نکاتی درباره اصول نگهداری چسب صنعتی

ظروف بزرگتر چسب صنعتی اگرچه مقرون به صرفه تر می باشند, اما مناسب استفاده نصاب های حرفه ای تر کفپوش pvc است .
1,146

نکاتی درباره اصول نگهداری چسب صنعتی

پیش از این در بخش ” روش های نصب کفپوش “ اشاره شد که برای نصب کفپوش pvc دو نوع چسب ” خمیری “ و ” صنعتی “ وجود دارد. در آنجا اصول فنی کار با هر دو نوع چسب را بشکل مشروح توضیح داده ایم. اینجا تنها میخواهیم به نکات ظریفی درباره نحوه نگهداری چسب صنعتی اشاره کنیم که بویژه برای نصاب های تازه کار کفپوش pvc و آن دسته از بینندگان محترم سایت ” بهفرم کفپوش ” آشنا به مسائل فنی مناسب است  که علاقمند به نصب کفپوش pvc می باشند.

ظروف بزرگتر چسب صنعتی اگرچه مقرون به صرفه تر می باشند, اما مناسب استفاده نصاب های حرفه ای تر کفپوش pvc است .

چسب صنعتی بجز در نصب کفپوش pvc, در صنایع کفاشی, چوب, کیف و . . . نیز بسیار مصرف دارد. این چسب از خانواده الکل ها و بهمین جهت بسیار فرّار است. چسب صنعتی ( که به آن چسب فوری هم میگویند ) در ظروف با ظرفیت متفاوت در بازار وجود دارد. مادام که درِ ظرف چسب باز نشده, تا تاریخ اعتبار قید شده روی آن قابل نگهداری است, اما بمحض آنکه پلمب در ظرف باز شد ( اصطلاحا هوا کشید ), باید سریعا استفاده شود. کارخانه هائی که چسب صنعتی استاندارد تولید میکنند, درباره اصول نگهداری این چسب دستورالعمل کاملی روی ظروف مربوط درج نموده اند که مخصوص انبارهاست. این یادداشت تنها قصد دارد به مواردی در نگهداری چسب صنعتی بپردازد که به مصرف کننده ها مربوط است.

پیش از این نیز یادآور گردید کسانی که کار حرفه ای شان نصب کفپوش pvc نیست, بهتر است احتیاط نموده و تنها از چسب های یک یا حداکثر 4 لیتری استفاده کنند. حلب های 17 لیتری چسب صنعتی اگرچه مقرون به صرفه تر می باشد, اما مناسب استفاده نصاب های حرفه ای کفپوش pvc است که بقول معروف هم حساب مصرف دستشان هست و هم از سرعت نصب بسیار بالاتری بهره مندند.

اگر بهر دلیل چسب اضافه آمد یا کار به تاخیر افتاد, برای نگهداری بهتر چسب باقیمانده رعایت 2 نکته زیر مفید خواهد بود :

یک ) در ظرف را کاملا محکم ببندیم تا امکان نفوذ هوا به درون ظرف به حداقل برسد.

دو ) ظرف را سر و ته بگذاریم, تا به این ترتیب فشار هوا کمتر و امکان نفوذ هوا به درون ظرف چسب تقریبا از بین برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.