درباره نقش پشتکار در موفقیت

موفقیت من ناشی از 90 درصد پشتکار و تنها 10 درصد نبوغ است !
787

درباره نقش پشتکار در موفقیت

این مطلب اگرچه جنبه عمومی دارد, اما توجه ویژه ما به کسانی است که به کسب و کار در رشته ” دکوراسیون داخلی ساختمان “ مشغول هستند. از جمله این گروهها, دفاتر معماری داخلی ساختمان, فروشگاههای تزئینات داخلی ساختمان و صنف محترم نصاب می باشند که از جمله به نصب انواع کفپوش های ساختمانی ( از جمله انواع کفپوش های pvc , پارکت چوبی و لمینیت ) اشتغال دارند.

ما ذیل مبحث مدیریت خواهیم کوشید درباره سایر مسائل مدیریت ( از جمله مسائل کار در شرایط بحران ) به تفکیک و بیشتر گفتگو کنیم.

این یادداشت را بدانجهت در سایت ” بهفرم کفپوش ” بازنشر میدهیم که اینگونه مطالب میتواند در ارتقاء و تعمیق نگاه مجموعه ای که یک ” تیم ” را تشکیل میدهند مفید باشد. کار تیمی در روزگار ما اهمیت روزافزونی یافته است و خیلی از کارها ( مثل نصب انواع کفپوش pvc ) که در گذشته تنها جنبه فردی داشتند, بتدریج به مجموعه کارهای جمعی بدل شده اند که بدون آموزش و بازآموزی کار تیمی دیگر نمیتوانند آینده آنچنانی داشته باشند.

یکی از مشاهیر و موفق ترین دانشمندان جهان, توماس ادیسون است. او در توضیح علت موفقیتش, آنرا حاصل 90 درصد پشتکار و سختکوشی و تنها 10 درصد نبوغ دانسته است. حافظ بزرگ در این زمینه گفته است :

صبرو ظفر,  هر دو دوستان قدیمند,

بر اثرِ صبر,  نوبتِ ظفر آید !

موفقیت من ناشی از 90 درصد پشتکار و تنها 10 درصد نبوغ است !

اگرچه این سخن ادیسون را نیز مثل گفتار همه بزرگان نمی باید مطلق دانست, اما تجربه نشان میدهد که آنان که با بهره هوشی متوسط از پشتکار بیشتری برخوردارند, معمولا موفق تر از کسانی میشوند که اگرچه با هوش تر, اما ناپیگیرترند. با سپاس از یک دوست, ویدئو پیوست ( اگرچه در ترجمه بجای اصطلاح زیرپا, استفاده نامناسبی از ” کفپوش ” شده ) اهمیت پشتکار و صبر در مشکلات را به زیبائی تصویر نموده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.