یا بابد دانست, یا یاد گرفت !

757

یا بابد دانست, یا یاد گرفت !

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

این یادداشت را بدانجهت در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازنشر میدهیم که اینگونه مطالب میتواند در ارتقاء و تعمیق نگاه مجموعه ای که یک ” تیم ” را تشکیل میدهند مفید باشد. کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc یا پارکت چوبی و لمینیت) که در گذشته جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

روزنامه ” دنیای اقتصاد ” دیروز یادداشت موجز و خواندنی از آقای دکتر محمود سریع القلم چاپ کرده که حاوی برخی اطلاعات بسیار ارزشمند درباره راه موفقیت آمیز اندونزی بسوی پیشرفت است. این استاد دانشگاه بهشتی ( ملی سابق ) در بخشی از یادداشت سخن نغزی میگوید که شاید شاه بیت نوشته ایشان باشد : ” . . . اين چارچوب فكري باعث شده است تا شخصيت اندونزيايي نيز آرام، ملايم، پركار و علاقه مند به يادگيري باشد. هنگامي كه افكار اصلاح شوند، شخصيت هم اصلاح مي شود !


اندونزی در حالی به چنین پیشرفت اقتصادی دست یافته که با 13 هزار جزیره ( که تنها شش هزار آن مسکونی می باشد ) از پراکندگی بزرگی برخوردار است !

ضمن اشاره به فرازهائی از این مطلب جالب, متن کامل یادداشت با عنوان ” حركت اندونزي به سوي آينده اي پيشرفته تر ” را میتوان در صفحه 2 شماره 2 بهمن 97 این روزنامه مطالعه کرد : ” . . . كشورهايي پيشرفت خواهند كرد كه مديران آنها، به حداقل 30 سال آينده فكر كرده و فعاليت هاي فعلي آنان براي دهه هاي بعدي باشد. اندونزي از جمله اين كشور هاست . . . اندونزي 259 ميليون نفر جمعيت دارد و 125 ميليون نفر در آن كار مي كنند. 112هزار نفر متخصص خارجي در اين كشور مشغول هستند. 50 ميليون بنگاه كوچك، حدود 48 درصد اقتصاد اندونزي را در دست دارند. اين كشور يك تريليون دلار توليد ناخالص داخلي دارد و شانزدهمين اقتصاد جهاني است. به رغم جمعيت بالا، درآمد سرانه آن 3846 دلار است و نرخ رشد اقتصادي آن 5 درصد و نرخ بيكاري در اين كشور كه از 13 هزار جزيره و 6 هزار جزيره ساكن تشكيل شده است، حدود 4 درصد است.

. . . نرخ تورم در اندونزي نيز حدود 5/ 3 درصد است . . . اين آمار، دليل بر اين نيست كه اندونزي مشكلات و نارسايي ندارد بلكه كشوري است كه درحال بهبود و تكامل است و وضع آن روزبه روز بهتر مي شود . . . اندونزي آن قدر در قالب آسه آن (ASEAN) تلاش كرده تا تمامي مسائل خود را با همسايگان حل كند و به همين دليل با 259 ميليون نفر جمعيت، هزينه هاي نظامي آن فقط 8 ميليارد دلار است . . . اندونزي تيتر اول رسانه هاي جهان نيست زيرا مديران آن افكار متمركز بر پيشرفت داخل را دارند. با افكار متمايل به پيشرفت و شخصيت آرام و كم هياهو، اندونزي به طرف آينده اي پيشرفته تر حركت مي كند . “

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کار در شرایط بحران ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.