتباط دارد که بهر جهت استادکار و کمکهای مجری ( یا نصاب ) در محیطهای مسکونی یا کار با آن مواجه اند که همزمان کسانی در آن زندگی یا کار میکنند.

از سوی دیگر انجام کارهای تعمیراتی برای میزبان ( چه مسکونی یا اداری ) نیز گرفتاریهای خاصی دارد که زندگی یا کار را کمابیش از روال عادی خارج میکند. این گرفتاری و معذوریت ها وقتی دوچندان میشود که روند کار به مشکل پیش بینی نشده ای نیز برخورد کرده و هزینه های مستقیم و جانبی کار تعمیرات ( مثل زمان انجام کار, تامین لوازم جدید و . . . دستمزد ) را کم یا بیش از برآورد و بودجه نخست فراتر ببرد.

پیشنهاد نخست ما آنست که قبلا درباره مشخصات عمومی انواع کفپوش مطالعه نموده و صرفا با توجه به دردسرهای واقعی بنائی تصمیم عجولانه ای نگیرید. گاهی دردسرهای یک کار حساب شده و اساسی, خیلی کمتر از مجموعه هزینه های مادی و غیرمادی خردی است که ممکن است بواسطه دوباره کاری های بعد ممکن است گرفتارش شویم.


کفپوش های pvc رول عموما هم سریع و آسانتر نصب میشوند و معمولا دارای قیمت مناسبتری از کفپوش های تایل هستند. اما در انتخاب هر نوع کفپوش, بهتر است همه موارد لحاظ گردد. زیرا معمولا هزینه های مادی و روحی دوباره کاری خیلی بیشتر از یک خرید قدری گران, ولی سنجیده تر است !

به این ترتیب توصیه میکنیم قبل از هر تصمیم قدری درباره ” مشخصات “, ” قیمت “, ” نصب ” , ” زیرسازی ” و ” نگهداری ” هریک از کفپوش ها ( از جمله کفپوشpvc و پارکت لمینیت ) مطالعه نمائید. هر یک از کفپوش ها دارای محاسن خاص ( از جمله طول عمر ) هستند و ضمنا اجرا یا نصبشان ممکن است آسان یا طولانی تر باشد. بدین منظور میتوانید مثلا با جستجوی دو واژه ” مشخصات کفپوش pvc ” و ” مشخصات پارکت لمینیت ” در سایت, مطالب مرتبط  را یافته و مطالعه نمائید.

دو) اما اگر قصدتان آنست که حداقل فعلا درگیر مسائل بنائی نشوید, میتوانید هر یک از کفپوش های زیر را انتخاب نموده و آنرا روی همین سطح سنگ فعلی فضای مورد نظر اجرا کنید. از جمله کفپوش هائی که برای نصب تقریبا نیاز به بنائی ندارند, انواع موکت, فرش, کفپوش pvc ( رول و تایل ) و پارکت های چوبی یا لمینیت هستند. هر یک از این کفپوش ها شامل انواع گوناگون می باشند که با قیمت, طرح و رنگهای مختلف در بازار موجودند. تنها موارد بنائی در نصب این کفپوشها ممکن است به مشکلات زیرسازی مربوط شود.

روش نصب هر یک از این کفپوش ها  نیز متفاوت است. درباره روشهای نصب ( و زیرسازی ) کفپوش های اخیر (از جمله کفپوشpvc و پارکت چوبی و لمینیت )  نیز مطالب متعدد و جداگانه ای در سایت ” بهفرم کفپوش ” وجود دارد.

اگر با وجود مطالعه مطالب موجود, بازهم سوال مشخصی وجود داشت, خوشحال میشویم آنها را از طریق بخش دیدگاهها ( یا ایمیل ) سایت دریافت و پاسخگو باشیم. یکی از افتخارات ما آنست که در این موارد نیز, نسبتا آنلاین در خدمت بینندگان محترم ” بهفرم کفپوش ” باشیم.

موفق و پیروز باشید.

اگر زیرسازی کف اصولی و صحیح باشد, نصب سرامیک هم نیاز چندانی به دردسرهای معمول کار بنائی ندارد. برای اینکار در درجه اول لازم است کف باندازه کافی تراز بوده و دارای پستی و بلندی نباشد.  ویدئو پیوست استفاده از چسب خمیری را برای نصب سرامیک نمایش میدهد.

https://www.instagram.com/p/B8-jspbjHYQ/
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.