نگاهی به خدمات قابل توجه بنگاههای املاک در کانادا

543

نگاهی به خدمات قابل توجه بنگاههای املاک در کانادا

یکی از زمینه های بسیار موثر بر بازار فروش ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) , بازار ساخت و ساز است که ارتباط جدی با بنگاههای املاک دارد. تجربه بسیار موفق بنگاههای املاک در کانادا, میتواند برای مدیریت ساخت و ساز در ایران نیز بسیار سودمند باشد. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله ویژگیهای خاص یک فروشنده موفق ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

هفته نامه ” آتش ” چاپ کانادا در شماره 10 ژانویه 2017 خود طی مطلبی نکات جالبی درباره خدمات بنگاههای املاک و تامین وام مسکن منتشر نموده که نشان دهنده تفاوت قابل ملاحظه خدمات آنها با همکاران ایرانی ایشان است.

این مطلب در واقع پاسخ یک دست اندرکار املاک کانادا به پرسش خواننده این هفته نامه است. او در توضیح خدمات کارگزاران املاک از جمله مینویسد : ” . . . کارگزارانی که نماینده‌ی فروشنده هستند معمولاً در نحوه‌ی قیمت‌گذاری ملک در قیاس با بازار و چگونگی آماده‌سازی آن برای فروش نیز مشاوره‌هایی ارائه می‌دهند. از سوی دیگر، کارگزارانی که نمایندگی خریداران را بر عهده دارند، بیشتر انرژی خود را صرف جستجو در بازار می‌کنند تا ملکی مطابق با معیارهای خریدار پیدا کنند. کارگزارهای املاک معمولاً داده‌های مربوط به واقعیت‌ها و رکوردهای بازار را جمع‌آوری می‌کنند تا به آنها در تشخیص قیمت منصفانه‌ی ملک‌ کمک کند . . . “

ایشان درباره خدمات کارگزاران وام مسکن ادامه میدهد : ” . . . کارگزاران وام مسکن می‌توانند به صورت مستقل یا به عنوان یک شرکت به فعالیت بپردازند. کارگزار وام مسکن معمولاً از طرف شما با وام‌دهنده (که در اکثر اوقات یک بانک است)، بر سر شرایط مربوط به وام مذاکره می‌کند . . . کارگزار وام مسکن، در درجه‌ی اول، قیمت‌ها و شرایط وام‌های مختلف را می‌پرسد. همه می‌دانند که پرسیدن قیمت‌های مختلف می‌تواند به یک خرید بهتر منجر شود، اما همه وقت انجام این کار را ندارند، مخصوصاً آنکه لازم باشد با بانک‌ها و وام‌دهنده‌های مختلف به طور جداگانه تماس گرفت. کارگزار وام مسکن می‌تواند به سرعت طیف وام‌های در دسترس را جستجو کند و وام متناسب با نیازها و شرایط شما را پیدا کند. داشتن کسی که بتواند به تمام سؤالات و نیازمندی‌های مربوط به وام مسکن پاسخ بدهد، به ویژه برای خریداران بار اولی، بسیار دلگرم‌کننده خواهد بود . . . “

به این ترتیب ملاحظه میشود برخلاف بسیاری از همکاران ایرانی, بنگاههای املاک و تهیه وام مسکن, در قبال کمیسیون دریافتی خریدار و فروشنده را از ابتدا تا انتها آنچنان بخوبی و کامل سرویس میدهند که دیگر نیازی نیست خریدار یا فروشنده نیز در تمام مدت درگیر استرس و زمانی باشد که برای چنین معاملاتی وجود دارد.

متن کامل یادداشت را میتوانید در این شماره ” آتش ” با عنوان ” کارگزاران املاک و وام مسکن چه تفاوتهائی با هم دارند ” مطالعه فرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.