برخی مشکلات در نصب کفپوش pvc

مناسبترین زیرکار برای نصب کفپوش pvc , سطوح تثبیت شده است.
6,247

برخی مشکلات در نصب کفپوش pvc

با سلام.

خواننده محترمی ضمن پیام در بخش ” دیدگاه ها ” با طرح مشکلی در نصب کفپوش pvc راهنمائی خواسته اند. بجهت عمومیت موضوع و امکان استفاده دیگر بینندگان سایت صلاح دیدیم متن پرسش و پاسخ را عینا به اشتراک بگذاریم :

معمولا دوباره کاری بسیار مشکل تر از نصب اصولی از ابتدا است.

پرسش :

با عرض سلام و خسته نباشید. موقع نصب کف پوش pvc بعد از این که تایل ها رو چسباندم و چند ردیف جلو تر رفتم به مشکلی برخوردم که نمیدونم چطوری باید حلش کنم. لبه های تایلهایی که چند ردیف عقب تر نصب کردم و هنگام نصب هیچ مشکلی نداشتند. اختلاف سطح پیدا کردن. این مشکل هم در طول و هم عرض کارم دیده میشه. الان که کل کفپوش ها رو نصب کردم و چسب خشک شده خیلی از قسمت ها همچین حالتی رو مشاهده میکنم. انگار اصلا اون قسمت از کار چسب نخورده! با این که چسب مرغوب استفاده کردم و تمام سطحم کاملا چسب زدم. البته ناهمراهی سطح زیرکار فکر میکنم باعث این احتلاف سطح شده باشه. چه راهی پیشنهاد میکنید برای رفع این مشکل؟

پاسخ :

خواننده عزیز !
با سلام.
کاش قبل از شروع به کار مطالب مربوط به نصب و زیرسازی کفپوشpvc  در سایت را مطالعه می فرمودید. بهرحال از یادداشت شما اینطور معلوم است که جنس کفپوش pvc ایراد نداشته و مشکل به نصب یا زیرسازی مربوط است.

الف ) مشکلات نصب

این مشکل میتواند دلایل مختلف داشته باشد. اگر زیر کار مرطوب بوده یا زیرسازی بخوبی خشک نشده باشد, چسب فوری خوب عمل نکرده و باصطلاح وَر می آید.

ممکن است چسب پشت کفپوش pvc یا کف هنوز خیس بوده و برای نصب باید کمی بیشتر تامل میکردید تا چسب قدری خشک تر شود. در چنین حالت از آنجا که زیر کفپوش راهی برای هوا خوردن ندارد, همانطور خیس مانده و چسب عمل نکرده است.

ممکن است زیرکار آلوده به گرد و غبار یا چرب بوده باشد. باید دقت نمود که قبل از چسبکاری, سطوح کار کاملا عاری از آلودگی های اینچنین باشد.

ب ) مشکلات زیرسازی

اگر توضیح داده بودید که زیرِکار شما دقیقا چیست بهتر میتوانستیم نظر دهیم که آیا مشکل به زیرسازی ارتباط داشته یا خیر ؟ اگر مشکل مربوط به زیرسازی باشد, تنها راه کار جمع آوری با دقت کفپوش pvc, اصلاح زیرسازی و نصب مجدد کفپوش است. در این حالت دقت فرمائید که قبل از نصب مجدد پشت کار کفپوش pvc کاملا با کاردک تمیز شده باشد.
بهرجهت اگر جمع آوری و نصب مجدد کفپوش pvc مقدور نباشد, بهترین کار نظافت کامل و چسبکاری مجدد قسمتهائی از کفپوش pvc است که بلند شده است. در این حالت باید دقت نمائید که تا زمانی که چسب فوری کف زمین و پشت کفپوش pvc باندازه کافی خشک نشده اقدام به چسبانیدن کفپوش pvc به کف ننمائید. شما میتوانید با قرار دادن یک میله فلزی یا شیشه ای, تا خشک شدن سطوح چسبکاری شده فاصله هواخوری بین کفپوش pvc و زمین را تامین نمائید.

6 نظرات
  1. ضرابی می گوید

    سلام
    تمام کف پوش اتاقهای اپارتمان از هم جدا شده و یک تا سه میلمتر فاصله افتاده است توی شهریور نصب شده و الان بعد از یک ماه نیم اینحالت شده است. کفپوش وینیفلکس است. علت چی است؟ اتاق سرد هم نیست .

    1. behformbehform می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,
      کاش قدری درباره زیرسازی کفپوش pvc توضیح میدادید. اگر عکس های مناسب و واضحی هم در اختیارمان بگذارید, بهتر میتوانیم راهنمائی کنیم.
      اما با توجه به فصل نصب و در این فاصله کوتاه, بعید است مشکل ارتباطی با انقباض و انبساط داشته باشد. بنظر میرسد مشکل فنی مربوط به تولید باشد که هرچند کم, ولی گاه پیش می آید. بهتر است موضوع را با فروشنده در میان بگذارید. آنها موظف به ترمیم کار با هزینه خودشان هستند.
      موفق باشید.

  2. النا می گوید

    سلام. آیا کفپوش های پی وی سی پشت چسب دار ،مناسب استفاده در شهرهای شمالی هست؟؟و آیا چسب هاشون محکمه یا حتما باید از چسب بیشتری استفاده کرد.
    مرسی

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام و تشکر از حسن اعتماد جنابعالی,
      مهمترین نکته در مورد استفاده از کفپوش های pvc پشت چسبدار, زیرکار بسیار صیقلی, صاف و فاقد کمترین ترک و پریدگی و . . . گرد و غبار است.
      از دیگر محاسن کفپوش های پشت چسبدار, نصب و برچیدن بمراتب سریع, ارزان و آسان تر این نوع کفپوش می باشد که آنرا مناسب فضاهای استیجاری می نماید.
      در انتخاب و خرید کفپوش های پشت چسبدار باید بسیار دقت نمود. والا برچسب های غیرمرغوب, بسرعت وَر می آید و خوب به زیرسازی نمی چسبد. اما اگر نوع چسب پشت کفپوش مرغوب باشد, مشکلی از نظر استفاده در محیطهای مرطوب ( نظیر شمال کشور ) وجود ندارد.
      کفپوش های پشت چسبدار را نمیتوان بر روی هر زیرکار ( نظیر زیرکار سیمانی ) استفاده کرد و بهمین جهت برخلاف کفپوش های pvc که با چسب های خمیری یا صنعتی نصب میشود, موارد استفاده بمراتب محدودتر دارند. با توجه به مشکلات تحریم و غیره, بنظر ما نصب کفپوش های pvc با چسب های خمیری یا صنعتی اطمینان بخش و با دوام تر می باشد.
      موفق و پیروز باشید.

  3. رضا می گوید

    باسلام من خونم رو کفگوش کردم ولی سرامیک های زیر کفپوش به صورت مربع مربع وقتی از بغل نگاه می کنی قشنگ معلومه و رد سرامیک ها دیده میشه البتهذمن به نصاب گفتم لطفا زیر سازی رو درست انجام بده و میخام که ماستیک کاریش رو خوب انجام بدی ولی الان واقعا ناراحتم از اینکه اینطگری شده حدود 20 میلیون هزینه مردم ولی اصلا خوب نشده

    1. مدیر سایت می گوید

      با سلام متقابل و تشکر از حسن توجه و اعتماد شما,
      جدا از شنیدن این موضوع متاسف شدیم. ما بارها و ضمن یادداشتهای متعدد بر اهمیت زیرسازی درست و اصولی در نصب انواع کفپوش ساختمانی, بویژه کفپوش های pvc تاکید داشته ایم. اینجا قصد و فرصت تکرار نکات مورد اشاره در آن یادداشتها را نداریم و صرفا جنابعالی و سایر بینندگان محترم سایت را به همان مقالات ارجاع میدهیم.
      متاسفانه کاری که نمی بایست شده و الان باید بفکر چاره بود. اگر نصاب از طریق فروشنده و یا منبع معتبری بشما معرفی شده, پیشنهاد میکنیم پیگیر حق خود باشید. آنها موظف به رفع عیب هستند.
      برای اینکار لازم است کفپوش ها را بشکل اصولی و فنی جمع آوری, زیرسازی را کاملا اصلاح و کفپوش ها را مجددا نصب نمود. درباره همه این موارد یادداشتهای جامعی در سایت وجود دارد که با جستجوی کلمات کلیدی نظیر ” کفپوش های مستعمل ” , ” زیرسازی کفپوش ” و . . . ” نصب کفپوش ” میتوان یافت.
      امیدواریم با صبوری و درایت و با کمترین هزینه ایراد نصب را برطرف نمائید. به هر حال از قدیم گفته اند جلوی ضرر را هر جا بگیریم, منفعت است !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.