تفاوت قابل توجه محتوی مصاحبه های استخدام در ایران و کانادا

485

تفاوت قابل توجه محتوی مصاحبه های استخدام در ایران و کانادا

یکی از مسائل مهم در اداره هر دفتر ( از جمله دفاتر طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان ) و فروشگاه تزئیناتی, استخدام نیروی مناسب فروش ( از جمله در زمینه فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) است. مضمون مصاحبه های استخدامی, از مباحث بسیار مهم مدیریت می باشد و ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله ویژگیهای خاص یک فروشنده موفق ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این مطلب از مجموعه یادداشتهائی است که ما با هدف ارتقاء نگاه مدیریتی دست اندرکاران این صنف منتشر می نمائیم. در روزگاری که کار تیمی اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند, اینگونه مطالب آموزشی به اموری بدل شده اند که بقول معروف ” از نان شب واجب ترند “. آنچه در کار تیمی بویژه اهمیت دارد آنست که این کار بدون آموزش و بازآموزی مداوم, دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشد.

هفته نامه ” آتش ” چاپ کانادا در شماره 11 ژانویه 2017 خود مطلب جالبی درباره راهنمائی برای جویندگان کار در کانادا دارد. چند مورد از راهنمائی های جالب این مقاله چنین است :

الف ) سعی کنید خودتان باشید.

نویسنده یادداشت معتقد است هر فرد, بخودی خود یک برند است. لزومی ندارد در موقع مصاحبه شخصیت دیگری از خود بسازید. شخصیت هر فرد ویژگی های خاصی دارد که ممکن است اتفاقا مورد نظر مجموعه ای باشد که شما را برای مصاحبه دعوت نموده است.

ب ) شخصیت شما در فضای مجازی چگونه است ؟

در یادداشت میخوانیم ” . . . حداقل 65 درصد از شرکت‌های بزرگ و متوسط از نرم‌افزارهای ردیابی مانند Taleo ،  Jobvite  وPeopleFluent  ) استفاده می‌کنند . . . “

به این ترتیب نویسنده به کسانی که پیگیر استخدام در شرکت ها هستند توصیه میکند بجای ” پاک کردن سابقه خود در فضای مجازی “, ترتیبی دهند که تصویر ایشان در فضای مجازی نسبت معینی با شخصیت حقیقی اشان داشته باشد. لذا بهتر است برخی عکسهای سلفی و مطالب که در شرائط نامناسب گرفته یا post شده را از صفحات خویش در فضای مجازی اصلاح یا حذف نمایند.

یادداشت توصیه دیگری نیز به جویندگان کار دارد و آن لزوم مطالعات و احاطه کافی به حیطه کار در زمینه مورد درخواست می باشد. به اعتقاد ایشان کسانی شانس بیشتری برای استخدام دارند که قبل از مصاحبه در آن زمینه مطالبی را در فضای مجازی نشر داده باشند.

نویسنده معتقد است از نگاه مصاحبه کنندگان کانادائی, کسی که سابقه روشنی در فضای مجازی ندارد اگر مشکوک نباشد, با توجه به اهمیت روزافزون شبکه های اجتماعی در فضای کسب و کار, احتمالا توانائی استفاده از پتانسیل کار در این شبکه ها را ندارد و به دردشان نمیخورد.

متن کامل یادداشت را میتوانید در این شماره ” آتش ” با عنوان ” پنج توصیه کانادائی برای اینکه به سرعت استخدام شوید” مطالعه فرمائید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.