برخی نکات درباره بوی بد در فضاهای با کفپوش لمینیت

قبل از نصب فوم ترمیم تمام درزها, کنترل عایق کف و ضدعفونی لازم است.
1,118

برخی نکات درباره بوی بد در فضاهای با کفپوش لمینیت

یکی از بینندگان محترم از طریق ایمیل سایت موردی را درباره بوی بد در فضائی با کفپوش پارکت لمینیت مطرح نموده است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان سایت ” بهفرم کفپوش ” نیز اهمیت داشته باشد, متن کامل پرسش و پاسخ پیوست تقدیم میگردد.

قبل از نصب فوم ترمیم تمام درزها, کنترل عایق کف و ضدعفونی لازم است.

پرسش :

به تازگی تهدادی از اتاقهای هتل این مجموعه که پارکت کار شده است بوی بد و مرطوب و همراه با نم میدهد که باعث آزار مهمان شده است لطفا راهنمایی و در صورت ممکن جهت بازدید با این شماره . . .  تماس بگیرید ممنونم

پاسخ :

ضمن سپاس از اعتماد شما,

الف ) یکی از مزایای استفاده از کفپوش هائی که مستقیما به کف می چسبند همین عدم فضای بین کفپوش و زمین است که میتواند محل مناسبی برای رشد حشرات, نفوذ رطوبت و بویناکی گردد. بهمین جهت لازم است قبل از نصب پارکت ( چوبی یا لمینیت ), سطح زیر آن کاملا کنترل شده و هرگونه درز و سوراخ توسط بتانه مناسب ترمیم گردد.

یکی از مهمترین عوامل بوی بد, نشت رطوبت و حبس آن در فاصله بین کفپوش و زمین است.

از سوی دیگر لازم است قبل از نصب پارکت لمینیت, زیرِ فوم مربوطه توسط داروهای مخصوص ضد عفونی گردیده و این مورد در فواصل زمانی مناسب بشکل اصولی تجدید گردد.

ضمنا اگرچه نگهداری از هر نوع کفپوش اهمیت دارد, اما نگهداری از پارکت ( چه چوبی و لمینیت ) بمراتب بسیار مهمتر از سایر کفپوش ها ( از جمله کفپوش PVC ) است. از جمله این موارد واکس مخصوص در بند طولی و عرضی هر تایل پارکت لمینیت است که مانع نشت رطوبت سطحی به لایه زیر پارکت میشود. این واکس بجهت ضد عفونی باعث میشود حشرات در فوم و فاصله بین پارکت لمینیت و کف زمین نتوانند رشد کنند.

هدف از پولیش نه تنها زیبائی و تجدید براقیت نخستین پارکت, بلکه جلوگیری از رشد حشرات نیز هست

برخی کفپوش ها ( مثل سنگ, سرامیک و موزائیک ) در مقابل رطوبت مقاوم تر و برخی مثل کفپوش pvc و پارکت لمینیت حساس ترند. درجه حساسیت پارکت لمینیت از کفپوش pvc نیز بمراتب بیشتر است.

پارکت لمینیت اگرچه بسیار زیباتر از سایر کفپوش ها بوده و در موقع تردد احساس راحتی بمراتب بیشتری همراه دارد, اما هم زیرسازی, نصب و استفاده از آن نیز نیازمند رعایت موارد بیشتری است.

نمونه ای از اصول فنی عایق کاری در اجرای لوله فاضلاب

ب ) توضیحات شما کافی نیست. این اطاقها که بوی نا گرفته در کدام طبقات قرار دارد ؟ آیا امکان نشتی رطوبت در کف ( از طریق رادیاتورها و . . . ) را بررسی کرده اید ؟ از عمر هتل چقدر میگذرد ؟ آیا رطوبت به دیوارها هم سرایت کرده است ؟ آیا در موقع ساخت هتل آئین نامه های فنی در مورد ایزولاسیون کف ( از جمله در مرحله فونداسیون و کرسی چینی ) و دیوارها ( بویژه در مجاورت سرویس بهداشتی و حمام ) کاملا رعایت شده است ؟

به هر جهت پیشنهاد نخست ما بازدید فنی یک مهندس مشاور است که از طریق نظام مهندسی میتوانید انتخاب نمائید. تا زمانی که ریشه مشکل پیدا نشده, بازدید و عملیات نصاب های صنف تزئینات را ما به صلاح نمیدانیم و میتواند منجر به دوباره کاری و هزینه های بیهوده و مضاعف گردد.

موفق و پیروز باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.