انحصار انتشار اوراق مسكن شكسته مي شود

582

انحصار انتشار اوراق مسكن شكسته مي شود

بانکها در تمام جهان, از ارکان اقتصاد کشورها می باشند که عمده وظیفه اشان کمک به نقدینگی بخش های مختلف اقتصاد مثل تولید, خدمات و . . . تجارت می باشد.  از جمله این کارآفرینان,  دست اندرکاران دکوراسیون داخلی ساختمان ( از جمله فروشندگان انواع کفپوش pvc و پارکت لمینیت ) هستند که در مواقع معین بشدت به حمایت مالی بانکی نیازمندند .

متاسفانه بانکها در ایران ( بویژه در سالهای اخیر ) بجای انجام وظیفه در این زمینه, بیشتر درگیر بنگاهداری شده اند. این کار نه تنها کارآفرینان بخش خصوصی را با مشکل مواجه کرده, بلکه موجد فساد گسترده در بخش بانکی کشور هم شده است.

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کسب و کار در شرایط گوناگون ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

به نوشته روزنامه ” دنیای اقتصاد” شورای پول و اعتبار به دیگر بانکهای کشور مجوز داده که وارد بازار اوراق تسهیلات مسکن گردند. به این ترتیب پیش بینی میشود با شکستن انحصار اوراق از بانک عامل مسکن, هم نرخ سود تسهیلات مسکن کاهش یافته و هم مدت بازپرداخت آن افزایش یابد.

ورود دیگر بانک های کشور بعنوان منابع جدید وام مسکن
   ورود دیگر بانک های کشور بعنوان              منابع جدید وام مسکن

در حال حاضر حداکثر تسهیلات مسکن 110 میلیون تومان است که با نرخ 5/ 17 درصد پرداخت میگردد. حداکثر زمان بازپرداخت این وام 10 تا 12 سال است.

از آنجا که بهره اوراق برای صاحبان حساب تسهیلات مسکن نزدیک 30 درصد و بسیار مناسب تر از دیگر حساب های پس انداز بلندمدت است, پیش بینی میشود که صاحبان سرمایه از اینگونه حساب ها استقبال خوبی نمایند.

قانون جدید چنانچه منجر به بورس بازی روی اوراق نگردد, رقابت دیگر بانک ها با بانک مسکن اولا باعث تعدیل نرخ سود تسهیلات مسکن شده , و ثانیا پیش بینی میشود زمان بازپرداخت اینگونه تسهیلات به 15 تا 17 سال افزایش یابد. به این ترتیب عامل مهم دیگری به عوامل باعث رونق بخش مسکن اضافه خواهد شد.

پیش بینی رونق با ورود منابع جدید وام مسکن
 پیش بینی رونق با ورود منابع جدید وام مسکن

متن کامل خبر را میتوانید در ” دنیای اقتصاد” 30 مرداد 95, ص 1 بخوانید : ” منابع جديد وام مسكن”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.