بازهم درباره اهمیت زیرسازی

913

بازهم درباره اهمیت زیرسازی

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاهها موردی را درباره پستی و بلندی کف مطرح نموده است. از آنجا که زیرسازی برای نصب هر نوع کفپوش ( از جمله انواع کفپوش pvc و پارکت چوبی و لمینیت ) اهمیت اولی داشته و موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز مفید باشد, عین پرسش ایشان و پاسخ ما پیوست است.



تاثیر نشست کف معمولا با مرور زمان خود را نشان میدهد !

پرسش:

سلام،با توجه به ناهموار بودن کف اتاق ها و پذیرایی میخواستم قبل از نصب سرامیک کف با چسب ، کف کل واحد را زیرسازی بکنم تا هم صاف و هم تراز گردد، آیا میتوانیم از ترکیب سیمان و پودر سنگ و چسب بتن برای این منظور استفاده کنم?

پاسخ:

با سلام متقابل,

استفاده از نرمه ( مخلوط پودر سنگ و سیمان ) برای زیرسازی انواع کفپوش ( از جمله انواع کفپوش pvc یا پارکت چوبی و لمینیت ) تنها بصورت لایه های نازک امکان پذیر است. اگر میزان پستی و بلندی کف بیشتر باشد, حتما باید از ملات ماسه و سیمان استفاده کرد. در جاهائی از کف هم که بیشتر چاله شده افزودن شن هم به ملات فوق لازم است. پیشنهاد ما برای اضافه کردن چسب بتن در مخلوط نرمه بواسطه چسبندگی بیشتر و نیز عایق رطوبت می باشد.

توصیه میکنیم قبل از ترمیم رویه, ابتدا علت پستی و بلندی را یافته و مرتفع نمائید. برخی نشستهای کف ممکن است به نشت آب و یا عدم تحکیم اصولی خاک دستی بستر زیر آن باشد که قبلا باید برطرف گردد. در مورد کف سازی, توضیحات کافی در بخش های نصب سایر کفپوش ها, مثل موزائیک و زیرسازی وجود دارد که با جستجو در سایت میتوانید آنها را یافته و مطالعه نمائید.

ضمن تشکر از حسن اعتماد شما, برایتان موفقیت آرزومندیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.