نکاتی درباره تفاوت روکش های طبیعی و مصنوعی

نمونه ناهماهنگی طرح روکش تایل های مجاور کفپوش pvc
1,608

نکاتی درباره تفاوت روکش های طبیعی و مصنوعی

از سوی برخی مدیران فروشگاههای تزئیناتی یا نصاب های محترم صنف تماس های متعددی با سایت وجود دارد که نشانه اعتراض مصرف کنندگان قدری دقیق تر کفپوش pvc یا پارکت لمینیت به ناهمخوانی طرح تایلهای کفپوش پی وی سی یا پارکت لمینت مجاور هم می باشد. این یادداشت قصد دارد به نکاتی در تفاوت روکش های طبیعی و مصنوعی اشاره کند که انشاء الله باعث روشن شدن ذهن طرفین اینگونه اختلافات باشد. این بحث البته از مباحث قابل توجه در دکوراسیون داخلی ساختمان می باشد و ما خواهیم کوشید در یادداشت های بعد به جوانب دیگر موضوع نیز بپردازیم.

کفپوش پی وی سی
نمونه ناهماهنگی طرح روکش تایل های مجاور کفپوش pvc

چوب از موادی است که بجهت طرح و تنوع قابل توجه, همیشه مورد استقبال وسیع مردم بوده است. اما از آنجا که قیمت چوب بسیار بالا رفته, تکنولوژی به کمک آمده و سالهاست که روکش های مصنوعی طرح چوب با قیمت مناسب تری پاسخگوی علاقمندان طرحهای چوبی است که بهرجهت نمیخواهند فعلا در این زمینه بیشتر هزینه کنند. این روکش ها که روی pvc  و MDF پرس میشود, امروزه در پوشش کف منازل, ادرات و . . .  استفاده قابل ملاحظه ای دارند.

روکش های طرح چوب مصنوعی ( اصطلاحا لمینیته ) با وجود تشابه معین با روکش های طبیعی, بهرجهت نمیتواند جایگزین روکش های چوبی شود که از تنوع و شادابی متمایزی بهره مند و باصطلاح زنده ترند. یکی از این تفاوتها زمانی بروز میکند که تایل های کفپوش pvc یا پارکت لمینیت کنار هم نصب و سطح معینی را پوشش میدهند.

در اصطلاح درودگری یکی از مراحل ” درز کردن ” روکش چوب, ترتیب هر برگ روکش در کنار برگ دیگر است. استادکاران نجار مراقبند که در درز کردن, ترتیب برگ های هر قامه روکش بهیچوجه بهم نخورد. هر قامه محصول تنه هر درخت مجزاست و بهمین جهت هر برگ آن با برگ بعدی کاملا تناسب دارد و اصطلاحا نقششان با هم “می خواند “.

  نمائی از کارخانه مدرن تر تولید روکش چوبی

کف هر فضا در مقایسه با روی میز, بدنه و درب کمد و کتابخانه های دیواری بسیار بیشتر در معرض آلودگی بوده و لاجرم نیازمند نظافت, شستشو است. این موضوع باعث محدودیت هائی برای درز بین تایل های کفپوش pvc و پارکت لمینیت میشود که قدری کار جور کردن طرح روکش های مصنوعی را برای نصاب مشکل میکند. از سوی دیگر قیمت های معمول نصب, به هیچوجه پاسخگوی اینهمه دقت در چیدمان تایلها نبوده و اصولا این کار تنها از عهده یک استادکار ماهر نجار بر می آید که باید در کنار نصاب, به او خط بدهد.

محدودیت دیگر مربوط به روکش های مصنوعی است که در سطوح بزرگ تولید و بعد از press , برش خورده و بصورت تایل در کارتن های مجزا چیده میشود. این محدودیت نیز نصب همخوان طرح های مجاور را مشکل میکند.

میگویند که تنها مرگ را چاره نیست, لذا جور کردن طرح روکش تایل های کفپوش پی وی سی و پارکت لمینیت نیز ناممکن نمی باشد. اما مسلم آنست که نصب با ملاحضات فوق نیازمند صرف زمان و البته هزینه بمراتب بیشتر است که فروشنده و خریدار باید قبلا در موردش به توافق رسیده باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.