برخی نکات درباره بوی بد در فضاهای با پارکت

هدف از پولیش نه تنها زیبائی و تجدید براقیت نخستین پارکت, بلکه جلوگیری از رشد حشرات نیز هست
1,837

برخی نکات درباره بوی بد در فضاهای با پارکت 

یکی از بینندگان محترم از طریق ایمیل سایت ” بهفرم کفپوش ” موردی را درباره بوی بد در فضائی با کفپوش پارکت لمینیت مطرح نموده است. از آنجا که موضوع میتواند برای سایر بینندگان نیز اهمیت داشته باشد, متن کامل پرسش و پاسخ پیوست تقدیم میگردد.

هدف از پولیش نه تنها زیبائی و تجدید براقیت نخستین پارکت, بلکه جلوگیری از رشد حشرات نیز هست

پرسش :

به تازگی تهدادی از اتاقهای هتل این مجموعه که پارکت کار شده است بوی بد و مرطوب و همراه با نم میدهد که باعث آزار مهمان شده است لطفا راهنمایی و در صورت ممکن جهت بازدید با این شماره . . .  تماس بگیرید ممنونم

پاسخ :

ضمن سپاس از اعتماد شما,

الف ) یکی از مزایای استفاده از کفپوش هائی ( مثل کفپوش pvc ) که مستقیما به کف می چسبند همین عدم فضای بین کفپوش و زمین است که میتواند محل مناسبی برای رشد حشرات, نفوذ رطوبت و بویناکی گردد. بهمین جهت لازم است قبل از نصب پارکت لمینیت, سطح زیر آن کاملا کنترل شده و هرگونه درز و سوراخ توسط بتانه مناسب ترمیم گردد.

نمونه ای از اصول فنی عایق کاری در اجرای لوله فاضلاب

از سوی دیگر لازم است قبل از نصب پارکت ( چه چوبی و لمینیت ), زیرِ فوم مربوطه توسط داروهای مخصوص ضد عفونی گردیده و این مورد در فواصل زمانی مناسب بشکل اصولی تجدید گردد.

ضمنا اگرچه نگهداری از هر نوع کفپوش اهمیت دارد, اما نگهداری از پارکت ( چه چوبی و لمینیت ) بمراتب بسیار مهمتر از سایر کفپوش ها ( از جمله کفپوش PVC ) است. از جمله این موارد واکس مخصوص در بند طولی و عرضی هر تایل است که مانع نشت رطوبت سطحی به لایه زیر پارکت ( چه چوبی و لمینیت ) میشود. این واکس بجهت ضد عفونی باعث میشود حشرات در فوم و فاصله بین پارکت و کف زمین نتوانند رشد کنند.

قبل از نصب فوم ترمیم تمام درزها, کنترل عایق کف و ضدعفونی لازم است.

برخی کفپوش ها ( مثل سنگ, سرامیک و موزائیک ) در مقابل رطوبت مقاوم تر و برخی مثل کفپوش pvc و لمینیت حساس ترند. درجه حساسیت پارکت لمینیت از کفپوش pvc نیز بمراتب بیشتر است.

پپارکت ( چه چوبی و لمینیت ) اگرچه بسیار زیباتر از کفپوش pvc می باشد و در موقع تردد احساس راحتی بمراتب بیشتری همراه دارد, اما هم زیرسازی, نصب و استفاده از آن نیز نیازمند رعایت موارد بیشتری است.

ب ) توضیحات شما کافی نیست. این اطاقها که بوی نا گرفته در کدام طبقات قرار دارد ؟ آیا امکان نشتی رطوبت در کف ( از طریق رادیاتورها و . . . ) را بررسی کرده اید ؟ از عمر هتل چقدر میگذرد ؟ آیا رطوبت به دیوارها هم سرایت کرده است ؟ آیا در موقع ساخت هتل آئین نامه های فنی در مورد ایزولاسیون کف ( از جمله در مرحله فونداسیون و کرسی چینی ) و دیوارها ( بویژه در مجاورت سرویس بهداشتی و حمام ) کاملا رعایت شده است ؟

به هر جهت پیشنهاد نخست ما بازدید فنی یک مهندس مشاور است که از طریق نظام مهندسی میتوانید انتخاب نمائید. تا زمانی که ریشه مشکل پیدا نشده, بازدید و عملیات نصاب های صنف تزئینات را ما به صلاح نمیدانیم و میتواند منجر به دوباره کاری و هزینه های بیهوده و مضاعف گردد.

موفق و پیروز باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.