سخنی درباره نگهداری و نظافت نمای سنگ در ساختمانها

833

سخنی درباره نگهداری و نظافت نمای سنگ در ساختمانها

یکی از شاخه های مرتبط با دکوراسیون, نمای ساختمان هاست. پیش از این درباره سنگ های ساختمانی, هم بعنوان کفپوش یا نما, مطالبی در سایت ” بهفرم کفپوش ” داشته ایم. در اینجا میخواهیم به موردی بپردازیم که به نگهداری نماهای سنگی مربوط است.

نمونه شستشوی یک نمای آجری

گفتیم که یکی از معایب سنگ در نما آنست که در مجاورت هوا و براثر تابش نورخورشید و نیز بارش باران و برف, دچار مشکلات چندی میشوند. سنگهای آهکی ( از جمله انواع سنگهای مرمریت و تراورتن ) اگرچه در مقابل تابش نور خورشید مقاومتر از سنگهای آتشفشانی ( از جمله انواع گرانیت ) می باشند, اما بجهت ترکیبات باران آسیب پذیرتر بوده و در مواقع برف و یخبندان, بجهت انقباض و انبساط ناشی از تغییرات شدید دما دچار ترک خوردگی و شکست میگردند.

یکی دیگر از مشکلات سنگ در نما آنست که طبیعتا بمرور زمان چرک میشوند. در گذشته که امکانات لازم وجود نداشت, ساختمانهای با نمای سیمانی, آجر و سنگ بسیاری در شهرها وجود داشت که بفاصله تنها چند سال آنچنان چرک و آلوده به سیاهی و غبار میشد که براستی دل آدم از دیدنشان میگرفت.

امروزه یکی از روشهای نظافت ادواری دوده و غبار از نمای ساختمانها, سندبلاست و آبپاشی با فشار بالاست. ویدئو پیوست نمونه شستشوی نمای سنگی یک ساختمان است. سنگ به کار رفته در این نما, تراورتن می باشد که بصورت دستی تیشه ای شده است. این نمای سنگی اگر تمیز بوده و به درستی نورپردازی شود, بجهت سایه – روشن های طبیعی ناشی از لبه های تیشه خورده سنگ, جلوه بینهایت زیبا ( بویژه در شبها ) دارد.

نمونه شستشوی نمای سنگ تراورتن تیشه ای با فشار آب
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.