سخنی دوباره درباره اهمیت زیرسازی قبل از نصب انواع کفپوش

777

سخنی دوباره درباره اهمیت زیرسازی قبل از نصب انواع کفپوش

قبل از ورود به مطلب لازم است تاکید نمائیم سایت ” بهفرم کفپوش ” همانطور که در معرفی آن آمده, سایت عمدتا فنی و تخصصی است که با هدف ارتقاء سطح دانش عمومی درباره مسائل انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc ) ایجاد شده و خوشبختانه تاکنون با استقبال مناسبی هم روبرو گردیده است.


مشتری معمولا تنها در زمان استفاده است که حس خوبی نسبت به سفارش خود پیدا میکند !

در آن هنگام عرض شد که معمولا نه فروشنده و مشتری, در موقع خرید فرصت لازم برای تبادل نظر در این مورد را ندارند که نیاز مشتری دقیقا چیست و با توجه به سلیقه و بودجه, کدام کفپوش ( از جمله انواع کفپوش های pvc ) برایش مناسبتر است.

همانجا عرض شد متاسفانه برخی فروشنده های صنف ” دکوراسیون داخلی ساختمان ” نیز فاقد آن تجربه و دانش لازم در این زمینه اند. به این ترتیب جای خالی یک سایت ” فنی – تخصصی ” احساس میشد که در فرصت معقول اطلاعات لازم را در اختیار دو طرف فروشنده و خریدار بگذارد تا مشتری دقیقا همان چیزی را بخرد که واقعا مورد نیازش هست.

در این چند سال ما مطالب بسیار زیادی درباره مسائل مرتبط نوشته و اینجا به اشتراک گذاشته ایم که بجهت حجم نمیتوان آنرا چندان خلاصه کرد. لذا لازم است بینندگان محترم سایت, بجهت صرفه جوئی در زمان,  با استفاده بیشتر از امکان ” جستجو ” در سایت, وقت محدود خود را تنها به مطالعه مطالبی نمایند که در هر مورد خاص مورد نیاز است.

با این مقدمه به موردی درباره ” زیرسازی ” برای نصب کفپوش pvc می پردازیم که توسط یک بازدیدکننده محترم مطرح شده است.

پرسش :

سلام. کف آپارتمان اگه بتون باشه و تراز نباشه آیا نیاز به تراز شدن داره یا همین که ناهمواری ها برطرف بشه کفایت میکنه. ضمنا من شنیدم که کفپوش های ضخیم رو میشه بدون نصب پهن کرد. درسته؟

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

درباره اصول زیرسازی روی سطوح سیمانی ( از جمله سطوح بتنی ) قبلا مطالبی در سایت منتشر شده که میتوانید آنها را با جستجو در بخش ” روشهای نصب کفپوشpvc ” و ” روشهای نصب پارکت لمینیت ” یافته و مطالعه فرمائید. مهمترین نکته در اینباره نرمه یا بتانه لازم بر روی این سطوح ( از جمله سطوح بتنی ) می باشد. درباره روش ساخت انواع بتانه و تناسب بین سیمان, پودر سنگ و چسب بتن نیز در آنجا توضیحات کافی وجود دارد که نیازی به تکرار نیست.

نوع نرمه یا بتانه ارتباط مستقیم با عمق زیرسازی دارد. اگر اختلاف تراز زیاد باشد, قبل از نرمه کشی باید سطح را با ملات ماسه سیمان تراز نمود. در باره ” کروم بندی ” نیز قبلا یادداشتهائی داشته ایم که میتوان آنها را در بخش ” روش های نصب موزائیک ” جستجو و مطالعه نمود.

بطور خلاصه باید گفت اولا عمر کفپوش pvc یا پارکت لمینیت بویژه به زیرسازی اصولی و فنی قبل از نصب مربوط بوده و ثانیا زیرسازی نصب کفپوش های pvc ( چه با ضخامت 2 میلیمتر و بالاتر ) از اهمیت بمراتب بیشتری از زیرسازی جهت نصب پارکت لمینیت برخوردار است.

سلامت و پایدار باشید.

         تهران – 1 تیر 98

1 نظر
  1. […] ارتقاء آگاهی عمومی درباره انواع کفپوش ها و اصول فنی زیرسازی, نصب و نگهداری ( از جمله انبار, نظافت و استفاده ) هریک از […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.