پیش بینی رونق در بخش مسکن

عوامل اجتماعی نیز از پارامترهای مهم تاثیرگذار در افزایش تقاضای مسکن هستند.
486

پیش بینی رونق در بخش مسکن

یکی از مسائل مهم مرتبط با مدیریت بازار دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروش انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) رونق یا رکود در بازار مسکن است. از سوی دیگر مدیریت, اگرچه دانشی مشخص است اما از جمله مبتنی بر اخبار و اطلاعات گوناگون پیرامون هر موضوع جداگانه است. ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

روزنامه ” دنیای اقتصاد” در یادداشتی خواندنی, ضمن اشاره به میزان تاثیر مثبت و منفی 10 عامل در رونق یا رکود در بخش مسکن, به این جمعبندی رسیده است که امکان رونق ساخت و ساز در شرایط حاضر, مثبت و به 17/ 4 افزایش یافته است.

بنگاههای معاملات مسکن مجددا رونق گرفته اند
    بنگاههای معاملات مسکن مجددا رونق گرفته اند

در این یادداشت که بر اساس یک تحقیق دانشگاهی نوشته شده, به نکات جالبی درباره تاثیر دوگانه تسهیلات خرید و ساخت مسکن اشاره شده است. بنا به تحقیق این پژوهش گر, وام های مسکن با وجود نقش مثبتی که در رونق معاملات مسکن و ساخت و ساز دارند, چنانچه بدرستی مدیریت نشده و وارد عرصه بورس بازی گردند, به ضد خود تبدیل و باعث تشدید رکود می گردند.

تسهیلات بانکی بمثابه شمشیر دولبه رونق یا رکود بخش مسکن عمل میکنند
تسهیلات بانکی بمثابه شمشیر دولبه     رونق یا رکود بخش مسکن عمل                             میکنند

در این یادداشت, نرخ رشد جمعیت, میزان تسهیلات بانکی خرید مسکن, سود مناسب ناشی از ساخت و ساز, از جمله عوامل رونق اقتصاد در بخش مسکن بر شمرده شده اند.

متن کامل یادداشت را میتوانید در ” دنیای اقتصاد” 27 مرداد 95, ص 1 مطالعه فرمائید : ” معادله احتمال رونق مسكن – 10 متغير موثر بر بازار ملك ارزيابي شد “

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.