برخی توصیه ها در مورد زیرسازی سطوح چوبی جهت نصب کفپوش های pvc

1,383

برخی توصیه ها در مورد زیرسازی سطوح چوبی جهت نصب کفپوش های pvc

بیننده محترمی بنام حامد موردی را درباره نصب کفپوش pvc روی سطوح چوبی از طریق بخش ” دیدگاهها ” مطرح نموده که بجهت اطلاع دیگر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش “, عین پرسش و پاسخ را اینجا به اشتراک میگذاریم.

پرسش

باسلام.چطور میتونم روی سطح چوبی کفپوش رولی نصب کنم؟

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

میدانید که کفپوش های pvc رول را میتوان هم بدون چسبانیدن یا با چسب استفاده کرد. پیش از این توضیح دادیم که نصب کفپوش با استفاده از چسب ( خمیری یا صنعتی ) به عمر آن کمک کرده و از دفرمه شدن در مواقع کشش جلوگیری میکند.


نصب بدون چسبانیدن کفپوش های pvc رول, اگر راحتتر و همراه سرعت عمل می باشد, اما در مواقع کشش دچار بد فُرمی شده, محیط مناسبی برای رشد حشرات فراهم نموده و از عمر کفپوش می کاهد !

در هر حال اگر منظورتان چسبانیدن کفپوش pvc به سطوح چوبی باشد, توضیحات و روش زیرسازی و نصب,  تفاوتی با نصب کفپوش pvc روی سطوح سنگ, موزائیک یا سرامیک ندارد. در اینمورد توضیحات لازم در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” وجود دارد که با ” جستجو ” در این قسمت, آنها را مطالعه فرمائید. عمده مطلب آنست که نصب کفپوش pvc نیاز به سطح کاملا صاف دارد که عاری از هرگونه شکست ناشی از پستی یا بلندی ناگهانی باشد.

تنها تفاوت زیرسازی روی سطوح چوبی, لزوم بتانه ماستیک قبل از استفاده از چسب ( خمیری یا صنعتی ) است. این بتانه را با ترکیب مِل ( گچ فرنگی ) و چسب چوب میسازند و با کاردک پهن روی سطح می کشند. اگر در ترکیب بتانه, قدری رنگ روغنی هم اضافه کنید بهتر است. بتانه باعث چسبندگی مناسبتر کفپوش pvc به سطوح چوبی شده, مصرف چسب را نیز کاهش میدهد.

بتانه کاری به دو صورت انجام میشود. تفاوت بتانه ماستیک با درزگیری, بتانه سطوح بصورت کامل و یکدست است.

بعد از اینکه بتانه کاملا خشک شد, سطح را باید سمباده کاری کرد. برای این منظور از سمباده چوب نسبتا نرم استفاده میشود ( توصیه ما سمباره پارچه ای نمره 100 است ). سپس سطح سمباده کاری شده را جارو کرده و با استفاده از یک پارچه نخی نمدار کاملا از گرد بتانه نظافت نمائید. مراحل کار از این پس همانگونه است که در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” متذکر شده ایم.

با آرزوی موفقیت,

                         بهفرم کفپوش

                  تهران – 10 اردیبهشت 98

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.