نکاتی دیگر درباره زیرسازی در فضاهای باز

با لایه بندی مناسب میتوان مانع ماندگاری آبهای سطحی شد که بهرجهت به بستر کف سازی نفوذ میکنند.
1,064

نکاتی دیگر درباره زیرسازی در فضاهای باز

بیننده محترمی از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش ” موردی را درباره زیرسازی کفپوش فضاهای باز مطرح نموده که بجهت اطلاع سایر دوستان عین پرسش و پاسخ پیوست است.

پرسش :

سلام.حیاط خونه ما چند تا از موزاییکاش بالا و پایین شده و صاف و یه دست نیست..برای این حیاط میشه pvc کارکرد؟

پاسخ :

با سلام متقابل و ضمن تشکر از حسن اعتماد شما به سایت,

یک ) اگر توضیح میدادید که چقدر زمان از موزائیک حیاط گذشته, دقیقتر میشد اظهار نظر کرد. مشکل میتواند دو علت داشته باشد.

الف ) هر نوع کفپوش, از جمله موزائیک کف نیازمند نگهداری است که در فواصل زمان یا فصول مختلف از سال باید صورت گیرد. یکی از شایعترین مشکلات مربوط به درز بین تایلهای موزائیک است که بجهت انقباض و انبساط یا تغییرات شدید دما و یخ زدگی اتفاق می افتد. به همین جهت لازم است هر از چندی دوغاب موزائیک تجدید گردد تا از این راه مانع نفوذ آبهای سطحی به زیر موزائیک گردد.

با لایه بندی مناسب میتوان مانع ماندگاری آبهای سطحی شد که بهرجهت به بستر کف سازی نفوذ میکنند.

در مواقع نفوذ آب به زیر سطح موزائیک, ما با پدیده لقی یک یا چند تایل موزائیک روبرو میشویم. اما به احتمال زیاد مشکل حیاط شما مربوط به زیرسازی است و ربطی به نصب موزائیک ندارد.

ب ) از آنجا که فضاهای باز منازل ( از جمله حیاط, بالکن ها و پشت بام ) همیشه در معرض بارش برف و باران هستند, زیرسازی اهمیت بمراتب بیشتری از نصب کفپوش دارد. اغلب مشکل به بستر خاک این فضاها مربوط است. اگر در کف سازی نکات فنی لازم ( ترتیب دانه بندی و مراحل کوبیدن این لایه ها ) رعایت نشده باشد, در دراز مدت و با نفوذ آب به بستر خاک ( که به هر جهت صورت میگیرد و نمیتوان مطلقا مانع آن شد ) کف این فضاها در نقاطی دچار نشست شده و همین باعث پستی و برآمدگی تایل های کفپوش میشود.

برای کوبیدن لایه های کف سازی منجمله از انواع کمپکتور هم استفاده میشود.

در مورد اصول فنی کف سازی نکات لازم در بخش ” روشهای نصب سنگ ” مطالبی وجود دارد که میتوانید به آن ها مراجعه نمائید. در هر صورت بهتر است قبل از هر تصمیم عملی, یک بنای کاردان و معتمد حیاط را بازدید نماید. پیشنهاد میکنیم جهت جلوگیری از دوباره کاری مطالب سایت در مورد نصب سنگ و موزائیک در کف را حتما مطالعه نمائید.

دو ) در مورد نوع و نصب کفپوش PVC برای فضاهای باز ( از جمله roof garden ) پیش از این یادداشتهائی در بخش ” روشهای نصب کفپوش pvc ” نوشته ایم که میتوانید آنها را جستجو و مطالعه نمائید.

موفق باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.