نکاتی دیگر درباره مسائل ایمنی در انتخاب کفپوش پله ها

بافت طبیعی چوب به گونه ای است که هرگز باندازه پارکت لمینیت, سُر نمی باشد !
725

با وجودی که تاکنون مطالب چندی درباره کفپوش پله ها داشته ایم, اما کماکان سوالات بسیاری در این زمینه میشود که بصورت تلفنی یا از طریق بخش دیدگاههای سایت ” بهفرم کفپوش ” بدستمان میرسد.
پله ( بویژه در واحدهای دوبلکس ), از جاهائی است که چشم انسان بیشتر با آن در ارتباط است. به این ترتیب گرما و زیبائی بی نظیر چوب و طرحهای بافت درون آن ( که بشکل عجیبی غیرتکراری, تامل انگیز و چشم نواز است ), همگان را تشویق به استفاده از آن بعنوان کفپوش پله میکند.

بافت طبیعی چوب به گونه ای است که هرگز باندازه پارکت لمینیت, سُر نمی باشد !

یکی از اجزاء مهم دکوراسیون داخلی ساختمان, پله است. پیش از این نیز یادآور شدیم که کفپوش پله, بجهت ایمنی در موقع تردد, نیازمند ملاحظات خاصی است که شاید در بقیه قسمتهای ساختمان اینقدر اهمیت نداشته باشد. از سوی دیگر پله ها نیازمند بهداشت جدی تری نیز هستند و لذا کفپوش باید در مقابل شوینده ها باندازه کافی مقاوم باشد.
بهمین جهت پیشنهاد اول ما برای کفپوش پله ( بویژه در مشاعات ) استفاده از سنگ های تراورتن است. امروزه سنگهای مصنوعی نیز در بازار وجود دارد که دارای طرحهای چوبی زیبائی است. اما متاسفانه این سنگها اغلب سُر بوده و از جهت ایمنی کمی خطرناکند.
اما اگر تاکید داریم که کفپوش پله ها دارای طرحهای چوبی باشد, اگر موقعیت مالی اش وجود داشته باشد, پیشنهاد نخست ما استفاده از خود چوب است. از بین دو کفپوش pvc و لمینیت, کفپوش های pvc اگرچه بجهت ایمنی مناسبترند, اما عمرشان کوتاهتر می باشد.

ر صورت استفاده از پارکت لمینیت, میتوان بجهت افزایش ایمنی در تردد از زهوار پهن مخصوص لب پله بهره برد !

پیش از این درباره نظافت و نگهداری پارکت های چوبی و لمینیت مطالبی بعرض رسیده است. دوره های زمانی نظافت و نگهداری کفپوش پله ها ( از جمله واکس پارکت ) بمراتب کوتاهتراز سایر قسمتها, مثل اطاقهای خواب, پذیرائی و . . . است.
پارکت چوبی اگرچه بسیار گرانتر از پارکتهای لمینیت است. اما اگر بدرستی تهیه, نصب, استفاده و نگهداری شود, هم مادام العمر بوده و هم قابلیت تنوع رنگ کردن دارد. به این ترتیب خانواده هائی که بضاعت مالی لازم برای استفاده از پاکت چوبی برای تمام کف واحد خود ندارند, میتوانند تنها برای پله ها از این مصالح استفاده کرده و برای بقیه واحد خود از کفپوش pvc یا پارکت لمینیت استفاده نمایند.
در مورد پله های مشاعات, تاکید ما کماکان استفاده از انواع کفپوش های غیرچوبی, pvc و لمینیت ( مثل انواع سنگهای غیر گرانیتی ) است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.